המו"מ לאיחוד בשמאל: הורוביץ בראש, ברק יבחר ראשון תיק

התקדמות במגעים לריצה משותפת של מרצ וישראל דמוקרטית: שפיר תוצב במקום השני; מגעים עם ח"כים נוספים מהעבודה ● עמיר פרץ נגד חברים במפלגתו: "אין להם בושה, פוטש לאור היום" ● נתניהו לפרץ וסמוטריץ': אם תחברו לעוצמה יהודית לפני שתסכמו עם שקד ובנט, תקבלו שני תיקים בממשלתי ● שמעון ריקלין וינון מגל מנהלים מו"מ להצטרפות לימין החדש

אהוד ברק מגיב לפרסומים אודותיו במפגש עם פעילים בתל אביב (צילום: גילי יערי/פלאש90)
גילי יערי/פלאש90
אהוד ברק מגיב לפרסומים אודותיו במפגש עם פעילים בתל אביב
07:40 עריכה

בוקר טוב! 54 ימים לפתיחת הקלפיות. המערכת הפוליטית עדיין עסוקה בפיטוריה של מנכ"לית משרד המשפטים על ידי השר אמיר אוחנה. אמש אישר היועמ"ש את ההחלטה, על אף דרישות לבטל את המהלך.

יאיר לפיד הגיב הבוקר בגל"צ להחלטה: "אין שום סיבה לעשות את זה. היא עבדה תחת ציפי לבני ותחת איילת שקד – שתי נשים שלא הסכימו על שום דבר, חוץ מעל העובדה שפלמור מקצועית".

לפיד הצטרף לטענות לפיהן הפיטורים מגיעים לכאורה לקראת הוועדה לבחירת פרקליט המדינה, בה לוקח מנכ"ל משרד המשפטים תפקיד דומיננטי. 

יאיר לפיד (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
יאיר לפיד (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

בנוסף, התייחס להתנצלותו של אהוד ברק על אירועי אוקטובר 2000: "טוב שאדם מתנצל. הבעיה עם המפלגה של ברק זה שהיא לא עוברת את אחוז החסימה, הוא סתם הולך לזרוק 100 אלף קולות לפח. אין זמן למפלגות תחביב".

07:48 עריכה

בכיר באיחוד מפלגות הימין על השרה לשעבר איילת שקד, יו"ר הימין החדש: "היא רק פלקט. הצבתה בראש היא רמייה. מי שמנהל את העניינים הוא בנט. היא בעצמה אמרה שהוא זה שינהל את המשא ומתן", כך פורסם הבוקר בגל"צ.

בימין החדש  בתגובה: "מדובר בקשקוש. חבל שבאיחוד מפלגות הימין עסוקים בהשמצות".

07:49 עריכה

גם תמר זנדברג (מרצ) לא פוסלת חבירה לאהוד ברק

09:29 עריכה

המגעים לאיחוד בימין: איילת שקד ונפתלי בנט הציגו את הצעתם לאיחוד לבית היהודי-איחוד לאומי
המועמדים ישובצו ברשימת חצי-חצי (ריץ'-רץ'), כשהעדיפות למקומות האי-זוגיים ברשימה תינתן לאיחוד מפלגות ימין. כך הדבר, לפי ההצעה, יעניק להם יתרון במקרה של מספר מנדטים אי-זוגי, זאת על אף שבכל הסקרים הימין החדש גדולה יותר. בראש האיחוד, תעמוד איילת שקד, "מתוך אינטרס משותף".

"הצעתנו יותר מהוגנת ומעניקה יתרון משמעותי דווקא לאיחוד מפלגות הימין, מתוך רצון ברור שלנו לאחדות ולריצה בגוש אחד. מבחינתנו, ניתן להגיע לסיכום על כך עוד הערב", מסרו בימין החדש. "יחד עם זאת, אין לפרש את הרצון האמיתי שלנו לאחדות כנכונות לבטל את רצונו של ציבור רחב אשר מעוניין לראות בכנסת ייצוג ברור של מטרות וערכי הימין החדש".

פרץ וסמוטריץ' הגיבו להצעה: "אין היגיון להביא שמות אלמוניים שאף אחד לא מכיר. לא ברורה ההתעקשות לקבל את כל המקומות בקדמת הרשימה, יש עולם מדומיין ויש מציאות".

