אדלשטיין מתכנן להתמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד

פרסום ראשון שר הבריאות ואחד האנשים הפופולרים בליכוד מעריך בשיחות פרטיות כי סיכויו לנצח בפריימריז לראשות הליכוד טובים ● ההחלטה תיפול אחרי השבעת ממשלת בנט-לפיד, אם תקום ● נתניהו יבקש לקיים פריימריז מהירים כדי לגרוף ניצחון מוחץ, אדלשטיין יבקש לדחות אותם במספר חודשים ● בכיר בליכוד לזמן ישראל: "נתניהו הוא הדבק של הממשלה שתקום, ורק אם הוא יפרוש נוכל לפורר אותה בקלות"

יולי אדלשטיין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
יולי אדלשטיין

שר הבריאות יולי אדלשטיין עשוי להתמודד מול בנימין נתניהו על הנהגת הליכוד אם תקום ממשלת השינוי, כך נודע לזמן ישראל.

בשיחות סגורות אדלשטיין מעריך כי הסיכויים שלו לנצח טובים. את ההחלטה הסופית הוא יקבל מיד אחרי השבעת ממשלת בנט-לפיד.

נתניהו, על פי ההערכה בצמרת הליכוד, עשוי לקיים את הפריימריז מיד עם הקמת הממשלה האלטרנטיבית, ואולי אפילו במהלך החודש הזה. נתניהו מתכוון לנצל את ההלם בליכוד, לגשת להתמודדות במהירות ולגרוף ניצחון סוחף.

נתניהו, על פי ההערכה בצמרת הליכוד, עשוי לקיים את הפריימריז מיד עם הקמת הממשלה האלטרנטיבית. נתניהו מתכוון לנצל את ההלם בליכוד, לגשת להתמודדות במהירות ולגרוף ניצחון סוחף

אדלשטיין יבקש לדחות את הפריימריז בכמה חודשים, מה שמחייב החלטות פרוצדורליות במוסדות הליכוד, שעדיין נשלטים בידי אנשי נתניהו.

בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)

אדלשטיין הוא אחד האנשים הפופולריים בליכוד. בפרייימריז האחרונים שקיימה התנועה בפברואר 2019 הוא זכה במקום הראשון והוצב במקום השני ברשימת אחרי נתניהו. אדלשטיין היה בעברו שר הקליטה וכיהן במהלך שלוש קדנציות כיו"ר הכנסת. במרץ 2020 התפטר מתפקידו אחרי עימות קשה מול בג"צ, שכנראה הגביר את האהדה כלפיו בקרב פעילים בליכוד.

לאורך השנים נרשמו כמה עימותים בין אדלשטיין ונתניהו. הידוע שבהם הוא במהלך יום העצמאות 2018 סביב טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, אז גנב ראש הממשלה את ההצגה מיו"ר הכנסת אדלשטיין בניגוד לתקנון. אדלשטיין ביקש גם לחזור לתפקיד יו"ר הכנסת באפריל 2020, אך נתניהו סירב לסייע. במאי 2020 התמנה אדלשטיין לשר הבריאות בימי השיא של מגפת הקורונה.

בצמרת הליכוד הולכת וגוברת במקביל הביקורת על נתניהו, אבל אדלשטיין הא כנראה היחידי שמבקש להתמודד נגדו על התפקיד. בכירים אחרים בליכוד מבקשים לחכות לראות את נתניהו קם ופורש, אבל אלה אינן התוכניות של ראש הממשלה, שיישאר יו"ר האופוזיציה ויבקש כאמור אמון מחודש בליכוד.

בצמרת הליכוד הולכת וגוברת במקביל הביקורת על נתניהו, אבל אדלשטיין הא כנראה היחידי שמבקש להתמודד נגדו על התפקיד. בכירים אחרים בליכוד מבקשים לחכות ולראות את נתניהו קם ופורש

אתמול טען אחד הבכירים בשיחה עם זמן ישראל כי הנוכחות של נתניהו רק תזיק לליכוד, מכיוון שהיא תאחד לאורך זמן את הממשלה החלופית. "נתניהו הוא הדבק של הממשלה שתקום, ורק אם הוא יפרוש נוכל לפורר אותה בקלות", אמר הבכיר.

בקרבות הירושה המסתמנים בליכוד אדלשטיין הוא לא השחקן היחיד, כמובן. בימים האחרונים מתנהל עימות קשה בין שר האוצר ישראל כץ ובין ח"כ ניר ברקת. כץ מאשים את ברקת בחתרנות נגד נתניהו, בעקבות כנס גדול שהוא מתכוון לארגן בעוד שבועיים, שם יפרוש את חזונו המדיני והכלכלי. ברקת לא מגיב, אבל לא מתכוון לשנות את תוכניותיו.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
עוד 376 מילים ו-3 תגובות
סגירה