דיווח: לבקשת בנט, ארה"ב תדחה את פתיחת הקונסוליה בירושלים עד אישור התקציב

בהסתדרות המורים מאיימים לשבות אם הלימודים לא ייעשו בקפסולות ● הקבינט עתיד לאשר את החזרת התו הירוק לאירועים שבהם ישתתפו יותר ממאה איש; הדרישה שכל הנוסעים המגיעים מחו"ל ייכנסו לבידוד - לא צפויה לעלות לדיון ● מ-1 באוגוסט בני 18 ומעלה יחוסנו בחיסון של מודרנה ● בג"ץ נתן למדינה ארכה של שישה שבועות להגיש את עמדתה בעניין פינוי חאן אל-אחמר

הקונסוליה לשעבר של ארצות הברית ברחוב אגרון בירושלים במרץ 2019 (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
AP Photo/Ariel Schalit
הקונסוליה לשעבר של ארצות הברית ברחוב אגרון בירושלים במרץ 2019

התפשטות הקורונה בישראל: תקנות התו השמח שגובשו בידי הממשלה נכנסו הלילה (רביעי) לתוקף. ההגבלות שמות דגש על חובת עטיית המסכות ועל התקהלויות בחתונות, הופעות, מועדונים וכנסים. במסגרת התקנות, הכניסה לאירועים מותרת רק למחוסנים, מחלימים או מי שערך בדיקה עד 72 שעות לפני אירוע. כ־600 שוטרים צפויים לקחת חלק באכיפת ההנחיות באירועים.

גובה הקנסות למי שיפר את תקנות הממשלה:

• אדם שאינו מחוסן או מחלים, שנכנס למקום הפועל במסגרת התו הירוק ייקנס ב־1,000 שקלים.
• בעל עסק שמפר את התו ירוק, ולא בודק את האישורים של הנמצאים, ייקנס בעד 10,000 שקלים.
• עסק שאמור לפעול על פי התו הירוק ולא הציב שלט שמסביר שניתן להיכנס למקום רק בהצגת תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית – ייקנס ב־3,000 שקלים.
• מקום ציבורי ועסקי שהכניס או נתן שירות לאדם שלא עוטה מסכה, או מקום שלא הציב שלטים לעניין החובה לעטות מסכה – ייקנס – ב־1,000 שקלים.

סמנכ"לית הסברה ויחסים בין־לאומיים במשרד הבריאות עינב שימרון־גרינבוים, שלאחרונה הודיעה שבכוונתה לסיים את תפקידה, מגיבה בריאיון לאתר ynet על הביקורת סביב נושא ההסברה במהלך המגפה: "מהסקרים שיש לנו עולה שהציבור מודע להנחיות. רק בימים האחרונים מנכ"ל המשרד הפרופסור נחמן אש קרא לציבור לא לטוס".

עוד אמרה: "הציבור יודע שעלולים להיכנס וריאנטים. הוא מכיר את ההנחיות ויודע שמומלץ לא לטוס לחו"ל, וכשחוזרים צריך להיכנס לבידוד. לנו יש אחריות להסביר, והציבור צריך לנהוג באחריות כדי שתהיה שגרת חיים תקינה. אי אפשר להאשים את כל הציבור. יש אנשים שמפירים את ההנחיות, אבל זה לא משום שהם לא מכירים אותן".

השרה אורית פרקש־הכהן בריאיון לכאן רשת ב על מגבלות הקורונה: "להבנתי אנו מכינים את התשתית להחלטה אחת כוללת. בעיניי צריך לתת דגש על הפרצה בנתב"ג ולהתמקד באוכלוסייה הבוגרת, ואולי לחסן אותם במנה שלישית. האסטרטגיה צריכה להיות יד על הדופק ולנהל את זה תוך כדי".

חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס התייחס לרפורמת הכשרות בריאיון לכאן רשת ב: "השר כהנא נפגש עם הרבנים, אבל אמר 'אני אעשה מה שאני רוצה'. לא יעלה על הדעת ששר המשפטים יעשה רפורמה במערכת בלי לדבר עם נשיאת העליון. הממשלה קמה כל יום עם גזרות על הדת – לא ניתן להסתכל על הכשרות בעיניים כלכליות בלבד".

חבר הכנסת ולדימיר בליאק אמר כי הושג מתווה חדש עבור נשים בהריון שהיו זכאיות לדמי אבטלה וטרם חזרו לעבודה בעקבות משבר קורונה. "מדובר בהגדלה נוספת של מענק לידה בגובה של 15% ואפשרות לתשלום מקדמה של 50% – עוד לפני הלידה".

סגירה