סקר: 57 ממליצים לנתניהו, הימין בראשות שקד היא המפלגה השלישית בגודלה

נתניהו: "הצבעה לליברמן מחזקת את גנץ" ● עמיר פרץ נחוש לרוץ לבד ● גנץ: "נשאיר אופציה להפתעה ברשימה" ● סתיו שפיר התפטרה מהכנסת, מרב מיכאלי מחליפה אותה ● גל הירש התפקד לליכוד

סלפי הימין המאוחד: רפי פרץ, נפתלי בנט, איילת שקד, בצלאל סמוטריץ' (צילום: בצלאל סמוטריץ׳)
בצלאל סמוטריץ׳
סלפי הימין המאוחד: רפי פרץ, נפתלי בנט, איילת שקד, בצלאל סמוטריץ׳
07:12 עריכה

ביקורת בבית היהודי על הימין המאוחד. אמש התכנס מרכז המפלגה, ובמהלך האירוע קראו מוחים קריאות מחאה נגד יושב הראש רפי פרץ. "מכרת את נשמתך לשטן", קרא לעבר פרץ אחד המוחים.

במקביל יש מי שדווקא נהנה מפירות הרשימה החדשה. רוני ססובר מהימין החדש, שמשובצת במקום התשיעי ברשימת הימין המאוחד, זוכה ביממה האחרונה לכותרות, בעיקר הודות לייחוסה המשפחתי: היותה אשתו של הבדרן, כוכב "הקומדי סטור" גיל ססובר.

07:20 עריכה
יואל רזבוזוב (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)
יואל רזבוזוב (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)

בשעה שהליכוד וישראל ביתנו נאבקות על קולותיהם של יוצאי ברית המועצות לשעבר, בכחול לבן חוששים מירידה בשיעור ההצבעה של ציבור זה לרשימתם – כך מפרסמת דניאל רוט-אבנרי ב"ישראל היום". מסקר של הגל החדש עולה שכשליש מעולי חבר העמים לשעבר שהצביעו לכחול לבן עברו לתמוך בליכוד ובישראל ביתנו. משמעות הדבר היא אובדן של מנדט לרשימה, ששואפת להיות הגדולה ביותר בבחירות.

"אל תספידו את כחול לבן במגזר הרוסי. היינו ונמשיך להיות שחקן חזק, כי דוברי רוסית יודעים שאנחנו יכולים להביא שינוי", אמר חבר הכנסת יואל רזבוזוב, שמנהל את הקמפיין הרוסי של כחול לבן.

08:33 עריכה

הפרסום אמש בכאן 11, על היוזמה לקדם בנייה פלסטינית בשטחי C, מוסיף להכות גלים. כתבת כאן כרמל דנגור מפרטת שהתוכנית שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו כוללת כ-700 יחידות דיור עבור הפלסטינים. במקביל מקודמות אלפי יחידות דיור בהתנחלויות. גורם המעורה בפרטים אומר שנתניהו העלה את הנושא לדיון בקבינט, אף שאינו מחויב לכך, נובעת מרצון לחלוק באחריות עם חברי ועדת השרים לענייני ביטחון.

חבר הכנסת גדעון סער מהליכוד אמר בכאן ב' כי בשטחי C משתוללת בנייה פלסטינית לא חוקית. השר בצלאל סמוטריץ', החבר בקבינט, אמר כי הוא מצדד בגישה שישראל תהיה אקטיבית ביהודה ושומרון, ולא פסיבית. חבר הימין המאוחד גם הודה כי ישראל נוקטת ריסון בבנייה בהתנחלויות בלחץ אמריקאי. חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד אמר לקלמן ליבסקינד ולאסף ליברמן כי הוא תומך ביוזמת נתניהו.

09:06 עריכה

מחר ומחרתיים יוגשו לוועדת הבחירות המרכזית רשימות המועמדים בבחירות. מסקירות שפורסמו הבוקר ב"הארץ" וב"וואלה!" לקראת נקודת ציון זו, עולה שהשאלה העיקרית שנותרה פתוחה נוגעת למפלגות הימין עוצמה יהודית, זהות ונעם ולקונסטלציה שבה ירוצו בבחירות.

הערב יציג אביגדור ליברמן את רשימת ישראל ביתנו לכנסת בכנס שייערך בגני התערוכה בתל אביב. במפלגה זו, כמו ביתר הרשימות, לא צפויים שינויים משמעותיים.

