כדור בגב

שוטר יורה כדור גומי בגבה של הנערה בשיח ג'ראח, צילום מסך מחדשות כאן
שוטר יורה כדור גומי בגבה של הנערה בשיח ג'ראח, צילום מסך מחדשות כאן

מספר מפגינים במתחם בלפור התלוננו בעבר הקרוב נגד השוטר שחשוד כעת בירי המזוויע לעבר הנערה ג'נא כיסאווי בפתח ביתה בשיח ג'ראח.

תוכן התלונות היה דומה: אלימות טהורה וחוזרת כלפי מפגינים ומפגינות ללא שום צידוק.

הן מח"ש והן משטרת ישראל התעלמו מהצורך הבהול לטפל בנושא. נערה תמימה שילמה על כך כעת בפציעה בגופה ובטראומה איומה. סרטון הירי הסדיסטי בגבה של נערה שעמדה בפתח ביתה והחלה לצרוח בבעתה, הוא סרטון קשה לצפייה. לאחר מכן גם הושלך רימון הלם לתוך הבית. סתם. כדי להפחיד.

מספר מפגינים במתחם בלפור התלוננו בעבר הקרוב נגד השוטר שחשוד כעת בירי המזוויע לעבר הנערה ג'נא כיסאווי בפתח ביתה בשיח ג'ראח. תוכן התלונות דומה: אלימות טהורה וחוזרת כלפי מפגינים ומפגינות ללא שום צידוק

קשה לדעת איזו עוד קריאת השכמה נדרשת כדי לטפל בריקבון המתפשט.

גם פנייתנו (אני ועורכי דין נוספים) למשטרת ישראל להרחיק ממתחם ההפגנות בבלפור את הקצין שנאשם בתקיפת המפגין אביחי גרין, זכתה בתגובה מתחמקת מהסוג הכי מביש. מריחה מביכה. היו מספר פניות לאורך חודשים. אבל הקצין הזה נותר בתפקידו עד היום.

השבוע נאלצנו לעתור לבג"צ נגד התעקשות המשטרה להמשיך להעמיד קצין זה בפיקוד כוח המשטרה שמופקד על ההפגנות. אני מעריך שבג"צ יקבל את העתירה. אבל אני בספק אם זה יטלטל את משטרת מחוז ירושלים ששרויה בריקבון עמוק.

איילת שקד יצאה בזמנו בקמפיין מביך שבסופו לא עברה את אחוז החסימה. מדובר היה בבושם דמיוני שנקרא פשיזם, אך היא הדגישה בתום הסרטון ש"לי זה מריח כמו דמוקרטיה".

ובכן, לא. זה מריח כמו פשיזם. זה נראה כמו פשיזם. וזו אכן התנהלות אלימה בעלת סממנים פשיסטיים במשטרת הבירה.

השבוע נאלצנו לעתור לבג"ץ נגד התעקשות המשטרה להמשיך להעמיד קצין זה בכוח המשטרה שמופקד על ההפגנות. להערכתי בג"ץ יקבל את העתירה, אך ספק אם זה יטלטל את משטרת מחוז ירושלים ששרויה בריקבון

התנהלותה של משטרת מחוז ירושלים מעוררת סימני שאלה מדהימים:

  • אלימות חמורה כלפי תושביה הפלסטינים של ירושלים המזרחית.
  • המתת חסר ישע שסובל מאוטיזם (איאד אל-חלאק ז"ל)
  • זריקת רימוני הלם לתוך מסגד אל-אקצא
  • אלימות נגד מפגינים חרדים.
  • אלימות נגד מפגיני הדמוקרטיה בבלפור
  • תקיפה מחרידה של חבר הכנסת ד"ר עופר כסיף.
  • זימון מפגינים ומפגינות לחקירות הפחדה.
  • התעקשות על המשך כהונת נאשם באלימות בתפקיד פיקודי בכוח המשטרה מול מפגיני בלפור.
  • עצירת אוטובוסים של מתפללים מוסלמים על כביש מספר 1.
  • מעצר מנע מופרך ומביש תוך הורדת 2 מפגינים נגד השחיתות מאוטובוס בדרכם למתחם בלפור.
  • ירי כדור ספוג בגבה של נערה תמימה בפתח ביתה ולאחר מכן זריקת רימון הלם לעבר ביתה.

זו רשימה חלקית. רשימה חלקית מאד. רשימה חלקית מאד ורקובה מאד.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 384 מילים ו-1 תגובות
סגירה