10:41 עריכה

ח"כ לשעבר יואל חסון יוצא להגנת איילת שקד: "יש הרבה מה להגיד עליה, פלקט היא לא"

10:57 עריכה

בית הנבחרים של ארה"ב אימץ החלטה המתנגדת באופן גורף ל-BDS ובמערכת הפוליטית בארץ מגיבים:

11:54 עריכה

יו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין, נגד איילת שקד: "תבריח שמאלה קולות ימניים ליברלי"

13:54 עריכה

יאיר נתניהו שוב (ושוב ושוב) מאיים בתביעת דיבה, הפעם על ח"כ פנינה תמנו שטה

15:03 עריכה

התקדמות במגעים לקראת איחוד בשמאל. אמש נועדו יושב ראש ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, וחברי הכנסת עיסאווי פריג' ממרצ וסתיו שפיר מהעבודה. ברק אמר שהוא מוכן שיושב ראש מרצ, ניצן הורוביץ, יעמוד בראש הרשימה המשותפת. בפגישה נכחה גם נועה רוטמן מישראל דמוקרטית. את הפרטים על המפגש חשף כתב חדשות 13 ברק רביד.

15:16 עריכה

מקורבו של יושב ראש מפלגת העבודה עמיר פרץ, סאלח סעד, נגד חברת הכנסת סתיו שפיר. בחשבון הטוויטר שלו כתב סעד שאם הפרסומים שלפיהם שפיר מתווכת בין רשימתו של ברק, ישראל דמוקרטית, לבין מרצ – "עליה להתפטר מידית משורות המפלגה". לפי הדיווחים, אם תושג הסכמה על ריצה משותפת של מרצ וישראל דמוקרטית, שפיר צפויה לפרוש מהעבודה, שבה היא חברה מ-2012, ולרוץ לכנסת ברשימה של החדשה.

16:06 עריכה

יאיר נגד אבנר נתניהו. חשבון חדש נפתח אתמול ברשת הטוויטר וכבר הספיק לצבור אלפי עוקבים. החשבון מוצג ככזה שמנוהל על ידי אבנר נתניהו, בנו הצעיר של ראש הממשלה. "עקב הבחירות החוזרות החלטתי לפתוח עמוד טוויטר", נכתב בחשבון החדש. "זה חשבון מזויף", כתב יאיר נתניהו, "כולם בבקשה לדווח לטוויטר".

"יאיר, חבל מאד שאתה לא שואל את יונתן לפני שאתה מצייץ עליי ככה" – נכתב בחשבון בהתייחס ליועצו של ראש הממשלה, יונתן אוריך – "הוא בעצמו אמר לי לפתוח את החשבון". לצד המאמצים להצטייר כעמוד אותנטי של אבנר נתניהו, הצצה בשם החשבון, הכולל את התיבה "פייק", מלמדת כי אין מדובר בבנו של ראש הממשלה.

16:12 עריכה

חבר הכנסת איציק שמולי מותח ביקורת על יושב מפלגת העבודה עמיר פרץ. "יש לי מחלוקת מהותית עם הקו שנבחר" עבור המפלגה, כתב שמולי בחשבון הטוויטר שלו. "שריונים לבדם לא יביאו את הבשורה, רק חיבורים", טוען חבר הכנסת. "חיבור גדול הוא צו השעה", הוסיף.

16:33 עריכה

הפרקליטות מבהירה: לא תיפתח חקירה פלילית לגבי קשרי לפיד-מוזס, כך פורסם ב"מעריב". "עצם קיומן של פגישות עם עיתונאים או גורמים אחרים בשוק התקשורת על ידי נבחרי ציבור אינו מהווה מעשה פסול או מעשה המייצר כשלעצמו מצב של ניגוד עניינים", כתבה עורכת הדין ליאת בן-ארי מפרקליטות מחוז תל אביב – מיסוי וכלכלה בתשובה לפנייתו בנושא של עורך הדין יצחק בם. "לא מצאנו אינדיקציות כלשהן בין פגישותיו של לפיד עם אנשי תקשורת לבין האופן בו הפעיל את הכוח השלטוני שהופקד בידיו", כתבה בן-ארי בהתייחס לשר האוצר.

יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד ובעלי "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס נחשבים מקורבים זה לזה. במשך שנים היה לפיד מבכירי הכותבים בעיתון. במהלך כהונתם של שרי יש עתיד בממשלה נחתמו הסכמים לפרסום תוכן סמוי בין "ידיעות אחרונות" למשרדים שאוישו על ידי שרי המפלגה.

