פרץ הסכים: איילת שקד תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין

המפלגות נעם ועצמה יהודית חתמו על הסכם ריצה משותפת ● ח"כ שמולי הודיע כי יישאר במפלגת העבודה - "לא אנטוש ברגעים הקשים" ● דיווח: הליכוד פנה למפלגת נעם והציע לשתף פעולה נגד איחוד בימין ● הליכוד בתגובה: "פייק ניוז"

איילת שקד (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
Tomer Neuberg/Flash90
איילת שקד
07:14 עריכה

בוקר טוב! את מערכת הבחירות בישראל מקובל לחלק לשניים, כשנקודת הציון בין שני חלקיה של מערכת הבחירות הוא הגשת רשימות המועמדים. השבוע, בימים רביעי וחמישי, יוגשו רשימות המועמדים לכנסת ה-22. אז יתבררו סופית שורה של שאלות, ביניהן: האם הימין החדש ואיחוד מפלגות הימין ירוצו ברשימה אחת או בשתיים; האם העבודה-גשר תחבור למחנה הדמוקרטי או שתתמודד כרשימה נפרדת; האם בל"ד תצטרף לרשימה המשותפת המתהווה; והאם בכחול לבן ישנו את צמרת רשימתם, כך שתכלול ייצוג ניכר יותר של נשים (בבחירות האחרונות שובצו רק שתי נשים – מיקי חימוביץ' ואורנה ברביבאי – בעשירייה הראשונה, וגם הן במקומות נמוכים יחסית, השביעי והעשירי).

לפי דיווח של גדעון אלון ב"ישראל היום", עד כה לקחו 28 מפלגות ורשימות טופסי הרשמה מוועדת הבחירות. לשם השוואה, בבחירות האחרונות לקחו 62 מפלגות ורשימות טופסי הצבעה, כשלבסוף התמודדו 40 רשימות. ייתכן שנתון זה מלמד שבבחירות שיתקיימו בספטמבר יהיה מספר המועמדים נמוך יותר מבבחירות אפריל.

07:21 עריכה

נפתלי בנט, המכהן כיושב משותף של הימין החדש יחד עם איילת שקד, ויושב ראש איחוד מפלגות הימין, רפי פרץ, צפויים להיפגש היום כחלק מהמשא ומתן לריצה משותפת בבחירות. לפי פרסום של עמיחי אתאלי ב"ידיעות אחרונות", גם שקד צפויה לקחת חלק בפגישה. בסוף השבוע, לפני כניסת השבת, התקיימו שיחות טלפון בין הצדדים.

לפי המתווה המסתמן, תקבל הימין החדש את המקומות הרביעי והשביעי. ישנה מחלוקת בין הצדדים מי יקבל את המקום התשיעי ומי את העשירי. את המחלוקת לגבי איוש המקום הראשון – על ידי שקד או על ידי פרץ – דחו הצדדים לסוף המשא ומתן.

לפי דיווח של יהודה שלזינגר ב"ישראל היום", הושגה הסכמה שלעוצמה יהודית יוקצה מקום אחד על חשבון איחוד מפלגות הימין. ככל הנראה המקום החמישי או השישי.

אתמול הכחיש פרץ את האפשרות שאם לא יקבל את המקום הראשון ברשימה המאוחדת לא יתמודד לכנסת.

07:41 עריכה

חד"ש, תע"ל ורע"ם הכריזו אתמול על הקמתה מחדש של הרשימה המשותפת, שבמסגרתה רצו בבחירות 2015. היום צפוי הוועד המרכזי של בל"ד להתכנס ולהכריע האם להצטרף לרשימה המאוחדת. שלוש המפלגות הסכימו עקרונית לשמור את המקום השני ברשימה עבוד בל"ד.

ההסכם על ריצה משותפת הושג שאחרי שבמפלגתו של חבר הכנסת אחמד טיבי, תע"ל, זנחנו את דרישותיהם למקומות ה-12 וה-13 ברשימה.

