דיווח: בנט הודיע ללפיד שהוא נכנס איתו לממשלת רוטציה

שקד עוד לא בטוחה לגבי המהלך ● מוקדם יותר דרעי אמר כי ״אם ימינה תחתום על הסכם עם הליכוד - תוקם מייד ממשלת 65״ ● נתניהו תקף את בנט ושקד שאינם חותמים על הסכם שהציע ● העבודה ויש עתיד הכריזו שהגיעו להסכם קואליציוני ● העבודה תקבל את התחבורה, בטחון הפנים, והתפוצות ● מיכאלי תכהן בוועדה לבחירת שופטים ● לימין תהיה זכות וטו במינויי שופטים לעליון

נפתלי בנט ויאיר לפיד בכנסת ב-2014 (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
Miriam Alster/FLASH90
נפתלי בנט ויאיר לפיד בכנסת ב-2014

לפחות שני בקבוקי תבערה הושלכו הלילה לעבר דירת מגורים של משפחה יהודית בשכונת שער העיר בלוד. בזמן השלכת הבקבוקים ישנה המשפחה בדירה. לא היו נפגעים באירוע והחשודים במעשה, שנמלטו מיד אחרי שהשליכו את בקבוקי התבערה, טרם נעצרו. תושבי השכונה הסמוכה לתחנת הרכבת בעיר, שמתאפיינת בעיקר בתושבים בני קהילת חב"ד, נערכו מבעוד מועד למקרי חירום לאור הפרעות האחרונות בעיר והחזיקו מטפי כיבוי אש בבית. הם הצליחו להשתלט על הלהבות.

בשבוע שעבר, לאור רגיעה יחסית בעיר, הוחלט להוציא מלוד שלוש פלוגות מג"ב שהגיעו למקום במטרה לתגבר את כוחות המשטרה בשל הפרעות ברחובות. התושבים בעיר טענו כי הם ננטשו והופקרו לגורלם, כלשונם. התושבים מצדם דיווחו שסבלו מאירועים אלימים מצד ערבים, בהם יידוי אבנים, בקבוקי תבערה, ירי וגילויי אלימות אחרים, גם בזמן שלוחמי מג"ב שהו בעיר.

מהומות בין יהודים וערבים בלוד, מאי 2021 (צילום: Yossi Aloni/Flash90)
מהומות בין יהודים וערבים בלוד, מאי 2021 (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

בתי הקולנוע בישראל נפתחו אמש לאחר כ־15 חודשי סגירה.

על פי התקנות נפתחו אולמות "ירוקים", לבעלי תו ירוק, ואולמות "סגולים", במתכונת מגבלות התו הסגול, שבהם הוגבלה הכניסה ל־50 צופים והם מיועדים בעיקר לילדים ובני נוער שאינם מחוסנים. בכל סוגי האולמות מחויבים הצופים לעטות מסיכה, למעט בעת אכילה או שתייה.

כך או כך, מדובר במתכונת זמנית, כיוון שביום רביעי הבא, ה-1 ליוני, יבוטלו תקנות התו הירוק והסגול, ובתי הקולנוע ייפתחו במתכונת רגילה, פרט לחובת חבישת המסיכות.

בית קולנוע. אילוסטרציה (צילום: Rawf8/iStock)
בית קולנוע. אילוסטרציה (צילום: Rawf8/iStock)

יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפגשו אתמול כדי לדון בהקמת ממשלה משותפת. בפגישה חלה התקדמות וגורמים בימינה אמרו לחדשות ערוץ 12 כי הם קרובים לחתימה על הסכם להקמת ממשלת שינוי, אף כי עדיין לא ברור מי מהם אמור לעמוד בראשה.

ערוץ 12 מפרסם הבוקר כי שאר חברי ימינה – ובהם איילת שקד – לא עודכנו על דבר קיומה של הפגישה.

הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, שלום ירושלמי, כתב הבוקר בטור שפרסם באתר כי "אם תקום ממשלת שינוי, לפיד יהיה ראש הממשלה בפועל – גם אם בנט הראשון ברוטציה. הקריסה של נפתלי בנט ביום השלישי של המלחמה בעזה מעמידה את יאיר לפיד בדילמה האם להעניק לבנט את הבכורה ברוטציה על אף החשש כי הוא עדיין לא בשל להיות ראש ממשלה".

"במצב שנוצר, לפיד ביסס את מעמדו כמנהיג הבלתי מעורער של גוש השינוי והצליח לצרוב בתודעה שהוא האלטרנטיבה לנתניהו. בין אם תוקם בסוף ממשלה או שיתקיימו בחירות חמישיות – לפיד יצא מורווח".

נפתלי בנט ויאיר לפיד. הופעות תכופות בתקשורת (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
נפתלי בנט ויאיר לפיד. הופעות תכופות בתקשורת (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

ח"כ אופיר סופר מגיב להשלכת בקבוקי התבערה בלוד ומאשים את המשטרה שהיא אינה מנסה להפסיק את הטרור – אבל לא מבהיר מי בעצם אחראי על כך.

חבורת אנשים תקפה הלילה שומר בדואי באתר בנייה בבנימינה, ככל הנראה לאחר שסירב לתת לאנשיה להיכנס לאתר, ונמלטה. עדי ראייה אמרו למשטרה כי התוקפים היו יהודים, והיא פתחה בחקירה בחשד לתקיפה על רקע לאומני. מגן דוד אדום מסר כי השומר, כבן 30, פונה במצב בינוני לבית החולים רמב"ם.

לפי הודעת המשטרה, הנפגע ושומר נוסף, תושבי הדרום, זיהו רכב סמוך לאתר הבנייה וביקשו לעצור אותו. אז, לפי החשד, נמלטו יושבי הרכב והשומרים רדפו אחריהם. בהמשך הגיע לאזור רכב נוסף, ויושבי הרכבים תקפו את אחד השומרים. הכוחות שהגיעו למקום החלו לחפש אחר החשודים. עוד נכתב בהודעת המשטרה כי "אין היכרות מוקדמת בין הצדדים".

סגירה