דיווח: מגעים מתנהלים לקיום פסגה בין ישראל, איחוד האמירות, בחריין וארה"ב

חברי הממשלה ערכו את הצילום המסורתי עם הנשיא ● פגישת החפיפה בין בנט לנתניהו ארכה פחות מחצי שעה ● השר לביטחון הפנים בר-לב אישר את קיום מצעד הדגלים ● ליברמן: לא תהיה העלאת מיסים ● הקואליציה החליטה לצמצם את פגרת הקיץ לשבועיים ● נתניהו לחבריו באופוזיציה: הממשלה תיפול מהר משאתם חושבים ● נעמה שולץ תתמנה למנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי

  • ראש הממשלה נפתלי בנט לאחר התמונה עם הממשלה בבית הנשיא (14.6.2021) (צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)
    Yonatan Sindel/FLASH90
  • חברי סיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית בכינוס ראשון מאז הקמת הממשלה ה-36, 14 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90
  • שרת החינוך יפעת שאשא ביטון וקודמה בתפקיד בטקס החילופים במשרד החינוך בירושלים, 14 ביוני 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
  • הממשלה ה-36 עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, 14 ביוני 2021 (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
    אבי אוחיון/לע"מ
  • שרת התחבורה הנכנסת מרב מיכאלי ושרת התחבורה היוצאת מירי רגב בטקס החילופים במשרד התחבורה בירושלים, 14 ביוני 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
  • איילת שקד ואריה דרעי בטקס חילופי שרים במשרד הפנים בירושלים, 14 ביוני 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
    יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר הראשון של בנט כראש ממשלה. בשעה 11:00 יבואו השרים של הממשלה החדשה לצילום המסורתי עם הנשיא. היום תיערך גם חפיפה עם ראש הממשלה היוצא נתניהו אולם לא יתקיים טקס חילופים.

אעידה תומא-סלימאן הבוקר ברשת ב': "ראש הממשלה הנכנס בנט מבין בדיוק למה הצבענו נגד. התחליף לנתניהו מעורר הרבה חששות. היינו מקווים לממשלה יותר טובה". תומא-סלימאן הוסיפה: "לא נצטרף להצעות אי-אמון שבאות להפיל את הממשלה, אבל נהיה אופוזיציה לוחמת".

עאידה תומא סלימאן (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
עאידה תומא סלימאן (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)

בצלאל סמוטריץ' משתף את שקרי ימינה:

בעולם ממשיכים לברך את הממשלה החדשה. קמלה האריס סגנית נשיא ארה"ב כתבה כי היא מצפה לעבוד בצורה צמודה עם הממשל החדש ו-"לקדם את הביטחון והשלום לישראלים ופלסטינים".

שר החוץ של האיחוד האירופי בורל דיווח כי שוחח עם יאיר לפיד ובירך אותו על הכניסה לתפקיד ראש הממשלה החליפי ושר החוץ. השניים דנו בחיזוק השותפות וקידום השלום והביטחון.

ראש ממשלת הודו מודי מברך בעברית:

מודי גם נפרד מנתניהו:

מנסור עבאס התראיין הבוקר לרשת ב' והבטיח כי סעיד אלחרומי שנמנע בהצבעת האמון בממשלה בקואליציה. הוא הסביר כי "צריך להשלים כמה דברים בנוגע לנגב" וסיפר כי גם לפיד וגם בנט ידעו על הצבעתו המתוכננת. "ההימנעות הייתה בידיעה והסכמה ולכן אם הייתה סכנה שהממשלה לא תקום גם הוא היה מצביע".

עיסאווי פריג' הסביר בגל"צ: "סעיד אלחרומי נמנע בהצבעה על הממשלה בגלל סוגיית ההריסות והעמימות בהסדר לגבי תושבי הנגב. הוא חי שם, אני מבין אותו. צריך להתחשב בו, נעשה כל מה שנוכל כדי שההסכם שנחתם יהיה טוב – גם לבדואים וגם לתושבי הדרום".

סגירה