כשארבע המפלגות התמודדו יחדיו, בבחירות 2015, השיגה רשימתם 13 מנדטים. לעומת זאת, בבחירות 2019, כשהתמודדו בשתי רשימות – חד"ש-תע"ל ובל"ד-רע"ם – השיגו עשרה מנדטים בלבד (שישה לחד"ש-תע"ל וארבעה לבל"ד-רע"ם).

08:14 עריכה

שר התקשורת דודי אמסלם (הליכוד) פועל למען כלי התקשורת המזוהים עם הימין, ערוץ 20 ו-i24news – כך פרסם נתי טוקר ב"דה מרקר". אמסלם פנה לאנשי משרדו בבקשה שיסייעו לערוץ 20 לעבור לאפיק 14 האטרקטיבי, וכך ישובץ הערוץ אחרי כאן 11, קשת 12 ורשת 13; דבר שעשוי לסייע בהעלאת שיעור הצפייה של הערוץ. לפני האיחוד בין רשת וערוץ עשר, שידר האחרון באפיק 14.

בנוסף פנה השר – שהתמנה לתפקיד בחודש שעבר, לאחר התפטרותו של איוב קרא – לאנשי משרדו במטרה לקדם חוק שיאפשר לבעלי "הוט", פטריק דרהי, שמחזיק בערוץ i24news, לשדר בטלוויזיה ערוץ חדשות בעברית.

מטעמו של אמסלם נמסר בתגובה: "כשנחליט לקדם את זה בצורה אופרטיבית, תצא הודעה". ערוץ 20 ו-i24news לא הגיבו לידיעה.

דודי אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
דודי אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
08:37 עריכה

איציק שמולי נגד סתיו שפיר. לפני שמונה שנים נמנו השניים על מנהיגי מחאת האוהלים; ב-2012 התמודדו שניהם בפריימריז של העבודה; החודש הפסידו שניהם לעמיר פרץ בקרב על ראשות המפלגה; עכשיו נראה שהקרע בין שני חברי הכנסת, שבא לידי ביטוי בקרב על הנהגת מפלגתם, מגיע לשיא.

איציק שמולי וסתיו שפיר (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
איציק שמולי וסתיו שפיר (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

הבוקר אמרה שפיר, מספר 2 ברשימת המחנה הדמוקרטי, בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל: "על אף שנפגעתי מההתנהלות והשקרים שלו… אני קוראת לשמולי ולכל מפלגת העבודה להצטרף". שמולי הגיב לשפיר בטוויטר: "סתיו, צאי כבר מהאובססיה שלך. במשך כל הקמפיין הפצת עלילה ושקר שהרצון שלי בחיבורים נועד להשיג לי מקום בכנסת ולא מטרה גדולה. נו, ומי נטשה את המפלגה בשעתה הקשה עבור סידור עבודה נוח? הרעיון היה *להתחבר כמפלגה* ולא לעשות אקזיט אישי. את הקריאות שלך שמרי לעצמך. שלום ולא להתראות", חתם שמולי.

בראיון לאריה גולן בתוכנית "הבוקר הזה" ברשת ב' סיפר שמולי שייפגש היום עם פרץ ויקבל החלטה לגבי המשך דרכו הפוליטית "היום-מחר".

09:13 עריכה

ברק כהן נגד אבנר נתניהו. האקטיביסט קרא אתמול קריאות נגד בנו הצעיר של ראש הממשלה, בשעה שזה ישב במסעדה עם חברים. בסרטון, שהעלה כהן מהמחאה השנויה במחלוקת, נראה נתניהו קם יחד עם חבריו מהמקום, לאחר שכהן קרא לעברו שורה של קריאות. "מה עם הגניבות של אבא?", שאל. "יש פה אח של זנאי קטן", אמר כהן. כשלשולחן הגיעה מלצרית אמר לה כהן: "המשפחה הזאת אף פעם לא משלמת".