09:20 עריכה

יושב ראש זהות משה פייגלין תוקף את איילת שקד. תמכתי, אומר חבר הכנסת לשעבר, בריצה משותפת של הימין החדש יחד עם זהות, וגם נפתלי בנט פעל לשם כך, אבל שקד טרפדה את המהלך. את הדברים אמר פייגלין בראיון ליובל קרני בערוץ הכנסת.

עתה, משחברו איילת שקד ונפתלי בנט לבצלאל סמוטריץ', לימין הליברלי ברור כעת שביתם הוא זהות, אמר. "אנחנו רצים בכל מקרה", הבהיר פייגלין והוסיף שנכון לעכשיו הוא לא מעריך שזהות תחבור לגוף פוליטי כלשהו.

09:49 עריכה

אתמול דיווח עקיבא נוביק מחדשות 13 שבליכוד מרחיבים את מיזם המצלמות בקלפיות ביישובים ערביים. לפי הפרסום, מפלגת השלטון תשקיע בפרויקט למעלה משני מיליון ש"ח. בליכוד ייפגשו עם יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית חנן מלצר בבקשה שינחה אותם מה מותר ומה אסור להם, כמשקיפים בוועדות קלפי, לעשות.

תמר זנדברג ממרצ גינתה את המיזם של הליכוד וכתבה: "מה שיש פה זה פרויקט דיכוי הצבעה פוליטי". היום נדרש גם חברה לרשימת המחנה הדמוקרטי, אהוד ברק, לסוגיה. "החשוד מבלפור שולח בריונים עם מצלמות להפחיד מצביעים ערבים בקלפי", כתב ראש הממשלה לשעבר בהתייחס לבנימין נתניהו. "על אפו ועל חמתו, אזרחי ישראל יצאו להצביע".

10:05 עריכה

חברות מפלגת העבודה מיכל בירן ואמילי מואטי עתרו לבית המשפט המחוזי נגד החלטת יושב הראש עמיר פרץ לשריין ברשימה מועמדים שלא נבחרו בבחירות המקדימות שנערכו במפלגה – כך מפרסם העיתונאי אריק בנדר.

10:24 עריכה

איתמר בן גביר מעוצמה יהודית מתייחס לחוסר התנגדותו של חבר הקבינט בצלאל סמוטריץ' מהימין המאוחד ליוזמה שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו לבנייה פלסטינית בשטחי C –

11:03 עריכה

היום צפוי להינתן פסק הדין בעתירתה של מפלגת נעם נגד חברות פרסום, שמערימות קשיים על ניסיונות המפלגה להפיץ את מסריה – כך מפרסמים בערוץ 20.

בעתירתה טענה המפלגה כי חברת שילוט החוצות י' מור דרשה ממנה להוכיח כי אכן בכוונתה להתמודד בבחירות. בנעם גם טוענים שבחברת הפרסום משתהים עם הפרסום יתר על המידה.

בעמדת המפלגה, שיש לאפשר לנעם לפרסם את עמדותיה, מצדד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

12:04 עריכה

רועי פולקמן, חבר סיעת כולנו בכנסת, הודיע השבוע על פרישתו מהפוליטיקה, והיום התראיין לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן ב'. כשהתבקש להסביר את החלטתו אמר שהמיקום שהוצע לו ברשימה – מספר 35 – והחבירה של מפלגתו לליכוד לא מתאימים לו. פולקמן הודה שאידיאולוגית כולנו קרובה לליכוד, לכן האיחוד איתם טבעי, אך הוסיף: "לי לא מתאים כרגע להיות חייל בליכוד". יושב ראש סיעת כולנו אמר ש"הדגל החברתי חלש בליכוד" וש"פשה שם הפייגליניזם". כן ביקר פולקמן את ההתקפות במפלגת השלטון על "המוסדות הממלכתיים".

"אני מאוד אוהב את העבודה הפרלמנטרית", אמר פולקמן. "זו לא החלטה קלה", סיפר ותיאר את הרגשתו: זו "תחושה של גם קצת של הקלה וגם קצת צער". עוד הוסיף שהוא"מעריך מאוד את כחלון".

רועי פולקמן (צילום: פלאש 90)
רועי פולקמן (צילום: פלאש 90)
13:11 עריכה

בין אם אתם נמנים עם הימין, השמאל או שאתם א-פוליטיים, לא צריך להיות טיפוסים נוסטלגיים כדי להסכים שתעמולת הבחירות היא לא מה שהייתה פעם. בין אם זה "ישראל מחכה לרבין" של העבודה ובין אם זה "או-או-או-או-או-איי-איי-איי-איי" של המפד"ל – הפוליטיקה הישראלית, עושה רושם, כבר לא ממש שם.