ארנון מוזס ביחידת לה
ארנון מוזס ביחידת לה"ב 433 (צילום: Koko/Flash90)
16:49 עריכה

המגעים לרשימה מאוחדת בשמאל: הפגישה בין אהוד ברק מישראל דמוקרטית, סתיו שפיר מהעבודה ועיסאווי פריג' ממרצ נמשכה משמונה בערב אתמול עד רבע לחמש לפנות בוקר, היום – כך מדווח כתב "מעריב" אריק בנדר. לצד נועה רוטמן מישראל דמוקרטית, נכח בפגישה גם מזכ"ל מרצ תומר רזניק.

כתב חדשות 13 ספי עובדיה דיווח, כי נשקלה האופציה שבראש הרשימה תעמוד שפיר – שבתחילת החודש הפסידה בבחירות לראשות מפלגת העבודה – אך כעת מסתמן כי יושב ראש מרצ, ניצן הורוביץ, הוא שיעמוד בראש הרשימה. כמו כן בצמרת הרשימה תינתן עדיפות לאנשי מרצ.

רביב דרוקר כתב בחשבון הטוויטר שלו שהועלתה גם האפשרות שברק יודיע שאם הניסיון להחלפת השלטון לא יצלח, יושב ראש ישראל דמוקרטית יפרוש.

16:59 עריכה

יושב ראש מרצ, ניצן הורוביץ, ויושב ראש ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, נפגשו היום. כתב חדשות 13 ברק רביד, שחשף את דבר קיומה של הפגישה בין ברק וחברי הכנסת סתיו שפיר ממרצ ועיסאווי פריג' מהעבודה, מוסיף לספק פרטים על שהתרחש. הפגישה, שהתקיימה בביתה של נועה רוטמן מישראל דמוקרטית, נמשכה כתשע שעות ונכח בה מקורבו של ברק, עורך הדין אושי אלמליח. בשעת לילה מאוחרת הצטרפו לפגישה, שהחלה בשמונה בערב, יושב ראש מרצ, ניצן הורוביץ, ומזכ"ל מפלגתו, תומר רזניק.

סוגיה שנותרה במחלוקת היא סדר שיבוץ המתמודדים ברשימה, וכן האם לצד אנשי מרצ וישראל דמוקרטית יצורפו אישים נוספים, מהעבודה או ממקומות אחרים.

17:29 עריכה

הבנות ראשוניות לקראת איחוד בשמאל. אהוד ברק ישתבץ במקום העשירי ברשימה המשותפת של מרצ וישראל דמוקרטית, אך נקבע שהוא יהיה הראשון לבחור תיק, אם הסיעה תצטרף לממשלה – כך דיווחה כתבת חדשות 12 דפנה ליאל.

17:59 עריכה

על רקע האיחוד בשמאל, אומר יאיר לפיד, שכשליברמן הודיע שימליץ לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על ראש המפלגה הגדולה, השתנו חוקי המשחק. "השאלה היחידה שחשובה היא מי תהיה המפלגה הגדולה ביותר", הבהיר מס' 2 בכחול לבן בראיון ליעקב אילון בחדשות 13.

אנחנו רק נזכיר שגם במערכת הבחירות הקודמת, בטרם הודיע ליברמן שייתכן שימליץ על בני גנץ, טענו בכחול לבן שהכי חשוב זה מי תהיה המפלגה הגדולה.

18:13 עריכה

"אין להם בושה, פוטש לאור היום" – כך אמר יושב ראש מפלגת העבודה, עמיר פרץ, בהתייחס לחברי המפלגה סתיו שפיר ואיציק שמולי, שפועלים למען איחוד בשמאל; כך מוסר כתבנו עומר שרביט. את הדברים אמר פרץ במהלך שיחה שקיים בעת חנוכת מטה הבחירות של המפלגה בתל אביב.

יושב ראש המפלגה פרץ נשא דברים באירוע ואמר: "לא ננהל משא ומתן עם נתניהו. אנחנו לא מחרימים את הליכוד, גם לא את נתניהו, אבל כל עוד יש נגדו כתב חשדות אין סיכוי שננהל מו"מ". פרץ הוסיף ש"אם היועץ המשפטי לממשלה יחליט החלטה בלתי צפויה, אז נשקול – וגם אז הסיכוי קטן". "נתניהו מנהיג כלכלה שיוצרת פערים, מה שעומד על הפרק זה תוספת של קהלים חדשים שתבנה ממשלה אחרת עם קווי יסוד אחרים", ציין.

