ביקורת בליכוד על הימין המאוחד: "פייק איחוד; השאירו בחוץ 6-5 מנדטים של הימין"

הרשימה החדשה של שקד, פרץ, סמוטריץ' ובנט תמליץ על נתניהו לראשות הממשלה ● בבל"ד הודיעו שלא יחתמו הסכם עודפים עם מפלגה ציונית ושלא ימליצו לנשיא על אף מועמד לראשות הממשלה ● בג"ץ הקפיא את הדחת ראש העיר טבריה רון קובי ● ובעבודה מדיחים פעילים שתמכו במחנה הדמוקרטי

איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
יונתן סינדל, פלאש 90
איילת שקד ובצלאל סמוטריץ'
07:12 עריכה

האיחוד במפלגות הימין. לאחר שהחליט אתמול פרץ, כי איילת שקד תעמוד בראש איחוד מפלגות הימין ולאחר פגישה שנמשכה אל תוך הלילה, טרם הושגו הבנות מלאות. עם זאת, גורמים בשתי המפלגות אומרים: "הייתה התקדמות". הפגישות יימשכו היום.

לפי הדיווחים, אחד הקשיים במשא ומתן, הוא אי ההתחייבות של שקד ובנט להצהיר כי ימליצו אך ורק על נתניהו. אמש שוחח נתניהו עם פרץ כדי לוודא שיהיה זה תנאי בתוך המו"מ.

07:20 עריכה

בל"ד הכריזה אמש (ראשון) כי תצטרף לרשימה המשותפת, יחד עם חד"ש תע"ל ורע"ם, שהודיעו על ריצה יחד בבחירות הקרובות.

יו"ר הרשימה, ח"כ איימן עודה: "אני מברך על ההחלטה של בל"ד להצטרף לרשימה המשותפת. רשימה משותפת גדולה תשפיע על האוכלוסיות המוחלשות, תסייע לסיום הכיבוש ותקדם חברה שוויונית".

07:29 עריכה

ח"כ אופיר סופר מהבית היהודי: "סביר להניח שהמגעים עם הימין החדש ייסגרו היום".

07:33 עריכה

בצלאל סמוטריץ' מכנה את סתיו שפיר "טיפשה" ואת הציוץ בו גינתה את השנאה כלפי הקהילה הגאה "הזוי"

08:52 עריכה

יאיר גולן יוצא להגנת סתיו שפיר, מה שהופך להתכתשות בינו לבין סמוטריץ'

08:56 עריכה

במקביל לציוצים בטוויטר, התראיין הבוקר השר סמוטריץ' בגל"צ והתייחס לאיחוד בימין: "הכדור במגרש של אנשי הימין החדש. יש ויכוח על יחסי הכוחות בתוך הרשימה – אם מספר 4 שלהם יהיה לפני מספר 3 שלנו או אחריו. ביצענו ויתורים כבדים, גם להם מותר לעשות צעד של פשרה".

סמוטריץ' התייחס גם למחלוקת העיקרית במשא ומתן – ההמלצה על נתניהו. "אין כרגע מועמד אחר. נמליץ עליו באופן חד משמעי, זו הדרישה שלנו מהימין החדש לפני שנחתום על הסכם. העניין הזה לא יהיה מכשול"

איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
08:58 עריכה

אחרי שהודיע אתמול כי הוא נשאר במפלגת העבודה, אומר הבוקר איציק שמולי: "יש לי חיבור טבעי עם עמיר ואורלי. אני יכולה להבטיח שלא אטשטש אף אחת מהעמדות שלי"

09:01 עריכה

יאיר לפיד לשקד ובנט: "הכהניסטים לא לגיטימיים אל תכניסו אותם לאיחוד". 

10:04 עריכה

איתמר בן גביר מעצמה יהודית מאשים את סמוטריץ' בכך שהדיר את מפלגתו מהחיבור

12:04 עריכה

פגישת מו"מ שנייה יוצאת לדרך: הצוותים של הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש החלו לפני זמן קצר את פגישתם, לאחר שזו שהתקיימה אמש הסתיימה ללא הסכמות חותכות.

12:19 עריכה

סמוטריץ' מחליט להתנצל.

12:33 עריכה

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, על השר סמוטריץ: "לזרוק אותו ואת חברותו אל פח הזבל הפוליטי. זה מה שאנחנו הולכים לעשות"

12:42 עריכה

ח"כ מהליכוד, אבי דיכטר: "יש סכנה אמיתית שנלך לבחירות שוב". עוד אמר כי "אינו בוטח" באיילת שקד.