כשאישה פנתה לכהן ואמרה שהוא מפריע, השיב עורך הדין שהוא במרחב הציבורי, ואם היא רוצה שתתקשר למשטרה.

בשבוע שעבר השתתף אבנר נתניהו במסיבה שנערכה לאביו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם הפיכתו לראש הממשלה שכיהן הכי הרבה זמן בתפקיד. "אני גדלתי עם דמות היסטורית בבית. אני גדלתי עם מנהיג חד פעמי", סיפר בנו הצעיר של ראש הממשלה בברכה שנשא באירוע.

09:21 עריכה

יושב ראש איחוד מפלגות הימין דחה את פגישתו עם ראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד – כך פרסם עיתונאי "וואלה!" יקי אדמקר. בימין החדש ביקרו את ההתנהלות באיחוד הימין: "יש שם גרירת רגליים מכוונת וחוסר רצון להתקדם". בבית היהודי הסבירו את הדחייה בכך שפרץ ישתתף היום בישיבות הממשלה והקבינט, לכן הפגישה עם אנשי הימין החדש תיערך בשעה 19:30.

לאחרונה פורסם כי בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לוחצים על פרץ שלא לתת את המקום הראשון ברשימה המאוחדת לשרה לשעבר שקד.

09:56 עריכה

יונתן בן-ארצי נגד אחותו, נעה רוטמן? בן-ארצי צייץ היום סרטון של גבי אשכנזי, שבו אומר חבר הכנסת ש"רק כחול לבן גדולה יכולה להיות אלטרנטיבה לשלטון". מהדברים משתמעת תמיכה ברשימתם של גנץ ולפיד, בעוד שאחותו הצעירה של בן-ארצי, נעה רוטמן, מתמודדת לכנסת ברשימת המחנה הדמוקרטי. אולם אתמול קרא נכדו של ראש הממשלה יצחק רבין ל"חבירה של העבודה בראשות פרץ למפלגה גדולה אחת משמאל".

10:26 עריכה

ביום רביעי הקרוב, בשעה 11:00, תחל הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-22. רשימות המיוצגות בכנסת יוכלו לשוב ולעשות שימוש באותיות ששימשו אותן בבחירות הקודמות. רשימות חדשות, לעומת זאת, צריכות לקבל אישור, אם הן רוצות לעשות שימוש באות של מפלגה קיימת. למשל, מי שירצה להשתמש באות מ"ם, צריך לקבל אישור מהליכוד (מחל), העבודה (אמת) ומרצ (מרצ), שהן אלו שמשתמשות באות זו בפתקיהן. אך ישנן שמונה אותיות פנויות לחלוטין, ואלו הן – ז, י, נ, ק, ך, ן, ף, ץ, וסדר השימוש בהן הוא על בסיס כל הקודם זוכה. לכן כבר עכשיו התייצבו נציגי המפלגה השמרנית נעם בתור להגשת רשימות מועמדים.

10:35 עריכה

חברי מרצ תמר זנדברג, עיסאווי פריג' ומוסי רז קוראים למחנה הדמוקרטי לחתום על הסכם עודפים עם הרשימה המשותפת. "זוהי אמירה ערכית על נכונות לשיתוף פעולה פוליטי יהודי-ערבי, וגם הדבר האחראי לעשות", מסרו השלושה. לא ברור איך גורמים ניציים במחנה הדמוקרטי, כמו אהוד ברק ויאיר גולן, יגיבו לקריאה.

בבחירות 2015 סירבו ברשימה המשותפת לחתום על הסכם עודפים עם מרצ, אולם מאז אמר יושב הרשימה, חבר הכנסת איימן עודה, כי זו הייתה טעות.

