ישיבת קבינט הקורונה הסתיימה ללא הגבלות חדשות

פרופ' חזי לוי הודיע על התפטרותו ● כניסת דלקים לעזה תתחדש מחר ● הקואליציה דחתה את ההצבעה על חוק איחוד משפחות בתום דיון סוער בוועדה המסדרת ● פולין וישראל זימנו את השגרירים לשיחות הבהרה ● פרסום ראשון: בנט מבקש מהממונה על השבויים והנעדרים ירון בלום להמשיך בתפקידו ● שכנים של בנט ברעננה דורשים שיעבור לבלפור

ישיבת הממשלה, 20 ביוני 2021 (צילום: Amit Shabi/POOL)
Amit Shabi/POOL
ישיבת הממשלה, 20 ביוני 2021

על רקע העלייה במספר הנדבקים בזן דלתא – קבינט הקורונה במתכונתו החדשה יתכנס היום לראשונה. משרד הבריאות צפוי להמליץ על החמרת ההגבלות במידה והתחלואה תימשך.

חבר הכנסת אחמד טיבי התייחס בריאיון לכאן רשת ב לרצח המשולש אמש בגליל ואמר כי המשטרה לא עושה מספיק כדי למגר את הפשיעה ביישובים הערביים: "צריך להתייחס לרצח בחברה הערבית כמו שמתייחסים לרצח בחברה היהודית. צריך לשים את היד על מי שמבצע אותו. משטרת ישראל לא עושה את הכול כדי למגר את הפשיעה ביישובים הערביים".

שרת הפנים איילת שקד מתכוונת להציע לקבינט הקורונה הגבלה חדשה על מפרי הבידוד, לפיה  כל ישראלי שיחזור מחו"ל ויפר בידוד – גם ייקנס בקנס בסכום של 5,000 שקל וגם לא יורשה לצאת מהארץ למשך שנה שלמה. כך דווח באתר ynet.

שגריר פולין בישראל מארק מגיירובסקי אמר הבוקר בריאיון לכאן רשת ב כי נדמה לו שאף פוליטיקאי לא קרא את החוק החדש, שבמסגרתו צפויים למנוע פיצויים משורדי השואה: "יש לי תחושה שאף אחד בארץ לא קרא את החוק ולא מכיר את תכניו. מטרת הפוליטיקאים הישראלים היא לנצל את ההזדמנות כדי להחריב את היחסים בינינו ולא להגן על ניצולי השואה".

ממונה הקורונה הפרופסור נחמן אש אמר לכאן רשת ב כי יכול להיות שיהיה אפשר לספוג את העלייה בתחלואה הקלה: "רובנו מחוסנים. יכול להיות שניתן להסתכל על התחלואה הקשה ולראות שאין עלייה באשפוזים, כמו בבריטניה, ולנסות לספוג את העלייה בתחלואה הקלה שאנחנו רואים. זה שיקול מורכב ולכן נצטרך לקבל החלטות מורכבות".

סגירה