עושים שרירים באופוזיציה

יואב גלנט מתאמן, צילום מסך מתוך סרטון טוויטר שלו
יואב גלנט מתאמן, צילום מסך מתוך סרטון טוויטר שלו

שר החינוך לשעבר יואב גלנט פרסם צילום שלו מתאמן ללא חולצה על מתח ועם משקולות. קצת הזכיר לי את ניקולאס קייג' מתאמן בכלא לקראת השחרור בסרט הפריצה לאלקטרז. לא ברור מי גלנט חושב שהוא ועל מי הוא חושב שהוא עושה רושם. גלנט מנסה לשדר שהוא לא לקח קשה את המעבר לאופוזיציה ושהוא לא במתח. כלומר כן על מתח. כל הכבוד גלנט, אתה גבר גבר.

שר החינוך לשעבר יואב גלנט פרסם צילום שלו מתאמן ללא חולצה על מתח ועם משקולות. אולי מנסה לשדר שהוא לא לקח קשה את המעבר לאופוזיציה ושהוא לא במתח. כלומר כן על מתח. כל הכבוד גלנט, אתה גבר גבר

גם בתפקידו כשר חינוך הוא לא הצליח להרשים בלשון המעטה, למרות הציון הגבוה (90), שקיבל על תפקודו. כמובן, אם נתעלם מהעובדה השולית שאת הציון הזה הוא חילק לעצמו. טוב, בהיעדר מישהו אחר שיעריך את פועלך, כנראה שמוטב שיהיה לך לפחות דימוי עצמי גבוה. או בפרפראזה על אמרת חז"ל: אם לא זר, יהללך פיך.

אל תטעו, גלנט הוא לא היחיד בישראל שמחשיב פוזה מצ'ואיסטית. ראיתי ושמעתי התבטאויות כמו: איך מירב מיכאלי תתמודד עם הפקקים ובעיות התחבורה? איך ניצן הורוביץ יתמודד עם הקורונה? השניים לא מספיק גבריים, כנראה, בסטנדרטים של המאצ'ואיזם הישראלי.

לאחר המחאה החברתית, שהשבוע ציינו עשור לראשיתה, נשמעו התבטאויות דומות על סתיו שפיר. תהיות כמו "איך הילדה הזו תצליח בכנסת" נשמעו לא פעם. עד שעשתה לחברי כנסת מנוסים ממנה בית ספר בועדת הכספים.

אמנם ארנולד שוורצנגר הצליח כמושל קליפורניה, אך לא צריך להיות שוורצנגר כדי להצליח. הממשלה הזו מסמלת את העידן שבו השקט, ההקשבה ושיתוף הפעולה הם השחקנים המרכזיים ולא חברי כנסת כמו גלנט ודומיו, שמנפחים שרירים ובסוף מתברר שהיה טוב יותר למדינה אם היו מפעילים יותר את המוח.

הממשלה הזו מסמלת את העידן שבו השקט, ההקשבה ושיתוף הפעולה הם השחקנים המרכזיים ולא חכ"ים כמו גלנט ודומיו, שמנפחים שרירים, למרות שמוטב היה למדינה אילו הפעילו יותר את המוח

אבל ניפוח השרירים באופוזיציה לא קורה רק בזירת הכושר הגופני. ב-21/6 במהלך דיון בועדת המסדרת, ח"כ מאיר פורוש מיהדות התורה קרא ליו"ר הועדה ויו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן מימינה "ילדה קטנה". טוב שלא העמיס אותה על כתפו המטאפורית והשליך למערה.

מדהים אותי שיש חברי כנסת שעדיין חושבים שכאשר הם עולבים כך באישה, זה מעיד עליה ולא עליהם. סילמן נבחרה להיות במוקד ההתקפות כי באופוזיציה כנראה חושבים שהבוץ שיזרקו עליה ידבק יותר בקלות. שיצליחו לשכנע שהיא לא מסוגלת לנהל.רוצה לקוות שהימים שבהם נשים היו מטרות קלות מאחורינו.