חנוכת מטה הבחירות של העבודה. מימין: לאה פדידה, רויטל סויד, אורלי לוי-אבקסיס ועמיר פרץ (צילום: עומר שרביט)
חנוכת מטה הבחירות של העבודה. מימין: לאה פדידה, רויטל סויד, אורלי לוי-אבקסיס ועמיר פרץ (צילום: עומר שרביט)
18:34 עריכה

יממה לאחר שנחשף כי שר המשפטים אמיר אוחנה (הליכוד) הדיח את מנכ"לית משרדו, אמי פלמור, פרסם אוחנה סרטון שבו הגיב לביקורת שהוטחה בו. "ככה נראית משילות, אני מציע לכולם להתחיל להתרגל", אמר אוחנה. שר המשפטים לא נדרש בדבריו לכך שלפי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה – "ככלל, על שר המכהן בתקופת בחירות להימנע להימנע מהחלפת מנכ"ל המשרד". אוחנה גם לא הסביר "מדוע אין מנוס מהחלפת המנכ"ל לשם תפקודו התקין של המשרד", כפי שנדרש בהנחיות היועמ"ש כדי להצדיק צעד זה.

משילות

כמעט כל שר שנכנס לתפקידו מחליף את מנכ"ל המשרד שלו. כך היה וכך גם יהיה. כך צריך להיות.קוראים לזה משילות.כששר מהשמאל ממנה מנכ"לית תוך חודש מכניסתו לתפקיד, כמו יאיר לפיד – זה לגיטימי; כשציפי לבני מינתה חברת ילדות שלה למנכ"לית משרד העלייה והקליטה – זה בסדר.ככה זה כשאתה בימין. מה שמותר לשמאל – לך אסור. ככה החלטה בסיסית הופכת מכשיר לניגוח והשתלחות. לא אירתע מהלחץ של השמאל והתקשורת ובטח שלא אתן יד לספקולציות הזויות שבינן לבין המציאות אין כל קשר — התהליך התחיל לפני מספר שבועות.ככה נראית משילות. אני מציע לכולם להתחיל להתרגל.

פורסם על ידי ‏Amir Ohana – אמיר אוחנה‏ ב- יום רביעי, 24 ביולי 2019

19:44 עריכה

לקראת הגשת רשימות המועמדים בבחירות בשבוע הבא, 28 מפלגות נטלו טופסי הרשמה – כך מדווח העיתונאי אריק בנדר. בין המפלגות: כולנו חברים נ נח, שמורכבת מחסידי ברסלב וקיבלה בבחירות האחרונות כ-600 קולות, הרשימה היהודית-נוצרית מפלגת הגוש התנ"כי, ומפלגת הפועלים דעם, שהתמודדה בבחירות שבע פעמים, אך מעולם לא עברה את אחוז החסימה. רשימות מוכרות יותר שכבר נטלו טפסים הן העבודה-גשר, ישראל דמוקרטית בראשות אהוד ברק, זהות של משה פייגלין והימין החילוני בראשות רון קובי.

19:47 עריכה

אנשי התקשורת שמעון ריקלין וינון מגל מנהלים מגעים להצטרפות למפלגתם של איילת שקד ונפתלי בנט, הימין החדש – כך מפרסם העיתונאי ספי עובדיה. שני העיתונאים, שמגישים תוכניות בערוץ 20, סירבו להגיב.

יושבת ראש המפלגה, איילת שקד, אמנם מעדיפה חיבור עם רשימתם של פרץ וסמוטריץ', איחוד מפלגות הימין, אך נערכת במקביל לאפשרות שריצה משותפת זו לא תקרום עור וגידים. אם יצטרפו שני העיתונאים לימין החדש, הם צפויים להשתבץ במקומות השלישי והרביעי.

19:57 עריכה

המגעים לאיחוד בשמאל. חיים לוינסון מדווח ב"הארץ" שחברת הכנסת סתיו שפיר שואפת להביא לאיחוד כמה שיותר חברים ממפלגתה. חברות המפלגה רויטל סויד ואמילי מואטי שוקלות להצטרף לאיחוד. בישראל דמוקרטית סבורים שאם יהיה איום של ממש לעריקה רבתי מהעבודה, יושב ראש המפלגה עמיר פרץ ייאלץ להצטרף לאיחוד.

