מהי בעצם אידאולוגיית הימין?

מיקי זוהר מברך את ח"כ מנסור עבאס אחרי שנבחר ליו"ר הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית, 26 באפריל 2021 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מיקי זוהר מברך את ח"כ מנסור עבאס אחרי שנבחר ליו"ר הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית, 26 באפריל 2021

כרוכיות הימין הפוליטיות מלהגות באולפנים על אידאולוגיית הימין. זוהר ורגב ושטייניץ וקרעי צורחים במלוא גרונם שבנט, מימינה, הוא בעצם הונאת המאה, כי חבר לשמאל (אימאל'ה) ורימה את בוחרי הימין.

שעות של ראיונות ואיש מהדוברים לא מסביר מהי האידאולוגיה של הימין. מהו הבכי ומהי הזעקה על הפקרת המדינה לשמאל ועזיבת ערכי הימין. מהם ערכי הימין?

ברצינות. על מה הם מדברים.

שעות של ראיונות ואיש מהדוברים לא מסביר מהי האידאולוגיה של הימין. מהו הבכי ומהי הזעקה על הפקרת המדינה לשמאל ועזיבת ערכי הימין. מהם ערכי הימין? ברצינות. על מה הם מדברים

בשנים האחרונות כל הליכוד כולו, מקטן עד גדול, תמך באידאולוגיית נתניהו. כשאמר סיפוח הם חגגו וכשביטל את הסיפוח הם הסבירו שזה מהלך נכון חכם
ומוצדק.

כשעצר את תקציב המדינה כדי לא לקיים רוטציה עם גנץ, הם הסבירו שזה לטובת המדינה, כשלא סגר את נתב"ג כשפרצה מגפת הקורונה הם צרחו שזו מדינה דמוקרטית, וכשהוא סגר לבסוף את נתב"ג אחרי אלפי מתים ונדבקים הם הסבירו שזה צעד מתבקש הכרחי חיוני דחוף ובכלל הוא הביא חיסונים.

מהי אם כן אידאולוגיית הימין? איש לא הסביר. חוץ מתאוות שלטון, ג'ובים ותקציבים, אין לימין אידאולוגיה. ימינה מתגאה במאבקה על מינוי שופטים שמרנים לביהמ"ש העליון. זו אולי אידאולוגיה מסוימת משפטית אבל מה לה ולימין. מנחם בגין הגן על ביהמ"ש העליון בעשרות נאומים כל חייו. הוא לא היה מנהיג ימני?

סמוטריץ ומפלגת הגזענות הדתית רוצים להחזיר את חוקי ההלכה, לגרש את הערבים, לכפות כאן מדינת דת קיצונית גזענית הומופובית. זו אידאולוגיית הימין?
נתניהו שנים זעק נגד סכנת ערביי ישראל, "הם רוצים להשמיד אותנו" – איים באחד מתשדירי הבחירות, והנה בבחירות האחרונות הוא ניהל מו"מ עם מנסור עבאס יו"ר רע"מ האסלאמיסטית.

דוברי הימין הללו ושיבחו, השופרות תקעו בראש כל רדיו ואולפן טלוויזיה, צלם התחתונים הנאמן למלוכה של בלפור כתב מאמר בהארץ על כך שיש לשתף את ערביי ישראל, ואבו יאיר הזיל דמעות אחרי שירד לחוף הים בגאסר א-זרקא וביקר מתחסנים באום אל פחם וטירה.

אז מה פה אידאולוגיית הימין? בן ערב ובני? נתניהו הולך בדרכו של ז'בוטינסקי? ממש לא. חלפו שבועיים ומכחישים יצאו לאולפנים להסביר שלא היה ולא נברא והם לא נשענו על רע"ם ולא התחבקו עם מנסור בכנסת. מה שראיתם ושמעתם תעשו דליט לעצמכם.

