בנט: "אפעל בכל כוחי להקמת ממשלת אחדות עם יאיר לפיד"

בל"ד: מתנגדים לממשלה עם בנט ושותפיו ● סער דחה הצעה לרוטציה משולשת כשהוא ראשון, נתניהו שני ובנט שלישי ● נתניהו נפגש עם מרים פרץ ואמר ששני המועמדים לנשיאות ראויים, ובליכוד יינתן חופש הצבעה

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסר הצהרה לתקשורת בכנסת, 30 במאי 2021 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
    Yonatan Sindel/Flash90
  • יו"ר ימינה נפתלי בנט מוסר הצהרה לתקשורת בכנסת, 30 במאי 2021 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
    Yonatan Sindel/Flash90
  • יו"ר ימינה נפתלי בנט מוסר הצהרה לתקשורת בכנסת, 30 במאי 2021 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
    Yonatan Sindel/Flash90
  • תומכי נתניהו ומתנגדיו מפגינים מול ביתה של איילת שקד, 30 במאי 2021 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
    Avshalom Sassoni/Flash90

סיעת ימינה תתכנס הבוקר בשעה 10:00 ברעננה. בישיבה, שתהיה סגורה לתקשורת, יעדכן יושב הראש נפתלי בנט את חברי הסיעה בהתפתחויות הימים האחרונים.

יושב ראש ימינה, נפתלי בנט, הודיע לעמיתתו איילת שקד, שאם לא תציג עד השעה 10:00 בבוקר ממשלת ימין בת קיימא, ילך לממשלה יחד עם יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד – כך דיווח הבוקר עמית סגל ב-N12.

שר החוץ גבי אשכנזי ייפגש היום בקהיר עם מקבילו המצרי, סאמח שוקרי. זהו ביקור רשמי ראשון של שר חוץ ישראלי במצאים זה 13 שנה. השניים צפויים לדון בניסיונות לגבש הסדרה ארוכת טווח בין ישראל וחמאס. כן ידונו ביוזמה לקיים בקהיר כינוס, שבו ישתתפו נציגים מישראל, מהרשות הפלסטינית ומחמאס.

יצחק (בוז'י) הרצוג ומרים פרץ, המתמודדים לנשיאות, נפגשים עם חברי הכנסת במאמץ לזכות בתמיכתם. היום תיפגש פרץ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לקראת הפגישה הועברה לנתניהו עצומה שעליה חתומים חברים במרכז הליכוד, התומכים במינוי פרץ לנשיאה.

הבחירות לנשיאות ייערכו ביום רביעי הקרוב. 120 חברי הכנסת יבחרו באופן חשאי את הנשיא ה-11 של ישראל.

אם אחד משני המועמדים ישיג 61 קולות או יותר, הוא יוכתר לנשיא המדינה. אם איש משניהם לא יקבל לפחות 61 קולות – ייערך סיבוב הצבעה שני. בסיבוב זה די לקבל יותר קולות מהמועמד המתחרה כדי לזכות.

הרצוג, שכיהן בעבר כחבר כנסת וכשר בממשלות ישראל, נחשב – לפי ההערכות – למועמד המוביל. אך סיכוייה של פרץ, כלת פרס ישראל, אינם מבוטלים. אם תיבחר, תהיה פרץ לאישה הראשונה שתכהן כנשיאת המדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תמך במהלך מבצע שומר החומות ביוזמה לחסום את הרשתות החברתיות – כך דיווח הבוקר לירן לוי ב"וואלה!". גורם בכיר ממשרד המשפטים דחה את ההצעה של המשטרה ומערכת הביטחון, שבבסיסה ההנחה שהרשתות מלהיטות את האלימות ברחבי הארץ.

סגירה