13:48 עריכה

בג"ץ תומך ברון קובי: לא לפטר את ראש העיר טבריה בזמן ממשלת מעבר

בדיון שנערך היום (שני) ושטרם הסתיים, שופטי בג"ץ תקפו בחריפות את שר הפנים,  שביקש לפטר את רון קובי, ראש עיריית טבריה, לאחר שלא הצליח להעביר את התקציב של עירו: "לא מתקבל על הדעת שייערך שימוע בתנאים האלה".

על פי ההצעה שהתקבלה, השימוע בעניינו של קובי יידחה ל-30 בספטמבר, לאחר הבחירות. השר דרעי ביקש שבוע לבחינת ההצעה.

רון קובי (צילום: דוד כהן פלאש 90)
רון קובי (צילום: דוד כהן פלאש 90)
15:21 עריכה

בינתיים בעבודה: הנהלת המפלגה אישרה את בקשתו של היושב ראש, עמיר פרץ, לקבל שיריונים במקום השמיני, ה-15 וה-16 וכן שני שיריונים בעשירייה השלישית. מחרתיים תובא ההצעה לאישור של ועידת המפלגה, שצפויה להצביע גם לגבי האיחוד עם גשר. למחרת, ביום חמישי, יש להגיש לוועדת הבחירות המרכזית את רשימות המועמדים. כמו כן החליטה הנהלת המפלגה, שהמזכ"ל ערן חרמוני יוצב במקום התשיעי ברשימה.

אז זו רשימת העבודה המסתמנת –

(1) עמיר פרץ, יושב ראש מפלגת העבודה

(2) אורלי לוי-אבקסיס, יושבת ראש גשר

(3) איציק שמולי

(4) מרב מיכאלי

(5) עמר בר-לב

(6) רויטל סויד

(7) חגי רזניק, משוריין מטעם גשר

(8) משוריין מטעם עמיר פרץ

(9) ערן חרמוני, מזכ"ל העבודה

(10) משוריין מטעם גשר

15:52 עריכה

"במשך שנה אנחנו מבקשים פגישת עבודה עם ראש הממשלה", אמר ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, בראיון שהתפרסם אתמול ב"דה מרקר". בראיון לחגי עמית אמר לנקרי כי הוא דורש שהטבות מס עבור עירו יושוו לאלה של נהריה שכנתה. "אם ביבי לא יתחייב בכתב, לא נמליץ לבחור בו בבחירות הקרובות", איים.
היום השניים כבר נפגשו, והעיר – שבה רשימת הליכוד קיבלה יותר קולות מכל רשימה אחרת – קיבלה הבטחה כתובה כי הטבות המס שלה יושוו לאלה של נהריה.

16:06 עריכה

המגעים לריצה משותפת בין הימין החדש ואיחוד מפלגות הימין: לפי דיווח של חדשות 12, בין הצדדים נטושה מחלוקת בשאלה כמה מקומות בעשירייה הראשונה תקבל מפלגתם של איילת שקד ונפתלי בנט. סוגיה נוספת שטרם הוכרעה היא מי יאייש את המקום התשיעי ברשימה.

כמו כן מערימים שקד ובנט קשיים בפני הדרישה של רפי פרץ להמליץ לנשיא "באופן אוטומטי" על בנימין נתניהו כמועמדם לראשות הממשלה. כתב "וואלה!" יקי אדמקר מציע הסבר למחלוקת זו; לשיטתו, שקד ובנט מסרבים להסכים להמליץ על נתניהו כדי שאם האיחוד לא ייצא לפועל, לא יאמרו שהמחלוקת הייתה על מקומות ברשימה, אלא על שאלה עקרונית יותר.

16:28 עריכה

אחרי שאמר ש"לא את כל פסיקות בג"ץ צריך לקיים", הביע חשש שיתפרו לו תיק והדיח את מנ"כלית משרדו, אמי פלמור, שר המשפטים אמיר אוחנה נפגש עם עורך הדין השנוי במחלוקת יורם שפטל, ולדברי גורם המצוי בפרטים, השניים דנו במינוי פרקליט המדינה הבאכך פרסם גור מגידו ב"דה מרקר".

דוברו של אוחנה מסר כי "הרמיזות המופרכות שלפיהן השר בוחן בשלב זה מועמדים לתפקיד פרקליט המדינה הן שקר וכזב". בשבוע שעבר, כשפורסם דבר הדחתה של פלמור, הועלתה האפשרות שאוחנה מבקש להשפיע בכך על מינוי פרקליט המדינה הבא, משום שמנכ"ל משרד המשפטים הוא אחד מששת חברי הוועדה לאיוש המשרה.

