לפיד, בנט וסער מסכימים לממשלה של 24 שרים

מקורב למנסור עבאס: "במוצ"ש תהיה התקדמות ממשית בגוש השינוי" ● יוסי כהן וגלעד ארדן פגשו את שר החוץ האמריקאי ● נתניהו טרם החזיר את הכסף שקיבל מפרטריץ' ● רבבות נאספו הערב במירון לקראת הילולת ל"ג בעומר ● מנסור עבאס: "כל ממשלה חדשה תהיה חייבת את תמיכת ימינה ורע"ם יחד" ● ישיבת הממשלה תתקיים ביום ראשון במשרד רה"מ

יאיר לפיד ונפתלי בנט ביום השבעת הכנסת ה-24, 6 באפריל 2021 (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
Marc Israel Sellem/POOL
יאיר לפיד ונפתלי בנט ביום השבעת הכנסת ה-24, 6 באפריל 2021

בכירי כחול לבן איימו על יו"ר המפלגה, בני גנץ, כי לא יצטרפו אליו אם שוב יחבור לראש הממשלה נתניהו להקמת ממשלת אחדות. כך חשף הבוקר פרשן זמן ישראל שלום ירושלמי בטור שפרסם באתר זמן ישראל.

"בסוף השבוע שעבר שלף נתניהו שפן נוסף והחל לשגר הצעות לרוטציה לכל עבר", כתב ירושלמי בטורו, "ההצעה המעניינת ביותר הייתה ליו"ר כחול-לבן בני גנץ, שנחשפה כאן לראשונה. גם ההצעות הללו נכשלו, אם כי גנץ מתקשה גם היום לומר שהוא פוסל לחלוטין את הרעיון".

"בכל מקרה, ההצעה הזו בעייתית גם אם גנץ ייענה לה. לזמן ישראל נודע כי בכירים בכחול-לבן איימו על גנץ שלא יצטרפו אליו אם ילך לקואליציה עם נתניהו, גם אם יהיה הראשון ברוטציה. זו הסיבה שגנץ טען אתמול שוב ושוב, בראיון לחדשות 12, כי למהלך הזה 'אין היתכנות'".

בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת בעת ההצבעה על דחיית מועד התקציב, ב-24 באוגוסט 2020 (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת בעת ההצבעה על דחיית מועד התקציב, ב-24 באוגוסט 2020 (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)

כחול לבן לא תצטרף לממשלה בראשות נתניהו. כך הצהירה הבוקר שרת התיירות וחברת הכנסת מהמפלגה, אורית פרקש-הכהן, בראיון לגלי צה"ל.

לדברי פרקש-הכהן: "נתניהו הציע לגנץ להיות ראשון ברוטציה, אפילו אתמול אחרי האירועים החמורים והפיגוע בדמוקרטיה שניסו לעשות בליכוד". כשנשאלה, האם יש סיכוי שההצעה תיענה, אמרה: "הדברים שנאמרו ברורים", וחזרה על הצהרתו של יו"ר המפלגה וראש הממשלה החלופי בני גנץ מאתמול, לפיה "אין היתכנות לשבת עם נתניהו, אין לו אמון בנתניהו". כשנשאלה: "זה אומר שאין מצב שתשבו עם נתניהו", אמרה: "כן. אין היתכנות. העיסוק בזה מיותר".

אורית פרקש כהן (צילום: Hadas Parush/Flash90)
אורית פרקש כהן (צילום: Hadas Parush/Flash90)

היום ומחר יתקיים האירוע הדתי והתיירותי הגדול ביותר במדינת ישראל: הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. המשרד להגנת הסביבה הטיל איסור ארצי על הדלקת מדורות למעט במקומות שאושרו לכך על ידי הרשויות. ההילולה במירון נחשבת לאירוע מאושר, ולכן יודלקו בו מדורות, אך במתכונת מוגבלת.

בשנה שעברה האירוע התקיים במתכונת מצומצמת מאוד בשל מגבלות מגפת הקורונה והסגר. השנה האירוע יתקיים במתכונת קרובה למתכונת הרגילה, אך יתקיימו מגבלות גדולות מהרגיל, גם בשל הקורונה וגם בשל מזג האוויר השרבי והחשש לשריפות ולפגיעה בבריאות המשתתפים.

האירוע יתקיים הפעם על פני לילה אחד בלבד, לא שניים כפי שהיה נהוג בעבר. ההילולה תפתח הערב 20:00, כמדי שנה, ותסתיים מחר בשעה 10:00.

בהתאם להחלטת משרד הבריאות ומשטרת ישראל תוגבל כמות האנשים במתחם ההדלקות ל-10,000. עם זאת, למעט מתחם ההדלקות ההר כולו פתוח לקהל הרחב ויהיו פזורים בו מסכי ענק כדי לאפשר לקהל לצפות בהדלקות בשידור חי.

מזג האוויר בזמן ההילולה צפוי להיות שרבי באזור מירון, לכן משטרת ישראל ממליצה לא להביא אנשים מבוגרים נשים הרות, ילדים וחולים.

במשטרה אומרים כי: "החל מהבוקר 7:00, ועד סמוך לכניסת השבת יפרסו כ-5,000 שוטרים ולוחמי מג"ב יפרסו בכל צירי התנועה המגיעים להר מירון במעגלי אבטחה היקפיים, וברחבי המתחם. עם סיום ההילולה, לקראת כניסת השבת, שוטרי מרחב כנרת יפעלו במתחם הציון ובאזור מירון במטרה להשיב את המקום לפעילות שגרתית סדירה ולהכווין תנועה. במוצאי השבת יפעלו שוטרי מרחב כנרת ושוטרי אגף התנועה באזור מירון במטרה לאפשר לאלפי האנשים לעזוב את מירון בבטחה."

