שקד במסר לגוש הימין: "הזמן אוזל, צריך לקבל החלטות"

שקד פונה לסמוטריץ' ופרץ: "מקווה שנצליח לקבל החלטות כבר ביום ראשון" ● ליברמן מחק סרטון תעמולה נגד החרדים ● מיכאלה לוי: "ליברמן הכפיש את שמו של סבי שלחם בששת הימים" ● ביום רביעי הקרוב הדד-ליין להגשת הרשימות ● לפיד רוצה ממשלת אחדות ● עמיר פרץ: "מרצ-ברק לוקחים קולות מכחול לבן, אנחנו מכוונים לימין הרך"

איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
יונתן סינדל, פלאש 90
איילת שקד ובצלאל סמוטריץ'
06:50

בוקר טוב! ביום רביעי יוגשו הרשימות הסופיות לכנסת ובימין ינסו לגבש עד אז הסכם לריצה משותפת בין הימין החדש (שקד ובנט) לבין איחוד הימין (רפי פרץ וסמוטריץ').

שקד אמרה אתמול שאחדות היא "צו השעה"  ורפי פרץ מסכים לתת לתת לימין החדש את מקומות 4, 7 ו-10, "בואי ניפגש עוד הערב לסגור את ראשות הרשימה", הוא צייץ. ייתכן שההסכם יוצג כבר בראשון, לפי מעריב. בן גביר ועצמה יהודית מחוץ למגעים בשלב זה.

06:56

שלום ירושלמי כותב בזמן ישראל, כי החרדים לא מתעמתים כרגע עם ליברמן, אך הם צפויים לעשות כן בקרוב.

07:15

"סקרים זה כמו בושם, טוב להריח אסור לבלוע" אומר עמיר פרץ בהתייחס לירידה של העבודה בחלק מהסקרים ל-5 מנדטים.

"יכולתי לעמוד בראש מרצ-עבודה עם 14 מנדטים, המפלגה של ברק-מרצ לוקחת קולות רק מכחול לבן ואנחנו לוקחים גם מהימין הרך, המגזר הערבי והדרוזי, הקיבוצים והמושבים, זו הדרך היחידה לשנות את המפה הפוליטית", הוסיף פרץ בראיון לכאן ב'.

"אני לא מוותר, אני לא משלים עם כך שנתניהו יהיה ראש הממשלה … אני מברך על האיחוד בשמאל, כי נמנע מצב שבו קולות משמאל לא יעברו את אחוז החסימה".

07:30

במחנה הדמוקרטי סיכמו על זכות וטו שניתנה לברק, שפיר והורביץ על כל צירוף נוסף לאיחוד.

07:41

הסקרים של אתמול נותנים 8-12 מנדטים למחנה הדמוקרטי, כחול לבן מקבלת 23-30 והימין החדש 6-10. אפשר לומר שכרגע מסתמן שוויון יחסי בין הגושים ללא ליברמן, כך לפי סקר הסקרים של גלובס.

 

07:54

הסקרים מצביעים על כך שלשני הגושים אין רוב חוסם וליברמן הוא לשון מאזניים. השרה גילה גמליאל לא רואה אופציה לממשלת אחדות:

09:12

אין רוב חוסם לאף אחד מהגושים, זו התמונה שעולה גם מסקר מעריב שפורסם הבוקר. לפי הסקר, האיחוד בשמאל מביא 9 מנדטים למחנה הדמוקרטי וברק נשאר בחוץ, העבודה נשארת עם 6 מנדטים, וליברמן לשון המאזניים עם 9 מנדטים.

09:25

סמי פרץ כותב הבוקר בהארץ כי העבודה צריכה להתאחד עם המחנה הדמוקרטי, שכן במצב הנוכחי המפלגה איבדה את ההצדקה לקיומה העצמאי. לפי נחום ברנע בידיעות אחרונות, הסיכוי למהלך כזה קלוש:

"בסופ"ש ינסו גורמים בעבודה לבשל ברגע האחרון מהפך שני, לאלץ את פרץ לעלות לרכבת לפני שהיא עוזבת את התחנה. אם לא בקרון הראשון, אותו הוא כבר החמיץ, בקרון המזוודות. הסיכויים לכך קלושים", כתב ברנע.

09:40

כחול לבן מכוונים לממשלת אחדות, בלי נתניהו, אומר יועז הנדל לגל"צ:

 

11:13

יאיר לפיד, מספר 2 בכחול לבן, רוצה ממשלת אחדות, (בלי נתניהו), כך אמר הבוקר בראיון ל-103fm:

12:12

עמיר פרץ סייר היום בשוק רמלה והמשיך להצדיק את האיחוד עם אורלי לוי: "אנחנו בונים בית פוליטי חוצה מגזרים … החיבור שלנו הוא תעודת ביטוח שלא יישאר בישראל אזרח שרווחתו הפקר".

