דיווח: מסמכים במשרד רה"מ נגרסו לפני כניסת בנט לתפקיד

לא ידוע כמה ואיזה מסמכים נגרסו ● נתניהו: שקר מוחלט ● גנץ פנה לנתניהו על רקע חוק איחוד משפחות: “יש לשים את הביטחון מעל לכל שיקול פוליטי” ● הליכוד: מי שביטחון ישראל חשוב לו, לא מקים ממשלה עם רע״ם ● שטייניץ: ״הנזק לליכוד עשוי להיות גדול יותר מהנזק לקואליציה״ ● מנדלבליט רומז שהוא נגד פיצול תפקיד היועמ״ש ● לוין נבחר ליו״ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה

בנימין נתניהו בבית הנשיא, ספטמבר 2019 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
בנימין נתניהו בבית הנשיא, ספטמבר 2019

חבר הכנסת אופיר אקוניס אמר הבוקר למעריב כי פירוק הממשלה הפריטטית היה טעות: "במבט לאחור, פירוק הממשלה הפריטטית היה במבחן התוצאה טעות, ובוודאי כשרואים את ממשלת ההונאה של נפתלי בנט. בזכות הממשלה ישראל יצאה ראשונה מהקורונה, אבל היו הרבה קשיים שהביאו להתפרקותה".

עוד אמר אקוניס: "בנט הקים ממשלת שמאל הרבה יותר גרועה ומסוכנת. אין לי ויכוח פרסונלי איתו, אבל הממשלה שהוקמה על בסיס של מרמה והפרת אמונים היא חרפה. היא צריכה להיעלם באותה מהירות שהוקמה. האם מותר לעשות הכול בשם הפוליטיקה והג'ובים?"

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהציונות הדתית תוקף בישראל היום את ימינה והחלטתה להקים ממשלה ללא גוש הימין: "תקשיב טוב למה שאני אומר לך. היו טיוטות הסכמים שהוחלפו כבר כדי להקים ממשלת ימין, אלו היו קונסטרוקציות מסובכות, אבל אפשריות. אני אומר לך באחריות: היו לפחות שלוש קונסטלציות להקמת ממשלת ימין, ובנט שמע עליהן, הכיר אותן – ולקח את המידע כדי לטרפד הקמת ממשלת ימין".

חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית התייחס הבוקר למעצר האימאם מלוד ואמר כי הוא מקווה שייחקר על יותר מפוסט אחד: "אני מקווה שלא יסתפקו בכך שהוא ייחקר רק על הפוסט הזה, אלא על חלקו הפעיל בעידוד ובייזום הפרעות כנגד תושבי לוד, ובהסתה הבלתי פוסקת לפגיעה ביהודים".

חבר הכנסת איתמר בן גביר התייחס אף הוא למעצר: "השלב הראשון במעצרו של המחבל הרוחני מבורך, עכשיו הגיע השלב למצות איתו את הדין, להושיבו בכלא ולעקוב שלא ימשיך גם משם להפיץ את דברי השטנה וההסתה נגד יהודים. אמשיך להיאבק נגד הסתה לטרור ונגד מחבלים באצטלה רוחנית, אין להם זכות לרגע אחד של נחת".

טרור הבלונים: יושב ראש ועדת החוץ והביטחון רם בן ברק אמר הבוקר כי הוא לא מאמין שהממשלה צריכה להגיב מיידית על כל בלון תבערה. "אני לא חושב שעל כל בלון צריך להגיב תוך חמש דקות, אבל צריך להגיע למצב שאין בלונים. אני מתכוון לבדוק מה הרעיונות של הדרג המדיני, המצב לא יכול להישאר זהה". את הדברים אמר בריאיון לגלי צה"ל.

בהמשך הריאיון התייחס בן ברק גם לאיום האיראני ואמר: "אין ספק שצריך לבחון את העמדה הישראלית לאורך השנים לגבי המדיניות מול איראן. לבוא לעימות מול האמריקנים – זו טעות. ננסה לאתגר את המערכת בגישות שונות".

סערת חוק האזרחות: בכירים בקואליציה אומרים כי ישמחו אם הליכוד ינסה להצביע נגד החוק שאוסר איחוד משפחות של פלסטינים וערבים ישראלים. כך פורסם הבוקר בכאן חדשות. עוד דווח כי במקביל, בקואליציה שולחים מסר לרע"ם – התנגדות לחוק באמצעות מפלגות אחרות תאיים על המשך קיום הקואליציה.

סגירה