ההגעה למתחם הילולה תותר אך ורק באמצעות תחבורה ציבורית והסעות מוסדרות. קווי התחבורה הציבורית בכל הארץ יתוגברו באופן משמעותי במטרה לאפשר לחוגגים להגיע בנוחות ובבטחה עד למתחם עצמו. משרד התחבורה הודיע כי "החלה המכירה המוקדמת לכרטיסי נסיעה למירון בתחבורה הציבורית. המפעילים מעמידים לרשות הנוסעים מוקדי מכירה בשכונות ובערים חרדיות ברחבי הארץ, שבהן צפוי ביקוש גבוה. העלייה להסעות ל"ג בעומר למירון מותנית בהזמנת כרטיסים מראש, למעט נוסעים מצפת.

16 קווי אוטובוסים יעמדו לרשות החוגגים, ובנוסף, יופעלו לקראת האירוע 24 רכבות מיוחדות, ממרכז הארץ ישירות לכרמיאל, במהלך כל שעות היממה. מתחנת הרכבת בכרמיאל, יוסעו החוגגים ב-420 שאטלים ללא תשלום, ישירות לקבר הרשב"י. משרד התחבורה הדגיש כי מספר המקומות ברכבת מוגבל עקב הנחיות משרד הבריאות, וכי חובה על הנוסעים להזמין שובר נסיעה מראש.

בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יורשו לחנות בחניונים באזור. מורשי מעבר בעלי אישור מוסדר מהמרכז למקומות קדושים יגיעו בתיאום מראש לצומת שש (חלפתא) שם כוח ליווי משטרתי יוביל אותם עד למקום ההילולה. תיאסר כניסתם של רכבים פרטיים למתחם ההילולה. בנוסף, לא תתאפשר חניית כלי רכב פרטיים במרכז העיר כרמיאל ובתחנת הרכבת בעיר.  הדרכים המובילות למירון יחסמו לתנועת כלי רכב פרטיים ואוטובוסים לא מורשים.

משטרת ישראל וארגון זק"א פתחו עמדה לילדים או מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים במטרה למנוע את הליכתם לאיבוד. העמדה ממוקמת בעלייה לכיוון ציון הרשב"י מצד ימין.

פורסמו גם כללי בטיחות מחייבים לחוגגים: "אין לטפס על עמודי חשמל, גדרות,קראוונים, תחנות אוטובוס, או עצים. יש לנוע רק בדרכים המסומנות להולכי רגל. יש לשמור על הילדים הקטנים בצמוד למבוגר ולא להסיר את העיניים מהילדים. בשל הדוחק הצפוי, יש לתת לילדים יד או להרכיב אותם על הכתפיים. מומלץ לעבור דרך מוקד זק"א בעלייה להר מצד ימין ולענוד צמידים לילדים או מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים וכן להסביר שבמקרה שמישהו הולך לאיבוד ההורה אוהמבוגר האחראי יחכה לו בעמדה. יש להקפיד על שתייה מרובה, בפרט במזג אוויר חם. הציבור מתבקש להישמע להוראות השוטרים והסדרנים ולהימנע מלהידחק לאזור ההדלקות.

תושבים המתגוררים ביישובים שעל הר מירון והר ביריה, כולל צפת, ובאזור יישובי ג'יש, וחנניה ואורחים שיזמינו צימרים באזור, יוכלו לנוע רק בצירי תנועה שיוקצו להם ורק עם הצגת תעודה מזהה או הזמנה.

חרדים בהר מירון, ל
חרדים בהר מירון, ל"ג בעומר 2019 (צילום: דויד כהן/פלאש90)

בציונות הדתית השלימו עם ההערכה שראש הממשלה נתניהו ייכשל בחמשת הימים הקרובים בהרכבת ממשלה חדשה בראשותו. כך עולה מדברים שאמר חבר הכנסת אופיר סופר מהמפלגה הבוקר בגלי צה"ל.

סופר ניצל את ההזדמנות לתקוף את "שכנתה" של הציונות הדתית משמאל, ימינה, ולמשוך מצביעים שלה למפלגתו, והעניק הגדרה מרעננת למושגי ה"שמאל" וה"ימין" בקשת הפוליטית. סופר אמר בראיון: "אחרי הקמפיין הנוכחי של בנט ושקד – הם יצטרכו לחפש בייס חדש בין מפגיני בלפור. הפריטטיות הזו זה חתיכת לוקש, הם הולכים לממשלת שמאל. זה מהלך חסר תקדים בהיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל. גם המהלך של אהוד ברק לא בוטה כמו מה שקורה עכשיו".

אופיר סופר (צילום: גרשון אלינסון/פלאש90)
אופיר סופר (צילום: גרשון אלינסון/פלאש90)

פלסטינים ביצעו הלילה פיגוע בבנימין שבו השליכו בקבוק תבערה על בית בלתי חוקי בבנימין. במערכת הפוליטית בקושי הגיבו לאירוע, אולי כדי לא להפריע לציבור הבוחרים בניתוק ובהתעלמות מכל הנעשה מעבר לקו הירוק. יוצא דופן בולט הוא ח"כ איתמר בן גביר מהציונות הדתית, שדורש בתגובה לחמש את המאחז בנשק:

סגירה