הרשות הפלסטינית: הסכם קבלת החיסונים מישראל מבוטל

אלחרומי מאיים לפרוש מרע"ם ● הליכוד על הטענה כי נגרסו מסמכים לפני כניסת בנט לתפקיד: "לא היה ולא נברא" ● השר לביטחון פנים בר לב: אין לי ספק שבן גביר וסמוטריץ' הבעירו את השטח בכוונה ● ראש הממשלה בנט לנתניהו: יש לך שבועיים לעזוב את בלפור ● שרת החינוך שאשא־ביטון: נעשה הכול כדי ששכר המורים יעלה

חיסונים בבית לחם, 2021 (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
Wisam Hashlamoun/Flash90
חיסונים בבית לחם, 2021

הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים הערכת מצב והנחה את הצבא להיערך ל"מגוון תרחישים" ובהם גם חידוש הלחימה מול רצועת עזה. קודם לכן תקף הצבא שורה של יעדים של חמאס, ובכללם עמדת שיגור רקטי. התקיפה אירעה לאחר שבמהלך היום הופרחו בלוני תבערה לעבר ישראל.

שר החוץ יאיר לפיד ושר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן שוחחו ביניהם. השניים דנו ארוכות על מגוון רחב של נושאים אסטרטגיים כולל המצב הביטחוני והמדיני באזור, איראן, פוטנציאל להרחבת תהליך הנורמליזציה ועוד.

לפיד ובלינקן החליטו על מדיניות "אין הפתעות" ביניהם ובנוסף סיכמו לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים וקבועים ולהיפגש בקרוב.

סוריה פועלת להציג מצג, שלפיו, המשטר מנהל קשרים עם ישראל – כך דיווח הבוקר נדב איל ב"ידיעות אחרונות". בכלי תקשורת ערביים מתפרסמות ידיעות על התחממות היחסים בין דמשק וירושלים.

בסוריה מאמינים כי קשרים עם ישראל יוכלו לסייע ביחסיה של דמשק עם ארצות הברית, סעודיה ומדינות המפרץ. משטרו של בשאר אסד היה מעוניין בקשרים עם מדינות אלה כדי להביא להוצאה של הכוחות האיראניים שבסוריה.

סיבה נוספת לפרסומים על הקשרים עם ישראל – לפי הדיווח -היא כדי לטעת תקווה כלשהי בציבור, בשעה שהמצב הכלכלי במדינה קשה מאוד.

הממשלה צפויה לאשר מחרתיים את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית לאסון שאירע בהר מירון, שבו נספו באפריל האחרון 45 איש.

מחרתיים, יום ראשון, תיערך הישיבה השנייה של הממשלה ה-36. בעוד שהישיבה הראשונה נשאה אופי טקסי, ישיבה זו עתידה להיות ישיבת עבודה, שבמהלכה תאושר הארכת כהונתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי ואישור שורה של מינויים בשירות החוץ.

שתייה קלה בעלות של 6,000 שקל הגיעה לבית ראש הממשלה ביום שבו סיים בנימין נתניהו את כהונתו והוחלף בנפתלי בנט – כך דיווח איתמר אייכנר ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet. גורמים במשרד ראש הממשלה אומרים שהשתייה הוזמנה באותו יום במטרה לנצל את העובדה שהמדינה עודנה מממנת את העלויות. מנגד טוען צחי ברוורמן, ששימש כממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שההזמנה בוצעה יומיים-שלושה קודם לכן ואין מדובר במחטף של הרגע האחרון. מלשכתו של בנימין נתניהו נמסר שההזמנה נעשתה לפני שבועות.

סגירה