אלא שעתה מבקשת ישראל ביתנו להשיב עטרה ליושנה ומציגה ג'ינגל חדש – זמריר בעברית; בכל זאת, מדינה יהודית. אנחנו בעיקר התרשמנו מהגיית שמו של יושב הראש ליברמן במלרע, ולא במלעיל כמקובל.

הערב תקיים המפלגה בגני התערוכה כנס שבו תציג את רשימתה לכנסת.

13:20 עריכה

המגעים בין עוצמה יהודית לימין המאוחד. מנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, טוען בגלי צה"ל כי איחוד מפלגות הימין הציע לאיתמר בן גביר את המקום הרביעי והשמיני ברשימה, בטרם הושג הסכם עם הימין החדש של שקד ובנט, אך בעוצמה יהודית דחו את ההצעה.

לפי פרסום של כתב כאן זאב קם, איילת שקד, רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', מסכימים שבן גביר יוצב במקום החמישי ברשימה, אולם נפתלי בנט מתנגד לכך, כי הדבר יוביל לדחיקה של אנשי הימין החדש.

14:12 עריכה

ביחד אנחנו 17% מאוכלוסיית העולם

14:23 עריכה

תת אלוף במיל' גל הירש יתפקד לליכוד; הוא לא צפוי להיות משוריין ברשימת המפלגה לכנסת.

בבחירות האחרונות התמודד הירש בראש מפלגת מגן וקיבל 3,394 קולות, שהם 0.08% מכלל קולות הבוחרים.

גל הירש (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
גל הירש (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

לפי דיווחו של זאב קם מכאן, הירש ייפגש היום עם ראש הממשלה נתניהו וימסור לו אישית את טופס ההתפקדות שלו לתנועה.

14:26 עריכה

סתיו שפיר הגישה מכתב התפטרות מחברותה בכנסת; ההתפטרות תיכנס לתוקף בתוך 48 שעות, כלומר ביום חמישי. תחתיה תתמנה מרב מיכאלי.

זאת בהתאם לדרישה שהופנתה כלפי שפיר ממפלגת העבודה, לאחר שהצטרפה לרשימת המחנה הדמוקרטי.

14:43 עריכה

היועץ הפוליטי טל זילברשטיין מסייע לקמפיין העבודה-גשר. השבוע ניהל זילברשטיין את הישיבה האסטרטגית של הרשימה.

ספי עובדיה מחדשות 13, שפרסם זאת, חשף אתמול שימים ספורים לאחר הקמת המחנה הדמוקרטי, הפרסומאי של אהוד ברק, אודי פרידן, עוזב את הקמפיין של הרשימה.

14:55 עריכה

איתמר בן גביר מעוצמה יהודית מגיב לדיווח שלפיו מרבית צמרת הימין המאוחד מוכנה שיקבל את המקום החמישי ברשימה: "זוהי שעת מבחן של שקד, פרץ וסמוטריץ'". בכך התייחס בן גביר להתנגדותו של בנט לכך שיקבל את המקום החמישי. בן גביר אמר שמפלגתו מסכימה לקבל את המקומות החמישי והעשירי. "עכשיו תורכם להגיד כן".

14:57 עריכה

בצלאל סמוטריץ' מהימין המאוחד: נדרוש במשא ומתן הקואליציוני את העברת חוק החסינות.

15:55 עריכה

נתניהו מפעיל לחץ על ראשי מועצות ביו"ש לפעול לכך שעוצמה יהודית תצורף לאיחוד בימין.

וכך למשל, התבטא היום ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי: "אנחנו נמצאים בנקודת זמן קריטית ביותר, שהשמאל מתאחד והערבים מתאחדים אסור לנו להשאיר מנדטים על הרצפה. אני קורא למפלגת הימין המאוחד להכניס עוד היום את עוצמה יהודית לרשימה!"

גם ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, יוצא בקריאה דומה: "… זהו צו השעה! חייבים להשלים את האיחודים גם עם עוצמה יהודית בכדי לא לאבד את שלטון הימין … אני פונה למנהיגי כל מפלגות הימין הניחו בצד כל שיקול אחר ותתעסקו אך ורק בנצחון המחנה. פעמיים אוסלו הספיק לנו!".

17:10 עריכה

צחי הנגבי מגיב להתפתחויות הפוליטיות מימין ומיישר קו עם ראש הממשלה, בקריאה לצרף את עוצמה יהודית לאיחוד מפלגות הימין:

"הם גורמים קיצוניים, אבל חלק ממצביעי הימין הם קיצוניים. הם לא יכולים להצביע לליכוד כי זו מפלגה ליברלית, חילונית … אנחנו לא מפלגה דתית", אמר השר לשיתוף פעולה אזורי בראיון ל-ynet.