יורם שפטל (צילום: פלאש 90)
יורם שפטל (צילום: פלאש 90)
16:32 עריכה

התקדמות משמעותית במשא ומתן בין שקד ובנט לבין פרץ וסמוטריץ': בין הצדדים הוסכם שהימין החדש יקבל ארבעה מתוך תשעת המקומות הראשונים ברשימה – כך דיווח עמית סגל בחדשות 12. עוד סוכם, שאורית סטרוק מהאיחוד הלאומי, תוצב במקום העשירי ברשימה. לפי הדיווח, בצלאל סמוטריץ' הוא שוויתר ובכך מנע פיצוץ בין הצדדים.

בזמן שנותר עד מסירת רשימות המועמדים לוועדת הבחירות המרכזית ביום חמישי, ינסו הצדדים להגיע להסכמה על ריצה משותפת עם עוצמה יהודית.

16:47 עריכה

הושג איחוד: הימין החדש, הבית היהודי והאיחוד הלאומי ירוצו יחד תחת השם הימין המאוחד. שקד ובנט התחייבו להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה. המשא ומתן הקואליציוני יתנהל במשותף. שילוב של עוצמה יהודית ומפלגות ימין נוספות ייעשה על בסיס שיריון ברשימת הליכוד לכנסת.

17:00 עריכה

חברי הימין המאוחד מגיבים לראשונה לאיחוד שהושג –

בתוך כך מתבררים פרטים נוספים על ההסכם שהושג. לפי פרסום של דפנה ליאל מחדשות 12, הרשימה החדשה תדרוש במסגרת המשא ומתן הקואליציוני חוק נורווגי, שמשמעותו היא שחברי כנסת המתמנים לשרים יוכלו להתפטר מהכנסת, אך אם יפרשו מהממשלה – ישובו לכהן כחברי כנסת.

17:21 עריכה

בבחירות האחרונות שוריין במקום ה-28 ברשימת הליכוד אלי בן-דהן מאיחוד מפלגות הימין באמצעות מפלגת אח"י. עתה הודיעו בימין המאוחד שאם עוצמה יהודית, תחבור אליהם – הדבר ייעשה כפי שנעשה בבחירות הקודמות, באמצעות שיריון ברשימת הליכוד. אלא שבמפלגת השלטון הודיעו שהם מיצו את מכסת האיחודים שלהם כששיריונו את אנשי כולנו ברשימתם.

עקיבא נוביק מחדשות 13 מציין שבימין המאוחד לא הגיעו להסכמה מי בצמרת המפלגה – איילת שקד, רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט – יבחר תיק ראשון.

17:51 עריכה

ביקורת בליכוד על הימין המאוחד: זהו "איחוד פיקטיבי. בנט, שקד וסמוטריץ' השאירו בחוץ חמישה-שישה מנדטים לגוש הימין, והם מסכנים במודע את המשך שלטון הימין. עדיין לא מאוחר לתקן את הטעות המסוכנת הזאת". בביקורת, אגב, מוזכרים שמותיהם של שקד, בנט וסמוטריץ', אך נעדר שמו פרץ.

בראיון ברשת ב' מתחה השרה מירי רגב (הליכוד) ביקורת על הרשימה החדשה: "הם עשו סיבוב על הציונות הדתית". "לא סומכת על בנט ולא על איילת", הוסיפה. כן אמרה בהתייחס לשניים: "יש כאן שנאה לנתניהו".

בעוצמה יהודית מבקרים את הימין המאוחד שקורא לשיריונים במסגרת הליכוד ואומרים שמי שמבקש שיריון בליכוד – שיצטרף לליכוד. אך לפי ההסכם המלא, אם איתמר בן-גביר ירצה בכך – המקום השמיני שלו.

לפי דיווח של מיכאל שמש ב"ערב ערב" בכאן 11, נפתלי בנט אמנם שובץ במקום הרביעי ברשימה, אך הוא מקבל את הזכות לבחור שר ראשון, לפני איילת שקד.

העשירייה הראשונה המסתמנת של הימין המאוחד –

(1) איילת שקד, הימין החדש

(2) רפי פרץ, הבית היהודי

(3) בצלאל סמוטריץ', האיחוד הלאומי

(4) נפתלי בנט, הימין החדש

(5) מוטי יוגב, הבית היהודי

(6) אופיר סופר, האיחוד הלאומי

(7) מתן כהנא, הימין החדש

(8) עידית סילמן, הבית היהודי

(9) רוני ססובר, הימין החדש

(10) אורית סטרוק, האיחוד הלאומי

18:21 עריכה

בל"ד: הרשימה המשותפת לא תחתום על הסכם עודפים עם מפלגה ציונית. עוד נמסר מהמפלגה כי הרשימה המשותפת לא תמליץ לנשיא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אף מועמד שעומד בראש רשימה שתומכת בכיבוש ובהתנחלויות ולא תומכת בשוויון מלא לציבור הערבי. את הדברים פרסם ג'קי חורי ב"הארץ".

