בניגוד לטענותיה: טל גלבוע לא מונתה ליועצת רה"מ

מעקב "זמן ישראל" לאחר שנחשף כי גלבוע מועסקת בקמפיין הבחירות של הליכוד - ולא בלשכת ראש הממשלה - היא הבהירה: "באם הכל יתנהל כמתוכנן נפעל לתפקיד קבוע, אך כרגע זו 'מתנה' של ראש הממשלה הנוכחי" ● שאלת התאמתה של גלבוע לתפקיד בכיר בשירות הציבורי עלתה בעקבות פרסום תחקיר עליה ב"זמן ישראל"

טל גלבוע בהפגנה למען זכויות בעלי חיים ב-2016
טל גלבוע בהפגנה למען זכויות בעלי חיים ב-2016

טל גלבוע אינה "יועצת ראש הממשלה לענייני בעלי חיים" – כלומר, אינה עובדת מדינה – אלא מועסקת במסגרת הקמפיין של מפלגת הליכוד.

בדיאלוג בפייסבוק עם פעילים למען בעלי חיים, כתבה גלבוע: "באם הכל יתנהל כמתוכנן נפעל לתפקיד קבוע, אך כרגע זו 'מתנה' של ראש הממשלה הנוכחי".

התגובה של גלבוע מגיעה לאחר שאתמול חשף עמוד הפייסבוק "שקוף", כי בניגוד למשתמע מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולדבריה של גלבוע עצמה – גלבוע לא מונתה ליועצת ראש הממשלה לענייני בעלי חיים מטעם לשכת ראש הממשלה.

סבב המינויים הפוליטיים במשרד רה"מ נמשך – ועכשיו גם נחשף מי משלם את המשכורות. אחרי היועצת לבעלי החיים והיועץ למגזר…

פורסם על ידי ‏שקוף – מאה ימים של שקיפות‏ ב- יום שישי, 19 ביולי 2019

במאי האחרון פורסם ב"זמן ישראל" תחקיר שכלל טענות קשות נגד גלבוע, בהן – לכאורה – שימוש בקטינים לביצוע עבירות על החוק (פריצה למשקים חקלאיים); הגשת תלונת שווא במשטרה נגד פעיל על רקע מחלוקות אידאולוגיות; גילויי אלימות; ענישה חברתית, שיימינג, נידוי והחרמה של פעילים, חלקם קטינים.

במסגרת התחקיר, פעילים שנפגעו מגלבוע סיפרו כי פנו בעקבות כך לעזרה מקצועית – בין השאר, במרכז לנפגעי כתות – וכי נגרם להם נזק ממשי ומתמשך.

בעקבות הפרסום, עלתה גם השאלה האם ראוי למנות את גלבוע לתפקיד שאליו הייתה מועמדת באותה עת: יועצת לענייני בעלי חיים של ראש הממשלה.

כאשר מערכת "זמן ישראל" הציגה את השאלה הזו לדוברות לשכת ראש הממשלה, לא הצלחנו לקבל תשובה חד-משמעית האם מינויה המובטח ל"יועצת ראש הממשלה לענייני בעל חיים" יבחן מחדש.

טל גלבוע בהתכתבות עם פעילים (צילום: צילום מסך)
טל גלבוע בהתכתבות עם פעילים (צילום: צילום מסך)

לאחר פרסום התחקיר, וכשבועיים לאחר ההכרזה על בחירות נוספות, העלה ראש הממשלה סרטון משותף עם גלבוע תחת הכותרת "טל גלבוע – ברוכה הבאה. נמשיך לעבוד יחד ונחזק את שיתוף הפעולה בינינו לטובת רווחת בעלי החיים".

גלבוע העלתה בדף הפייסבוק שלה תמונה עם ראש הממשלה וכתבה בין היתר: "אני גאה לעמוד לצד ראש הממשלה שבחר לעשות צעד אמיץ ולתת מינוי מטעם הלשכה לנושא זכויות בעלי חיים".

עוד 260 מילים
סגירה