מהי אם כן אידאולוגיית הימין? חוץ מתאוות שלטון, ג'ובים ותקציבים, אין לימין אידאולוגיה. ימינה מתגאה במאבקה על מינוי שופטים שמרנים לביהמ"ש העליון. זו אולי אידאולוגיה מסוימת משפטית, אבל מה לה ולימין

אז מהי אידאולוגיית הימין שבלעדיה המדינה בסכנה בגלל "ממשלת שמאל מסוכנת"?

  • אישור העברת מאות מיליוני דולרים לחמאס כדי לשמר את שלטונו בעזה ולמרות ירי 4400 רקטות על ישראל? זה ימין?
  • אישור צוללות מתקדמות למצרים וחמקנים לאמירויות? זה ערכי הימין?
  • שחרור 1000 מחבלי חמאס בעסקת שליט זה הימין החזק מול חמאס?
  • ויתור על חברון? החזרת שטחים בנהריים ובערבה לירדן אחרי שרבין השיג אותם בהסכם השלום, זה ימין?
  • פינוי רצועת עזה מכל היישובים בהחלטה של ממשלת שרון ותמיכת נתניהו זו אידאולוגיית הימין?

ככל שאתה הופך כל תחום בניהול ענייני המדינה, אי אפשר להבין מה רוצה הליכוד ועל מה זועקים חבריו נגד בנט.

מי יעמוד מול איראן, שואל נתניהו, כאילו הוא עצמו ודודי אמסלם שוכבים ברתק ועוצרים בגופם את האיראנים על הגדרות. כאילו אין לישראל מוסד וחיל אוויר וצבא מיומן להיאבק באיום האיראני ורק משפחת נתניהו יודעת לתת פקודות ונאומים נגד הגרעין האיראני.

פארסה ימנית מטורללת.

בנט מצהיר שלא יפונו שטחים וההתיישבות לא תיפגע. אפשר להבין שזה חלק מהשקפת עולמו הימנית.

אבל נתניהו רק זועק נגד השמאל המסוכן שבין נציגיו מכהנים כיום בכנסת רמטכ"ל, בכירים במוסד ובמשטרה, אלופים בצה"ל ורבים אחרים מנוסים, מקצוענים, ציונים.

מערכת ההסתה המטורפת של הימין יודעת לקלל, להפחיד, לאיים, אבל דבר אחד היא לא מסוגלת להסביר: כיצד תנוהל המדינה אחרת אם תוקם אותה ממשלת ימין מלא מלא שדוגלת באותם "ערכי ימין" לא ידועים ובאותה "אידאולוגיה ימנית" בלתי מובנת.

נתניהו רק זועק נגד השמאל המסוכן שבין נציגיו מכהנים כיום בכנסת רמטכ"ל, בכירים במוסד ובמשטרה, אלופים בצה"ל ורבים אחרים מנוסים, מקצוענים, ציונים

כיצד?

הרי הממשלה הזו של ימין חרדים וכחולבן, הרסה את הכלכלה. חירבה את מערכות הבריאות הרווחה והחינוך. ניהלה באופן מופקר את המאבק בקורונה והיא מתחמקת מחקירת מחדל אסון המירון ומכל קטסטרופה אחרת שהיא עצמה גרמה לה.

הליכוד מתקשה להודות בכישלונו השלטוני. פשוט. מפלגת הליכוד בראשות נתניהו נכשלה בניהול המדינה. כמו כישלון ניהול החגיגות במירון, כך נכשל שלטון הליכוד בכל מערכות המדינה שהופקדו בידי אנשיו ב-12 השנים האחרונות.

נתניהו עצמו אישית, מפריע לחיי כל אחד ואחת מאזרחי המדינה. פשוט מפריע לנו לחיות.

לא מדובר על אידאולוגיית ימין. לא על בגידה באידאולוגיה או בערכים הבלתי ברורים הללו. מדובר בבריחה מהודאה בכישלון ואחריות לחורבן שהמיטה עלינו הממשלה הזו.

המאבק הוא רק על שימור שלטון נתניהו כדי לא להודות קבל עם ועולם בכישלון הנורא שגרמה לישראל "אידאולוגיית הימין".

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 715 מילים
סגירה