דרוש מערך הסברה לישראל

מניפולציה, אילוסטרציה (צילום: Pict Rider / iStock)
Pict Rider / iStock
מניפולציה, אילוסטרציה

בימים בהם נורו אל עבר ישראל אלפי רקטות, וצעירים ערבים ויהודים ביצעו התפרעויות אלימות שמזכירות תקופות אפלות, התחולל ברשתות החברתיות ובערוצי החדשות הבינלאומיים קרב נוסף אשר פגע במדינת ישראל קשות. קרב ההסברה.

בימים בהם נורו אל עבר ישראל אלפי רקטות, וצעירים ערבים ויהודים ביצעו התפרעויות אלימות, התחולל ברשתות החברתיות ובערוצי החדשות הבינלאומיים קרב נוסף אשר פגע במדינת ישראל קשות. קרב ההסברה

נכון להיום, ההסברה הישראלית מנוהלת על ידי גופים רבים שאינם מתואמים ביניהם כלל. משרד החוץ, משרד התפוצות, משרד ראש הממשלה ודובר צה"ל. משיטוט ברשתות החברתיות נראה שמלבד הארגונים הפרטיים, דווקא דובר צה"ל עושה את העבודה הטובה ביותר, ואילו משרדי הממשלה פשוט לא קיימים ברשת. הבעיה היא שההסברה של צה"ל אינה מגיעה למדינות העולם.

מערך ההסברה הישראלי ספג ביקורות קשות במשך השנים על חוסר תיאום, על החוסר בתוכנית אסטרטגית ועל אפס היעילות. במבצע "שומר החומות", ניתן היה להבין את פשר הביקורות. ישראל מפסידה במלחמת ההסברה ומאפשרת לפייק ניוז ודיווחים כוזבים להתפרסם חופשי בערוצי תקשורת בעולם, בעמודים מפורסמים ברשתות החברתיות ואצל משפיעני סלבס בכל העולם שמסרבים לראות את התמונה הכוללת.

ישראל לא משיבה מלחמה, וחבל. קל לומר כי דעת העולם אינה חשובה ושהשונאים תמיד ישנאו, אך הפרסומים השקריים הללו גורמים פגיעה קשה ביותר במדינת ישראל.

ראשית הם התסיסו את השטח ותידלקו את ההתפרעויות בשטחי ישראל. לדוגמה, תמונה שקרית הטוענת כי ישראל שורפת עצים בהר הבית, בשעה שהשרפה נגרמה מזיקוקים שהמתפרעים הערבים זרקו, מתפרסמת בצורה נרחבת בישראל ובעולם, וכאשר חברי כנסת ערבים משתפים את התמונות השקריות הללו, השטח מתחיל להתחמם. הצעירים הקיצוניים יוצאים לפעולות נקמה ומתחילים גלי התפרעויות בערי ישראל.

איפה התגובה של ישראל? איך מדינת הסטרט-אפ לא הצליחה להגיב אפילו לידיעות השקריות האלה? האם התגובה של ישראל מסתכמת באימוגים של דגלי ישראל בתגובות פייסבוק? העניין השני הוא שחוסר התגובה של מדינת ישראל גורם לאנטישמיות, שנאת ישראל ונזק חמור למדינה.

איפה התגובה של ישראל? איך מדינת הסטרט-אפ לא הצליחה להגיב אפילו לידיעות השקריות האלה? האם התגובה של ישראל מסתכמת באימוגים של דגלי ישראל בתגובות פייסבוק?

המשוואה היא פשוטה, ישראל צריכה להקים משרד הסברה, המתוקצב בכבוד כדי שישיב מלחמת חורמה בידיעות השקריות. ממשלת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד במלחמה מבלי להשיב מלחמה. המלחמה צריכה להיערך בכל הזירות הדיגיטליות – מלינקדאין ועד טיקטוק, פעילות דיגיטלית מסיבית היא הפתרון להצלחה או לפחות החזרת קרב במלחמת ההסברה.

אין פה קשר לשמאל וימין, יש פה קשר לאהבת המדינה. כל פוסט של סלבס עם מיליוני עוקבים, הטוען כי ישראל תוקפת בעזה כי אין לה במה להתעסק ביום יום גורם לנו לצביטה בלב, ולזה ואנחנו חייבים להגיב. למדינת ישראל דרושה הסברה חזקה.

יוני גולדשטיין בן 20, סטודנט למדעי המדינה ויחב"ל באוניברסיטה הפתוחה. עוסק בתחום הדוברות במגזר הציבורי ומתמחה בארגון שורת הדין. קורא חדשות אדוק וכותב בזמן הפנוי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 395 מילים
סגירה