בנימין נתניהו (צילום: אביר סולטן/פלאש90/עיבוד מחשב)
אביר סולטן/פלאש90/עיבוד מחשב

נתניהו מתקרב ל-61

נתניהו עשה הכל כדי למנוע מהבית היהודי להתאחד עם הימין החדש ולחסום את איילת שקד מלקבל את ההובלה ● ראש הממשלה לא הצליח - וכנראה הרוויח ● לפי כל הסימנים, האיחוד בימין מקרב את נתניהו לגביע הקדוש: 61 מנדטים, בלי אביגדור ליברמן ● פרשנות

ההחלטה של ראשי הבית היהודי והימין החדש, עוד בטרם נסגרו כל הפרטים  בפגישה הלילית במלון רמאדה בירושלים, לרוץ ברשימה אחת בראשות איילת שקד, מקרבת את ראש הממשלה בנימין נתניהו ל-61 המנדטים להם הוא מייחל בבחירות ב-17 בספטמבר, בלי ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן.

כלת השמחה: איילת שקד מגיעה למלון רמאדה בירושלים, לשיחות האיחוד בין הבית היהודי והימין החדש (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
כלת השמחה: איילת שקד מגיעה למלון רמאדה בירושלים, לשיחות האיחוד בימין (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)

בפגישה עם צמרת הליכוד לפני שבועיים, אמר נתניהו כי השאיפה שלו היא להגיע ל-35 מנדטים "ואז אנחנו מסודרים", כפי אמרו מקורביו. נתניהו רצה שהמפלגות מימין לליכוד ירוצו בשני ראשים, כנראה מתוך טינה אישית לשקד. נתניהו לא הצליח, וכנראה הרוויח.

החיבור החדש בימין שווה לפי ההערכות בין 13-12 מנדטים. המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, שייצאו בספטמבר בקמפיין געוולד קשוח נגד ליברמן, עשויות להגיע ל-16 מנדטים ביחד. נתניהו, במקרה כזה, יכול להסתפק ב-32 מנדטים לליכוד, כדי לחצות את קו הציר, לאחוז את השור הפוליטי בקרניו, ולהקים את הממשלה הבאה בלי ליברמן.

חתן השמחה: רפי פרץ מגיע למלון רמאדה בירושלים לשיחות האיחוד בימין (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
חתן השמחה: רפי פרץ מגיע למלון רמאדה בירושלים לשיחות האיחוד בימין (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)

מה שהכי מדהים בינתיים הוא המרדף האדיר שעושים נתניהו וכל שלוחיו הבכירים בליכוד אחרי עו"ד איתמר בן-גביר ועוצמה יהודית. בן-גביר הכהניסט, מעריצו של ברוך גולדשטיין, מי שתלש את הסמל ממכוניתו של יצחק רבין, הוא היום האיש הכי מחוזר על ידי ראש ממשלת ישראל. בן-גביר מצדו מחלק מחמאות  אינסופיות לנתניהו ומכנה אותו "המבוגר האחראי שיודע שאני מביא את השלטון לימין".

נתניהו מוכן להרעיף על בן-גביר תפקידים בממשלה ו-ועדות בכנסת, רק שיאות לרוץ ברשימה של שקד והרב רפי פרץ. ההערכה אצל נתניהו היא שבן-גביר ועוצמה יהודית שווים שני מנדטים, ואם הם לא ילכו לאיבוד, אפשר יהיה לסמן עוד וי חשוב.

פרופ' קמיל פוקס (צילום: צילומסך חדשות 13)
פרופ' קמיל פוקס (צילום: צילומסך חדשות 13)

נתניהו נשען כנראה על סקרים ומחקרים משלו. דיברתי אתמול עם פרופ' קמיל פוקס, בכיר הסוקרים הפוליטיים כיום. פוקס בדק בעצמו מה יקרה אם בספטמבר הקרוב, שבוע לפני הבחירות, עדיין ירוץ בשטח תרחיש המפלגה הגדולה, וליברמן יטען כי ימליץ בפני הנשיא על מי שישיג יותר מנדטים.

לפי פוקס, במקרה כזה תהיה נהירה גדולה לכיוון שתי המפלגות הגדולות, ואז הליכוד יוכל להגיע ל-61 מנדטים על חשבון ליברמן דווקא. פוקס מסכים כי נתניהו הוא אשף קמפיינים של הרגע האחרון, ויוכל להטות את הכף בדקות הקריטיות, כפי שעשה בעבר.

שאלה נוספת נוגעת לעוד שואב קולות בימין, משה פייגלין, שהשיג 120 אלף מצביעים בבחירות האחרונות. אין לאיש תשובה ברורה לגבי הכוונות האמיתיות של פייגלין הפעם. הוא עצמו הכריז אתמול כי יתמודד בבחירות, אבל אנשים שדיברו איתו נשבעים שהבטיח להם שלא ירוץ לבד עד הסוף, ולא יסתבך שוב בחובות והלוואות, בסדר גודל של מיליונים.

בכל מקרה, אם פייגלין יתפוס טרמפ טוב לפני ה-31 ביולי, יום סגירת הרשימות- הוא ימהר לקפוץ עליו, וגם זה יקדם את נתניהו אל גוש ה-61 המיוחל.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 386 מילים ו-1 תגובות
סגירה