זהבה גלאון, שכיהנה כיושבת ראש מרצ בשנים 2012-2018, תומכת באיחוד של מפלגתה עם מפלגתו של אהוד ברק – כך מדווח עיתונאי ynet אטילה שומפלבי.

על העצומה שפרסם ברק למען האיחוד, חתמו נכון לשעת כתיבת שורות אלה יותר מ-7,000 איש.

20:25 עריכה
נתן מיליקובסקי (צילום: Drew Altizer Photography)
נתן מיליקובסקי (צילום: Drew Altizer Photography)

חקירות נתניהו. העיתונאי גיא פלג חושף בחדשות 12 תמלילים מתוך חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בחקירתו נשאל נתניהו על קשריו עם בן דודו, איש העסקים נתן מיליקובסקי. נתניהו סיפר שבן דודו האמיד נותן לו "כמה אלפי דולרים בשנה". לשאלת ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, כורש ברנור, סיפר נתניהו שהוא מקבל את הכסף במזומן.

לפני הבחירות האחרונות נחשף כי נתניהו קנה מניות בכ-600 אלף דולר ב-SeaDrift, חברת הפלדה של בן דודו, ומכר את המניות ברווח של מאות אחוזים. "נתניהו, כך ניתן לקבוע בדיעבד, לא היה גלוי במיוחד עם החוקרים", אומר פלג על סמך המידע שהגיע לידיו.

בפרקליטות טרם הוחלט אם לחקור את הקשר בין נתניהו ומיליקובסקי. ההערכה היא שהחלטה בנושא תתקבל רק אחרי השימוע שיערוך היועץ המשפטי לממשלה לנתניהו.

20:50 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ נשא הערב דברים בכנס בכפר המכבייה. "אומרים שלא שומעים אותנו", אמר גנץ ומיד הסביר: "אנחנו מדברים כל יום בטלוויזיה וברדיו, אבל אני לא מקלל ואני מקשיב. ככה אנחנו נמשיך, בממלכתיות, כי כשאין ממלכתיות מפטרים אישה נהדרת במשרד המשפטים", אמר בהתייחס להדחתה של אמי פלמור מתפקיד מנכ"לית משרד המשפטים על ידי השר אמיר אוחנה (הליכוד).

"אני אמשיך לשעמם ואמשיך להיות ממלכתי", הוסיף גנץ, "אני גאה בזה", כך דווח בכאן חדשות. כחלק מהקו הממלכתי שבו הוא דבק הבהיר יו"ר כחול לבן כי "ביבי הוא לא אויב העם. את האויבים שלי הרגתי. הוא לא אויב". הדס גרינברג גם דיווחה בכאן כי בהשוואה לכנס שהתקיים במקום במערכת הבחירות הקודמת – ישנה נוכחות דלילה של פעילים. במהלך הכנס קרסו מערכת ההגברה והמסכים.

21:07 עריכה

"חזרתי למשימה ציבורית אחרונה: להביא לסיום משטר נתניהו", כך אמר אהוד ברק בחוג בית שקיים בסביון. "המשטר הזה מאיים על החזון הציוני ועל מדינת ישראל", אמר בהתייחס לראש הממשלה. ברק הסביר מדוע שב לפוליטיקה: "הייתה אנמיות ואנרגיה נמוכה בבחירות הקודמות. בלי בוטות וישירות לא ניתן לנצח בחירות". עוד הוסיף ראש הממשלה לשעבר ש"נדרשת הבנה שמה שקובע זה גודל הגוש – ולא גודל המפלגה". את הדברים פרסם כתב כאן זאב קם.

ברק גם קרא לאיחוד בין כחול לבן, העבודה ומרצ: "אם בסוף לא יהיה איחוד, ניאלץ להצביע ולהגיד מי הם אותם מנהיגים שמנעו את איחוד הכוחות ואת הפלת הממשלה". "שואלים אם אפרוש", סיפר ברק והשיב: "אני לא אפרוש".

מחוץ לחוג הבית, שבו נוכחים מספר פעילים של מפלגת העבודה, הפגינו עמיתיהם למפלגה המתנגדים לברק.

הערב היה אמור יושב ראש ישראל דמוקרטית להתראיין למהדורה המרכזית של חדשות 12, אולם דקות אחדות לפני השידור הודיע ברק שלא יופיע לראיון – כך סיפרה מגישת המשדר יונית לוי.