Posted by ‎דפנה ליאל – Daphna Liel‎ on Tuesday, June 29, 2021

לאחר שבוע בדיוק, באותה ועדה, כשסילמן העירה לח"כ מיקי זוהר מהליכוד שאיחר ובמקום להצניע את נוכחותו ולברר בשקט עם שכניו מה הפסיד, כיאה למי שאיחר למקום עבודתו ונכנס לחדר באמצע ישיבה חשובה – מיקי זוהר הפריע לדיון והטריח את כל הנוכחים בשאלה על הסעיף שבו דנים. כשסילמן העירה לו, תקף אותה וצעק עליה: "מי את בכלל? את תעני כמו ילדה טובה". לאחר מכן התנצל וטען שדבריו נאמרו בלהט הרגע. אם הדיון היה מתנהל בכל מקום עבודה נורמלי שאינו הכנסת, אדם כזה היה מעז להראות את פרצופו בציבור אחרי מפגן השתקה מיזוגיני פומבי שכזה? אם הדיון היה מנוהל על ידי גבר, האם זוהר היה מרשה לעצמו בכלל מפגן השתקה שכזה?

התגובה של סילמן "הקטנה" הייתה גדולה, ולא בפעם הראשונה. לא שותקת ולא מתלהמת. עונה באופן ענייני ואסרטיבי ומעמידה במקום, כמו גננת שנאלצת לחנך פעוטות מתפרעים. מה לעשות שחברי הכנסת שלנו לא רגילים כל כך לנוכחות נשים שמנהלות אותם ולכן מאבדים את זה מול אשה?

בתגובה סילמן ציטטה בפוסט את קווה שפרן שכתב בספרו על הסודות של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו:

"נתניהו מסתמך על תוצאות מחקרים רבים שעוסקים במיתוג-מכירות-פוליטיקה, כשהוא מגדיר בישיבות קמפיין וקריאייטיב את הדימוי שיש להדביק לכל אחד מהמועמדים שמולו. לאחר שהוא מגדיר את הדימוי יוצאים אנשיו להפיצו בתקשורת".

מעניין שפעמיים חברי אופוזיציה כינו את סילמן ילדה קטנה, שוב עושים שימוש במאצ'ואיזם סקסיסטי, שוביניזם, התנשאות, תחליטו אתם, בעיני זה הכל ביחד וזה פשוט מחליא.

מעניין שפעמיים חברי אופוזיציה כינו את סילמן ילדה קטנה. שוב עושים שימוש במאצ'ואיזם סקסיסטי, שוביניזם, התנשאות, תחליטו אתם, בעיני זה הכל ביחד וזה מחליא

סילמן הבינה שזה לא מקרה שכינו אותה פעמיים "ילדה קטנה": "הם קוראים לי ילדה קטנה. פעם, פעמיים, שלוש. ואז הבנתי שזו שיטה. שיש כאן יד מכוונת".

כך צייצה סילמן לנוכח עקיצות הח"כים מהאופוזיציה כלפיה. סילמן צודקת. כבר למדנו שהכל מגיע מתזמורת השנאה, ההסתה, הגזענות והשובניזם של נתניהו. לאחר הפסדו הוא רק מנצח ביתר שאת על התזמורת הזו. לאחרונה צורף אליה אותו נגן חדש-ישן, בנו יאיר נתניהו, שיצא למסע הופעות והשמצות בחו"ל.

מענין שכששוברים שתיקה התייחסו בביקורתיות לישראל בחו"ל, זה הפך להיות הטיעון המרכזי נגדם, תוך האשמה בבגידה. כנראה ששוב הכל לגיטימי ומותר כשמדובר בצד של בנימין נתניהו.

עיתונאי, בעל תואר B.A בממשל ודיפלומטיה ותואר MA במדיניות ציבורית מאוניברסיטת ת"א. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח, שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף ציבור. מאמין בהשפעת התקשורת על חיזוק הדמוקרטיה וחקר האמת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
ניתוח נחמד אבל אני מנתח את מה שעשה גלנט אחרת, הוא ראה את התמונה של שר התיירות יוצא חשוף חזה מהים, התלהב, רצה להראות שגם הוא בריון, אבל, הצטלם מאחור שלא יראו שהשמין מאז שהיה בשייטת, ככה... המשך קריאה

ניתוח נחמד אבל אני מנתח את מה שעשה גלנט אחרת, הוא ראה את התמונה של שר התיירות יוצא חשוף חזה מהים, התלהב, רצה להראות שגם הוא בריון, אבל, הצטלם מאחור שלא יראו שהשמין מאז שהיה בשייטת, ככה המאצ'ו הישראלי נוהג, נותן לעצמו ציונים גבוהים כשיודע שהוא למעשה….כזה קטן.

עוד 669 מילים ו-1 תגובות
סגירה