11:09 עריכה

חבר הכנסת לשעבר מיקי רוזנטל: איילת שקד מושחתת. רוזנטל כתב בחשבון הפייסבוק שלו שניסה בעבר לשכנע את שרת המשפטים לתמוך בחקיקה נגד פרסום סמוי. לדבריו, השיבה לו שקד: "השתגעת? לא אפגע ב'ידיעות'. נוני מתנגד". רוזנטל הוסיף: "לפגוע בציבור אין בעיה; בנוני – חס וחלילה. והנה נוני משלם לה בכתבה מפרגנת", כתב בהתייחס לראיון עם שקד שפורסם שלשום ב"שבעה ימים". שקד מסרה בתגובה: "לא היה ולא נברא".

בעבר עבד רוזנטל ב"ידיעות אחרונות", אך מאז הוא נחשב כמי שמסוכסך עם קבוצת התקשורת העוצמתית.

מושחתים אני מריח מקילומטרים. לא האמנתי שאיילת שקד היא כזו עד שלא שמעתי אותה במו-אוזני. כאשר ניסיתי לשכנע אותה כשרת…

פורסם על ידי ‏מיקי רוזנטל‏ ב- יום שבת, 27 ביולי 2019

11:25 עריכה

בית המשפט העליון דחה את העתירה נגד שריון אנשי כולנו ברשימת הליכוד. בכך אישר בית המשפט העליון את החלטתו של המחוזי בעתירה שהגישו חברי הכנסת מיכל שיר ואריאל קלנר.

12:05 עריכה

יושב ראש העבודה עמיר פרץ מנהל מגעים פוליטיים עם האלוף במיל' עמוס ידלין, שכיהן בראש אגף המודיעין ועומד כיום בראש המכון למחקרי ביטחון – כך מפרסם כתב "מעריב" אריק בנדר.

12:13 עריכה

בעוד שבמדינות אחרות חוששים מהתערבות רוסים בבחירות שם, אצלנו מפלגת השלטון דווקא מקווה שוולדימיר פוטין ישפיע על הבוחרים, בעיקר יוצאי בריה"מ לשעבר שחושבים להצביע לישראל ביתנו.

הבוקר תלתה הליכוד מודעת בחירות ענקית על בניין מטה הליכוד בתל אביב. ראש הממשלה בנימין נתניהו נראה לוחץ את ידו של נשיא רוסיה, תחת הכותרת: "ליגה אחרת".

איפה מולר כשצריך אותו. ולא היוגורט.

מודעת בחירות על מטה הליכוד בתל אביב (צילום: הליכוד)
מודעת בחירות על מטה הליכוד בתל אביב (צילום: הליכוד)
12:20 עריכה

תזמון מדויק: האמברגו – איסור הפרסום – על סדרת הניסויים שערכו ישראל וארצות הברית בטיל החץ הוסר הבוקר בשעה 11:00 – השעה שבה נפתחת ישיבת הממשלה. כך יכול היה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשאת דברים בנושא בפתח הישיבה לעיני מצלמות התקשורת. "אני משער שזה רק צירוף מקרים", כתב העיתונאי ברק רביד.

אריק בנדר מזכיר שכבר ב-1961 טילים היו חלק ממערכת הבחירות.

13:12 עריכה

לפני ישיבת הממשלה הסבירה השרה מירי רגב את היעדרותה מקמפיין הליכוד –

צום תשעה באב, למי שתוהה, יחול השנה ב-11 באוגוסט.

13:51 עריכה

מפלגת העבודה: חברת הכנסת סתיו שפיר "עושה שימוש לא ראוי במאגרי המידע של המפלגה". לטענת העבודה, חברת המחנה הדמוקרטי השתמשה במאגר של חברי מפלגת העבודה שלא כדין כדי לשלוח להם הזמנה להצטרף לרשימתה החדשה.

14:08 עריכה

שדולת הנשים בישראל, נשים עושות שלום וארגוני נשים נוספים מציבים היום ומחר משמרות מחאה מול בתיהם של ראשי כחול לבן, חברי הכנסת בני גנץ ויאיר לפיד, בשל הייצוג הנמוך של נשים בצמרת רשימתם. בעשירייה הראשונה של כחול לבן יש שתי נשים בלבד: מיקי חיימוביץ' – במקום השביעי ואורנה ברביבאי – במקום העשירי.