 

21:19 עריכה

ראש הממשלה נתניהו לראשי איחוד מפלגות הימין פרץ וסמוטריץ': אם תצרפו את עוצמה יהודית לפני החיבור עם הימין החדש – תקבלו שני תיקים בממשלה הבאה בראשותיכך פרסם יקי אדמקר באתר "וואלה! ניוז". הבטחה זאת ניתנה במסגרת המאמצים של נתניהו למנוע את האיחוד בין סיעתם של פרץ וסמוטריץ' לבין מפלגתם של איילת שקד ונפתלי בנט. במסגרת ההצעה אמר ראש הממשלה שאיחוד מפלגות הימין יקבל שני משרדים ממשלתיים גם אם לא ישיגו שישה מושבים בכנסת. כיום יש לסיעה חמישה מנדטים.

21:50 עריכה

פרטים נוספים על המגעים לאיחוד פוליטי בשמאל. לדברי העיתונאי ברק רביד, מי שהובילו את מהלך האיחוד הם סתיו שפיר מהעבודה, עיסאווי פריג' ממרצ ונעה רוטמן מישראל דמוקרטית. שפיר היא שתיווכה בין יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק ליו"ר מרצ ניצן הורוביץ. שפיר צפויה להיות משובצת ברשימה המאוחדת במקום השני, כשאת המקום הראשון יאייש הורוביץ. בנוסף, יקודם איחוד עם התנועה הירוקה, שבראשה עומדת חברת הכנסת לשעבר יעל כהן-פארן.

טל שלו מ"וואלה! ניוז" דיווחה ששפיר פועלת לשיבוצו ברשימה של גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית – יהדות מתקדמת בישראל.

בתוך כך העביר יושב ראש מפלגת העבודה, עמיר פרץ, מסר למרצ, באמצעות מקורבים, כי האפשרות של ריצה משותפת של שתי המפלגות יחדיו עודנה עומדת על הפרק.

22:10 עריכה

"שלטון הימין בסכנה", הכריז הערב יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בטקס פרס כץ בירושלים. "אנשים פשוט לא מבינים את זה", הוסיף. "אם אנחנו ניכשל במועד ב' – נקבל אוסלו ג'. מתוך השאננות יכולות להתפתח תופעות שכולנו נבכה עליהן, אבל כבר יהיה מאוחר מדי", הזהיר.

אם הקריאה "שלטון הימין בסכנה" נשמעת מוכרת – זה משום שראש הממשלה בנימין נתניהו עשה בה שימוש ביום הבחירות לכנסת העשרים. אז הוסיף נתניהו: "המצביעים הערבים נעים בכמויות אל הקלפי. עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים". אז, אגב, התברר שהטענות על אוטובוסים של עמותות שמאל והצבעה מסיבית של הציבור הערבי אינן נכונות, ונתניהו התנצל על הדברים.

22:34 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לדחות את נסיעתו למזרח אסיה כדי לסכל את מינויה של איילת שקד לראש הרשימה המאוחדת של המפלגות שמימין לליכודכך מדווחת העיתונאית מזל מועלם באל-מוניטור. לפי התכנון, נתניהו אמור לטוס ליפן ולקוריאה הדרומית במוצאי השבת הקרובה, אולם בשל סמיכות הזמנים למועד הגשת הרשימות, שוקל ראש הממשלה לדחות את מועד הנסיעה. לבד מהביקור ביפן ובקוריאה הדרומית, עתיד נתניהו לנסוע בשבועות הקרובים גם להודו. ביקורים מדיניים אלה תורמים לדימויו של נתניהו כאיש העולם הגדול וכמנהיג בעל שיעור קומה.

במערכת הבחירות האחרונה דחה נתניהו פגישה ברוסיה עם הנשיא ולדימיר פוטין, כדי להביא לחיבור בין עוצמה יהודית לבין רשימתם של רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'.

כתבת חדשות 12 דפנה ליאל דיווחה הערב כי סמוטריץ' הסכים שיו"ר הימין החדש שקד תעמוד בראש רשימת ימין מאוחדת – זאת מאחורי גבו של יו"ר הבית היהודי פרץ. סמוטריץ' הכחיש את הדברים.

23:01 עריכה

הבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל באר שבע, אלונה ברקת, שהתמודדה בבחירות האחרונות ברשימת הימין החדש, הודיעה שלא תתמודד בבחירות הקרובות

סגירה