התחדשו העימותים בהר הבית

לפיד ובנט פגשו את ראשי גוש השינוי במטרה לסכם על ממשלה בשבוע הבא ● גנץ: "רואים אור בקצה המנהרה" ● דרישות ליברמן: ברית זוגיות, הגבלת כהונה לרה"מ וביטול חוק המרכולים ● דרעי מזהיר ש"בממשלת השמאל" יירמסו ערכי יהדות ושמרנות ● סמוטריץ' תוקף את בנט שמחזיר את השמאל לשלטון אחרי עשרים שנה

דגלי חמאס ומחאה נגד פינוי תושבים בשיח ג'ראח בהר הבית, 7 במאי 2021 (צילום: Jamal Awad/Flash90)
Jamal Awad/Flash90
דגלי חמאס ומחאה נגד פינוי תושבים בשיח ג'ראח בהר הבית, 7 במאי 2021

יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד, ויושב ראש ימינה, נפתלי בנט, מגבירים את מאמציהם להקים ממשלה – כך מדווח הבוקר יובל קרני ב"ידיעות אחרונות". ללפיד ולבנט תינתן זכות וטו הדדית, בדומה לזכות הווטו של בנימין נתניהו ושל בני גנץ בממשלת החילופים שהקימו – מדווח הבוקר יהונתן ליס ב"הארץ".

מסתמן שגנץ יישאר במשרד הביטחון ושתפקיד יושב ראש הכנסת יאויש על ידי איש יש עתיד – כך מדווחת מורן אזולאי ב-ynet. ב"מעריב" מדווח אריק בנדר שנבחנת האפשרות לרוטציה בתפקיד בין מאיר כהן מיש עתיד לזאב אלקין מתקווה חדשה.

ב"ישראל היום" מדווח יהודה שלזינגר שגדעון סער מוסיף לדרוש את משרד הביטחון. בעיתון גם מדווח שהוסכם בין הצדדים שמשרד משאבי המים, משרד הדיגיטל הלאומי, המשרד לחיזוק וקידום קהילתי, משרד ההתיישבות ומשרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה ייסגרו.

קבוצה של חברי ליכוד, הנקראת מייסדי הליכוד, פנתה ליושב ראש המזכירות, השר ישראל כ"ץ, כדי שיכנס את המזכירות לדון בהתפתחויות הפוליטיות – כך דיווחה אנה ברסקי ב"מעריב". חברי הקבוצה אמרו שאם פנייתם לא תיענה יפנו לבית הדין של המפלגה.

פורום נאמני הליכוד שיגר אתמול לכל חברי התנועה מסרון, שבו נכתב: "המנדט הסתיים ועבר למחנה הנגדי. בשל המצב יש לאפשר למרכז הליכוד לבחור במהירות מועמד זמני להרכבת ממשלה, שינסה להציל את שלטון הליכוד והימין ואת עתיד ארץ ישראל".

סגן השר לביטחון הפנים, גדי יברקן, על האסון בהר מירון: "אין ברירה אלא להקים ועדת חקירה. צריך להיות גוף בלתי תלוי שהממשלה תקים כדי לטפל באירוע בראייה רחבה ולא נקודתית. העובדה שמח"ש חוקרת שוטרים היא אבסורד".

בריאיון לנורית קנטי בגלי צה"ל התייחס יברקן, חבר הליכוד, למשבר הפוליטי: "השקר הזה של בחירות חמישיות לא נכון. גם אם המנדט יחזור לכנסת תקום ממשלה תוך יום, כי בנט יבין שזה או ממשלת ימין או שמאל".

עמיחי שיקלי הגיב על ציוץ שפרסם מוסי רז –

יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד, ויושב ראש ימינה, נפתלי בנט, נפגשו אמש. זו הפגישה הראשונה בין השניים מאז קיבל הראשון מהנשיא את המנדט להרכבת ממשלה. צוותי המשא ומתן של הצדדים נפגשים הבוקר. "השיחות" – כך נמסר – "מתקדמות ברוח טובה".

סגירה