בוקר טוב מרמלה ! פותחים את יום שישי בשוק הכי שמח שיש. אנחנו כאן כדי ליצור ביטחון חברתי למדינת ישראל .אנחנו בונים…

פורסם על ידי ‏עמיר פרץ Amir Peretz‏ ב- יום שישי, 26 ביולי 2019

12:15

ליברמן תוקף את נתניהו על כך שהוא מעוניין בממשלה צרה:

יצא המרצע מהשק. נתניהו באמצעות הביביטון מצהיר הבוקר בכותרתו הראשית שלא יקים ממשלת אחדות. בהנחה שממשלה צרה בראשות נתניהו…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שישי, 26 ביולי 2019

12:27

שר האוצר וח"כ העבודה לשעבר, אברהם בייגה שוחט, התראיין בכאן ב' ואמר כי הוא חושש מהסיכון שפרץ לוקח על המפלגה באיחוד עם אורלי לוי במקום עם מרצ וברק:

"אני עדיין לא יודע אם אצביע לעבודה, ברור לי התחום של האופציות להצבעה אבל לקראת הבחירות ארצה לראות את ההרכבים והמבנה של כל מפלגה ומפלגה, אני עדיין מקווה שיקרה משהו באיחודים אבל בסופו של יום אני אסתכל ואראה, בהנחה ששתי המפלגות משמאל קיימות, מה מצבה של העבודה ואז אחליט. כל חיי הצבעתי עבודה חוץ מפעם אחת מרצ כאשר יחימוביץ עמדה בראש המפלגה".

אני חושב שפרץ לוקח סיכון מיותר בתקופה הזאת, החשש הגדול שלי, הוא הסיכון שהעבודה לא עוברת את אחוז החסימה, זה אומר סוף דרכה של המפלגה ומגדיל את היכולת של ביבי להרכיב ממשלה. יכול להיות שפרץ צודק אבל אני חושש מרמת הסיכון שהוא לוקח כלפי העבודה".

12:36

יעקב מרגי מש"ס תוקף את הקמפיין של ליברמן, ("כן למדינה יהודית לא למדינת הלכה"):

"ליברמן מסית ורוצה לקרוע את העם. בעזות פנים וללא בושה משתמש בשיטות הסתה מתקופות אפלות של ההיסטוריה. ובשיא חוצפתו משתמש בתמונתו של הרב אלישע לוי, לוחם במלחמת ששת הימים. בניו ובנותיו שרתו בצה"ל בשרות הלאומי, נכדיו ונכדותיו משרתים היום בצהל ובשרות הלאומי".

"ליברמן, אני יעקב מרגי, ח"כ משס עם סיווג בטחוני גבוה, שירתתי בצ.ה.ל. בני בכורי שירת בצה"ל ועושה מילואים. בני הקטן באוגוסט הקרוב יצטרף ללוחמי גולני וכן גם אחי".

"ליברמן אני ושכמותי בשס נשאנו בנטל ונושאים בנטל קליטתך כעולה חדש, שלך ושל כל אלה שאתה משתמש בשמם לשווא. תחליף קמפיין, אתה לא אמין ומילתך לא מילה".

12:51

אדם בן 28 מפ"ת נעצר לאחר שאיים על ח"כ גינזבורג מכחול לבן.

14:16

מיכאלה לוי, נכדתו של הרב אלישע לוי, תקפה את הסרטון של ליברמן שבו מופיע סבה אלישע לוי, עם הכיתוב שקורא לגייס חרדים. מתברר שלוי שרת במלחמת ששת הימים וגם נכדותיו משרתות בצבא. ליברמן נאלץ להסיר את הסרטון אך הוא עדיין קיים ברשתות.

עד כמה מכוערת מערכת החירות הזאת יכולה להיות?הבוקר ראיתי את הסרטון שאביגדור ליברמן פירסם. כנראה שבלי לחשוב יותר מידי על…

פורסם על ידי ‏‎Michaela Levi‎‏ ב- יום חמישי, 25 ביולי 2019

16:18

במערכת הפוליטית מגיבים לדקירת הנער מחוץ למקלט לנערים להט"בים בתל אביב:

האירוע שהתרחש היום מחוץ לבית דרור בתל אביב חמור ביותר.העובדה שתקיפה כזו התרחשה במקום שאמור להיות בית מוגן עבור בנות…

פורסם על ידי ‏Nitzan Horowitz – ניצן הורוביץ‏ ב- יום שישי, 26 ביולי 2019

 

18:41

איילת שקד בפנייה לבית היהודי: "יש עדיין פערים, מקווה שנצליח לקבל החלטות בראשון"

חברים יקרים, עד רגע זה אנחנו עסוקים בנסיונות לאחד את גוש הימין ולרוץ ביחד, ככח אחד חזק.האמת שאני כבר צרודה מרוב שיחות…

פורסם על ידי ‏איילת שקד‏ ב- יום שישי, 26 ביולי 2019

20:25

למרות ההכחשות – עמיר פרץ נפגש עם בכירים עם במרצ ובמפלגתו של ברק, במטרה לבחון איחוד: יו"ר העבודה נפגש עם עיסאווי פריג' ונועה רוטמן ואמר: "אם החבירה שלי תביא ל-60 מנדטים לגוש אני איתכם".

סגירה