אתמול קראו חברי מרצ מוסי רז, תמר זנדברג ועיסאווי פריג' למחנה הדמוקרטי לחתום על הסכם עודפים עם הרשימה המשותפת. עתה, כך עושה רושם, היוזמה יורדת מהפרק.

היום הכריזו בבל"ד על הצטרפותם לרשימה המשותפת. מאזן גנאים, ששובץ במקום ה-13, לא היה מרוצה מהמיקום הנמוך שקיבל והודיע שלא ירוץ לכנסת, אך ראש מפלגתו, מטאנס שחאדה, אמר כי ינסה להביאו לחזור בו מהחלטתו.

כך עתידה להיראות הרשימה

(1) איימן עודה, חד"ש

(2) מטאנס שחאדה, בל"ד

(3) אחמד טיבי, תע"ל

(4) מנצור עבאס, רע"ם

(5) עאידה תומא סלימאן, חד"ש

(6) וליד טהא, רע"ם

(7) עופר כסיף, חד"ש

(8) היבא יזבק, בל"ד

(9) אוסמה סעדי, תע"ל

(10) יוסף ג'בארין, חד"ש

(11) סעיד אלחרומי, רע"ם

(12) ג'אבר עסאקלה, חד"ש

(13) מועמד מטעם בל"ד

(14) סונדוס סאלח, תע"ל

(15) אימאן חטיב, רע"ם

(16) יוסף עטאונה, חד"ש

18:57 עריכה

אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הגיש בקשה להוצאת צו למניעת הטרדה מאיימת נגד הפעיל הפוליטי ברק כהן. נתניהו מבקש שכהן יימנע מלהתקרב אליו למרחק של 200 מטרים. הדיון בבקשה ייערך ביום ראשון.

19:10 עריכה

בימים רביעי וחמישי יימסרו לוועדת הבחירות המרכזית רשימות המועדים. עד כה, מעדכן כתב "מעריב" אריק בנדר, 40 רשימות אספו את טופסי ההתמודדות.

בין הרשימות שיתמודדו בבחירות: אדום-לבן – הבלתי משוחדים, בראשות סגן ראש עיריית רחובות לשעבר, עמי פינשטיין. לצידו ברשימה – כושי רימון, בעל פונדק נודע בערבה, והחקלאי שי דרומי, שהתפרסם ב-2007 כשירה בפורץ שחדר לחוותו.

בינתיים בוועדת הבחירות המרכזית הודיעו על הגברת האכיפה הפלילית בנושא טוהר הבחירות.

https://mobile.twitter.com/electionknesset/status/1155832031043104770

20:13 עריכה

"המחנה הדמוקרטי זה השם האחרון שראוי למפלגה הזאת. אם אספר מה הם אמרו אחד על השני זה יהיה קשה מאוד. אני נוצר את לשוני" – את הדברים אמר יושב ראש מפלגת העבודה עמיר פרץ בראיון לגלי צה"ל.

עוד התייחס חבר הכנסת לכוונה של כחול לבן למשוך את קולות מצביעי העבודה אליה: "אם אתם חושבים שאספוג את הניסיון לשתות אותנו, אתם טועים טעות חמורה. לא נהיה חלק מהארוחה של אף אחד", הבהיר.

כן אמר פרץ שלא יחול שינוי בששת המקומות הראשונים של המפלגה. משמעות הדבר היא שכוכב – כמו טל רוסו שהוצנח למקום השני ברשימה בבחירות האחרונות – לא צפוי להגיע.

פעילים במפלגה, שהביעו תמיכה במחנה הדמוקרטי, מקבלים לאחרונה הודעות על הפסקת חברותם במפלגה.

והשר לשעבר איתן כבל, למי שתהה, לא צפוי להיכלל ברשימת המועמדים לכנסת בבחירות הנוכחיות.

20:47 עריכה

בפברואר נפגשו נתניהו ופוטין בקרמלין, וראש הממשלה סיפר על האנדרטה להרוגי המצור על לנינגרד שתיחנך בישראל. נשיא רוסיה הביע עניין להגיע לאירוע. בוועדת השמות של עיריית ירושלים נתנו היום בהליך מזורז את האישור הדרוש. האנדרטה שתקום בגן סאקר תעלה 1.2 מיליון ש"ח. גורם בעיריית ירושלים אומר שהופעלו לחצים מצד לשכת ראש הממשלה לאישור המזורז שניתן היום, זאת כדי להביא לישראל את פוטין לפני הבחירות – כך פרסם ירון אברהם בחדשות 12.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה שכרגע אין מגעים לביקור של פוטין בישראל לפני הבחירות.