14:24 עריכה

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהלת מגעים לקיום שני ביקורים מדיניים לפני הבחירות. הביקור בהודו, כך מסתמן, ייערך בסביבות תשעה בספטמבר – כתשעה ימים לפני הבחירות. כך מדווח איתמר אייכנר ב"ידיעות אחרונות". בחודש הבא מתוכנן לנתניהו ביקור באוקראינה, בהזמנת הנשיא וולודימיר זלנסקי. בלשכת נתניהו הבהירו שהביקורים טרם הוסדרו רשמית.

14:43 עריכה

המגעים לאיחוד במפלגות שמימין לליכוד. איתמר בן גביר מעוצמה יהודית תקף את יושב ראש האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ': "לא הגיע הזמן שתפסיר לשחק אותה בטוויטר כמי שתומך בחיבורים ואחדות, אבל בפועל עושה מהלכים נגד?".

בחשבון הפייסבוק שלו אמר בנט לגבי פגישתו העתידית עם רפי פרץ, שהיום בערב הוא "בא כדי לסגור עסקה, ואז ננסה להכניס גם את זהות". בנט הבהיר שהוא פועל להקמת גוש טכני.

חבר הכנסת אלי בן-דהן (הבית היהודי) העריך בגלי צה"ל ש"בסוף בוודאי שיהיה איחוד".

לדברי כתב כאן, זאב קם, המחלוקת היחידה שנותרה היא מי יקבל את המקום התשיעי ברשימה.

חבר הכנסת יועז הנדל מכחול לבן אמר לנורית קנטי בגל"צ ש"החיבור בין בנט ושקד לכהניסטים טוב פוליטית כי הם מציבים אותנו כבית היחיד של הימין הממלכתי".

16:27 עריכה

יו"ר העבודה, עמיר פרץ ויו"ר גשר, אורלי לוי, ימסרו ב-17:30 הצהרה מיוחדת לתקשורת. על פי ההערכה, במסיבת העיתונאים ישתתף גם ח"כ איציק שמולי ובו יודיע על כוונתי להישאר במפלגת העבודה.

16:44 עריכה

ח"כ דוד ביטן מהליכוד: "אחרי שסתיו שפיר ושלי יחימוביץ' עזבו, אין בעבודה התנגדות עקרונית לישיבה עם הליכוד"

16:58 עריכה

איציק שמולי הודיע כי הוא נשאר במפלגת העבודה. "המפלגה היא הבית שלי, וגם כשיש בו מחלוקות וויכוחים, אני נותר מחויב לו ולא אנטוש אותו ברגעים הקשים"

17:18 עריכה

סמוטריץ' בפנייה לחברי מפלגת עצמה יהודית: "מציע לכם שוב כמו בכל החודש האחרון, הצטרפו אלינו. מה שהיה נכון ללפני חצי שנה נכון גם היום".

17:20 עריכה

ח"כ רועי פולקמן מכולנו הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים:

סוף תקופהמיד לאחר פיזור הכנסת והסיכום הראשוני בין "הליכוד" ו"כולנו" על ריצה משותפת, שקלתי להודיע שאין בכוונתי להשתלב…

פורסם על ידי ‏רועי פולקמן Roy Folkman‏ ב- יום ראשון, 28 ביולי 2019

17:46 עריכה

אבנר נתניהו הגיש היום (ראשון) תלונה נגד ברק כהן: "עוקב אחריי ומטריד אותי"

הגשתי היום תלונה במשטרה על הטרדה נגד Barak Cohen. פעם אחר פעם שהוא עוקב אחרי, מגיע למקומות בהם אני נמצא ומתחיל לצלם…

פורסם על ידי ‏‎Avner Netanyahu‎‏ ב- יום ראשון, 28 ביולי 2019

17:50 עריכה

הליכוד פנה למפלגת "נעם" והציע לשתף פעולה נגד איחוד בימין. האיחוד הדמוקרטי בתגובה: "בניסיון המתמשך להימלט מהדין, החשוד מבלפור אוסף אליו את כל הכוחות החשוכים והקיצוניים בחברה הישראלית".

