עאלכ ביטחון

עמיחי שיקלי (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אוליבייה פיטוסי/פלאש90
עמיחי שיקלי

בשבוע שעבר התקיים בכנסת "כנס חירום – מחזירים את המשילות" ביוזמת ח"כ עמיחי שיקלי ותנועות "הביטחוניסטים", "רגבים", "אם תרצו", "עד כאן" ו"ישראל שלי".

איזה שם יפה זה "הביטחוניסטים"? באמת משרה תחושה של מקצועיות וביטחון. מה להם ולפוליטיקה קטנה ומפלגות? קטן עליהם. אפילו באתר שלהם הם מדגישים כי התנועה "איננה גוף מפלגתי, וככזו איננה מייעצת לפוליטיקאים בישראל כיצד להרכיב ממשלות". זה רק במקרה שהם יוזמים כנס חירום ביחד עם תנועות הימין האידיאולוגיות. ככה יצא.

איזה שם יפה זה "הביטחוניסטים"? באמת משרה תחושה של מקצועיות וביטחון. מה להם ולפוליטיקה קטנה ומפלגות? קטן עליהם. זה רק במקרה שהם יוזמים כנס חירום ביחד עם תנועות הימין האידיאולוגיות. ככה יצא

טוב, לא באמת. "הביטחוניסטים" היא מעין ריאקציה ימנית להתארגנויות אנשי ביטחון ומפקדים המבקשות להשפיע על השיח בישראל. עד כאן לגיטימי כמובן.
אלא שבתנועה החליטו לקחת צעד אחד רחוק מידי את האצטלה הביטחונית והמקצועית לכאורה, לשאיפה הפוליטית שלהם לסכל הקמת ממשלה שיש בה שותפות של מפלגות המייצגות את החברה הערבית.

בכנס החירום שהתקיים, מייסד התנועה ומנכ"לה, תא"ל במילואים אמיר אביבי, "זרק פצצה", כדברי ח"כ שמחה רוטמן מסיעת הציונות הדתית. לדבריו, הזהירה התנועה מבעוד מועד, כי "בעקבות השיח של מפלגות ציוניות על מסירת השלטון לידי התנועה האסלאמית, יפרצו מהומות לאומניות".

התפיסה של תא"ל אביבי הרבה יותר רחבה, שכן מייד לאחר מכן טרח להבהיר בחילופי ציוצים עמי בטוויטר כי :

"אלף פעם שמעתי את האמירה שצריך לשמר את הרוב היהודי בישראל. ולמה בדיוק? לאיזו מטרה, אם לא הקמת ממשלה ציונית שלא תלויה בקיומה במפלגות אנטי ציוניות? שילוב בממשלה ציונית קיימת כן. תלות לא!".

כתבתי שהתנועה לא מוכנה לשותפות של מפלגות ערביות בקואליציה? טוב, זה לא מדויק. תא"ל אביבי מוכן לתת להם להיות שותפים מדומים. נכון שיש פה דמוקרטיה, אבל יש קול כשר ויש כזה שהוא לא כשר. אולי אפשר להכשיר אותו כגלגל רזרבי, רק אם נסכים להיות לארג'ים. בכל זאת ביטחון.

"הביטחוניסטים" פשוט הופכת את היוצרות: במקום לעסוק בביטחון לאומי ומשם לגזור מסקנות מדיניות ופוליטיות, היא קודם מסמנת מטרה פוליטית, ואח"כ מעניקה מעטפת "ביטחונית" שתסביר את הדרך למטרה.

"הביטחוניסטים" הופכת את היוצרות: במקום לעסוק בביטחון לאומי ומשם לגזור מסקנות מדיניות ופוליטיות, היא קודם מסמנת מטרה פוליטית, ואז מעניקה לה מעטפת "ביטחונית"

הדבר הזה מייצר כשל לוגי בסיסי בתפיסה שהיא מייצגת, וחשוב לעשות סדר בדברים. צודק תא"ל אביבי שיש לשמר את הרוב היהודי בישראל, אך הוא מתעלם מ-2 נקודות יסוד:

1

פנימית: ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, ולכן רוב יהודי מוצק הוא נדבך הכרחי, במקביל לכך שכל האזרחים במדינה, ללא הבדל דת, גזע, מין – שווים.
לכן, פסילה קטגורית של השתתפות חברי הכנסת מהמפלגות הערביות במשחק הפוליטי – פסולה מיסודה. את הגישה מובילים חבורת סמוטריץ' ושות' ו"הביטחוניסטים" בסה"כ מאשררים.

יתר על כן, היא גם מסוכנת ביותר ביטחונית, שכן כשאדם כמו ח"כ מנסור עבאס אשר רץ על טיקט של השתתפות פוליטית ואף הגיע ללוד לבית כנסת שנשרף, נפסל על הסף להיות שותף, כל תומכי ההשתלבות בקרב ערביי ישראל מקבלים מסר אחד: אין סיכוי להשתלבות, לא מעוניינים בערבים שמסתובבים לנו בין הרגליים. זה כמובן מעודד התבדלות ולאומנות.

2

חיצונית: שימור הרוב היהודי המוצק בישראל וגם את היותה דמוקרטית, מחייב אסטרטגיה של היפרדות מהפלסטינים ופתרון 2 מדינות.

פסילת ח"כים ממפלגות ערביות גם מסוכנת ביטחונית. כשאדם כח"כ מנסור עבאס, שרץ על טיקט השתתפות פוליטית והגיע ללוד לבית כנסת שנשרף, נפסל על הסף, זה מסר לכל תומכי ההשתלבות בחברה הערבית

אם "הביטחוניסטים" לא שמים זאת כיעד, כיצד הם מצליחים ליישב את הסתירה? הסיכוי היחידי לכך נעוץ לא בביטחון, אלא בתפיסה אידיאולוגית שמעדיפה את ארץ ישראל השלמה על פני הביטחון, ומכאן השם "ביטחוניסטים" כבר נשמע אחרת לחלוטין. עאלק ביטחון. גזענות בוודאות.

עו"ד ערן חרמוני הוא מזכ"ל מפלגת העבודה. בעבר מנהל המרכז הרעיוני-חינוכי בקרן ברל כצנלסון, וממיסדיה של תנועת 'שמאלה-שמאל ציוני ישראלי'.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 547 מילים
סגירה