אם נשיא רוסיה אכן יגיע לישראל, הדבר עשוי לסייע לנתניהו בקרב מול ליברמן על קולות יוצאי ברית המועצות לשעבר. היום קיבל ראש הממשלה את פניהם של כ-120 עולים שעלו ארצה מאוקראינה. גם צעד זה נחשב ככזה שמסייע לליכוד בקרב מול ישראל ביתנו.

21:22 עריכה

עיכוב במינוי מנכ"ל חדש למשרד המשפטים: אחרי שהשר אמיר אוחנה הדיח את אמי פלמור מהתפקיד, ועדת החריגים בנציבות שירות המדינה הפנתה שאלות הבהרה לאוחנה – כך פרסם אביעד גליקמן מחדשות 13.

גליקמן גם דיווח שגורמים בסביבת השר גיששו במטרה לקצץ בתקציב כנס הפרקליטות שבו ייערך אירוע פרידה מפרקליט המדינה שי ניצן. בתגובה לידיעה כתב אוחנה: "אביעד גליקמן הוא שקרן. הוא לא עיתונאי, הוא לא כתב, הוא פשוט שקרן".

21:51 עריכה

הימין המאוחד יוצא לדרך. דיווחים סותרים על ההחלטות שהתקבלו ברשימה החדשה. לפי דיווח של עקיבא נוביק בחדשות 13, הרשימה תמליץ לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו. לעומת זאת, בחדשות 12 דיווח עפר חדד שהרשימה תמליץ על נתניהו רק בתנאי שנתניהו יחתור להקים ממשלת ימין, ולא ממשלת אחדות.

לדברי רביב דרוקר בחדשות 13, אחרי הבחירות יחתרו איילת שקד ונפתלי בנט לעצמאות מסוימת מול ראש הממשלה נתניהו – הן מסיבות אישיות והן מסיבות ענייניות.

יקי אדמקר מ"וואלה!" מדווח ששקד ובנט סיכמו שמבין שניהם האחרון הוא שיבחר תיק ראשון, ופרץ וסמוטריץ' סיכמו גם הם שיושב ראש האיחוד הלאומי יבחר משרד ממשלתי לפני יושב ראש הבית היהודי.

בראיון בגלי צה"ל אמר איתמר בן-גביר כי עוצמה יהודית דורשת שני מקומות בעשירייה הראשונה של הימין המאוחד, וביניהם המקום החמישי.

מיכאל שמש דיווח בכאן 11 שבליכוד בדקו ומצאו שריצה משותפת של עוצמה יהודית וזהות מביאה את הרשימה המאוחדת לעבור את אחוז החסימה. עוד פרסם שמש שבנט עתיד לדרוש אחרי הבחירות את אחד משלושת התיקים הבכירים – ביטחון חוץ ואוצר.

מרכז הבית היהודי התכנס כדי לאשר את ריצת המפלגה ברשימת הימין המאוחד, ופעילים קראו לעברו של היושב ראש פרץ "בושה וכלימה".

21:56 עריכה

השר גלעד ארדן (הליכוד) מעוניין להתמנות לשגריר ישראל באו"ם – כך אומרים מקורביו, אך השר מכחיש את הדיווח ואומר שטרם קיבל החלטה בנושא. את הידיעה פרסם יניר קוזין בגלי צה"ל.

השגריר הנוכחי של ישראל באו"ם הוא דני דנון, שממלא את התפקיד משנת 2015.

22:43 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג בימים האחרונים בקבינט יוזמה להרחבה של ההתנחלויות לצד הכשרה של בנייה פלסטינית בשטחי C, שמוגדרת כיום כבנייה לא חוקית – כך פרסמו גילי כהן וכרמל דנגור בכאן 11.

ועדת השרים לענייני ביטחון טרם קיבלה החלטה בנושא. נתניהו לא מחויב להביא את הנושא לדיון בקבינט, אך הוא שואף להשיג הסכמה רחבה בסוגיה.

בימים הקרובים עתיד להגיע לישראל ג'ארד קושנר, יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

אורית סטרוק מהימין המאוחד ויושב מועצת יש"ע חננאל דורני הביעו התנגדות ליוזמה שמקדם נתניהו.

סגירה