18:37 עריכה

בליכוד מגיבים לפרסום לפיו ניסו לחבור למפלגת נעם

19:01 עריכה

ליברמן שב ומדגיש: "אמליץ על מי שיקים ממשלה רחבה. לא פוסל המלצה על אף אחד"

19:03 עריכה

יכולתם להשקיע קצת יותר בפוטושופ

19:11 עריכה

האיחוד בימין. השר רפי פרץ הודיע כי איילת שקד תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין. הערב נתכנס לסגור את פרטי הריצה המשותפת ונצא לדרך"

19:23 עריכה

מרצ מגיבים לדיווח על כך שהליכוד קיימו מגעים עם מפלגת נעם: "השר אוחנה, לא מפריע לך שהמפלגה שלך משתפת פעולה עם מי שאמר: 'מזועזע מזה שיש שר משפטים הומו?'".

השר אוחנה משיב: "שמעתי שזה הוכחש. יותר מפריע לי שמפלגה המתקראת ציונית הצביעה נגד החוק למאבק בטרור".

19:58 עריכה

בני גנץ מגיב לאיחוד במפלגות הימין:

20:05 עריכה

מנכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי, יהודה ולד: "אם האיחוד לא יצא לפועל בגלל ההתעקשות של בנט על זה שרוני ססובר תהיה ברשימת הציונות הדתית לפני אורית סטרוק ועידית סילמן, זה באמת יהיה הזוי"

20:10 עריכה

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם שר החינוך רפי פרץ וביקש לחדד במשא ומתן את התנאי להמלצה ברורה עליו כראש הממשלה.

20:24 עריכה

עצמה יהודית ומפלגת נעם חתמו על הסכם לריצה משותפת בבחירות הקרובות. ההסכם לצפוי להיסגר תוך 36 שעות.

20:28 עריכה

אשתו של רפי פרץ, מיכל, הוקלטה אומרת שהיא מתנגדת לכך שאיילת שקד תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין: "אני חושבת שאם היא תסכים לקחת את המקום השני, אז את הדברים האחרים פחות או יותר יתפשרו איתה. שרה נתניהו מאשימה את איילת שקד בתפירת התיקים לנתניהו ולכן מסכלת את עמידתה בראש הרשימה המאוחדת".

פרץ אמר בתגובה: "לכל אחד בציונות הדתית יש דעה משלו. גם למיכל פרץ. הרב מתייעץ עם מגוון אנשים בציונות הדתית, ולבסוף מקבל את החלטותיו באופן עצמאי".

הליכוד: "למעט העובדה שנתניהו התחייב על 2 תיקים בכירים לבית היהודי, כל שאר הדברים לא היו ולא נבראו".

20:52 עריכה

פייגלין הודיע: מפלגת זהות תרוץ לבד

יש לי זהות בכנסת.חברות וחברים יקרים, יצא המרצע מהשק. על אף שבאופן אישי הבאתי בבחירות האחרונות הרבה יותר קולות…

פורסם על ידי ‏משה פייגלין‏ ב- יום ראשון, 28 ביולי 2019

21:07 עריכה

איילת שקד בכניסה לפגישת המשא ומתן: "כפי שראיתם ושמעתם, פנינו לאחדות. אני מאמינה בזה ועובדת על זה כבר הרבה זמן. אני מקווה שנסיים את הלילה ושייצא עשן לבן, כדי שנעבור לשלב השני – לנסות להכניס את כל מפלגות הימין תחת הימין המאוחד".

21:36 עריכה

יאיר לפיד מגיב לחיבור במפלגות שמימין לליכוד: "לא מוותרים על ערכי יסוד בשביל מנדטים"

21:37 עריכה

ועידת מפלגת מרצ אישרה את הסכם המחנה הדמוקרטי

סגירה