הנגבי הוסיף בתשובה לשאלה אם הליכוד מעדיף ימין קיצוני על השמאל, הנגבי ענה "פי מיליון".

17:28 עריכה

הליך הגשת הרשימות לכנסת ה-22 יתקיים ביומיים הקרובים. מחר בין 11:00 ל-16:00 יגיעו נציגי המפלגות לקומת הוועדות בכנסת כדי להגיש את הרשימות הסופיות, ואותו דבר יקרה בחמישי בין השעות 16:00 עד 22:00.

בסך הכל 42 רשימות צפויות להגיש את רשימותיהן וכ-12 מתוכן נחשבות בעלות סיכוי ריאלי להיכנס לכנסת, לפי הסקרים.

17:31 עריכה

בני גנץ לא פוסל את בנט-שקד וליברמן כשותפים לקואליציה, ומשאיר את ההפתעות בנוגע לרשימת מפלגתו לרגע האחרון:

 

17:48 עריכה

אלי ישי העומד בראש מפלגת יחד, פגש היום את בכירי סיעת דגל התורה בראשות ח"כ משה גפני. בבחירות האחרונות ישי לא התמודד בעצמו והודיע על תמיכה במפלגת החרדים האשכנזים, ("יהדות התורה").

19:02 עריכה

סגן השר מאיר פרוש מסיעת יהדות התורה, אמר היום היום כי "אנחנו נמצאים במגעים עם אנשי הרב טאו ואלי ישי שתרם לנו רבות בבחירות האחרונות ולא אלפים בודדים כמו שיש כאלה שטוענים. נעשה הכל בכדי לחבר אותם גם הפעם ליהדות התורה".

פרוש אמר את הדברים בכנס של אגודת ישראל, ומוקדם יותר דווח כי אלי ישי (מפלגת "יחד") נפגש עם ח"כ משה גפני מיהדות התורה. הרב טאו הוא מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם החרד"לית, שמרכזה בישיבת הר המור בירושלים. נעם מתלבטת בין תמיכה בעוצמה יהודית ליהדות התורה.

19:20 עריכה

גדעון סער אומר הערב לחדשות 12, כי הצבעה לליברמן מסכנת את שלטון הימין. לדברי בכיר הליכוד, הצבעה לישראל ביתנו תוביל לתמיכה אפשרית במפלגת כחול לבן. בנוגע לאיחוד בימין, סער אמר כי מדובר בגרסה חדשה של הבית היהודי ויש עדיין מפלגות שנותרו בחוץ.

19:57 עריכה

הימין המאוחד בקריאה קצת נואשת לעצמה יהודית, שימו לב לניסוח של הימים הנוראים:

"בשעות האחרונות אנו עוסקים בחיבורים נוספים בימין מסביב לשעון.
הוכחנו אתמול שטובת המחנה גדולה מטובתם האישית של כל אדם ושל כל מפלגה. כעת, על שותפינו בימין להפגין רצון דומה. אנו קוראים לידידינו בעוצמה יהודית: בואו איתנו. אל תסגרו את השער על אחדות גדולה בימין. זוהי שעת רצון לחיבור גדול. אנו מבקשים שתצטרפו כבר הערב".

20:04 עריכה

מפלגת העבודה כמעט בוודאות תרוץ בנפרד מהמחנה הדמוקרטי, (מרצ ומפלגת אהוד ברק), כך לפי מקורות ששוחחו עם כתב times of israel ראול ווטליף. לפי הדיווח, עמיר פרץ נחוש בדעתו לרוץ לבחירות לבד, "בלי קשר למה שאחרים במפלגה חושבים", והכוונה היא בין היתר לאיציק שמולי, שכן רצה להתאחד עם מפלגות השמאל.

20:12 עריכה
20:31 עריכה

אביגדור ליברמן זוכה ל-10 מנדטים לפי סקר חדשות 12, והערב הוא מציג את רשימת מפלגתו בלי שינויים משמעותיים מהבחירות האחרונות. ליברמן אומר כי הוא ידרוש את תיקי הבריאות והפנים, תחב"צ בשבת ונישואים אזרחיים. לראש ממשלה הוא ימליץ על מי שיקים ממשלת אחדות.

שידור ישיר – כנס מרכז "ישראל ביתינו

כנס מרכז "ישראל ביתנו" והצגת רשימת המועמדים לכנסת

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שלישי, 30 ביולי 2019

21:50 עריכה

אריה דרעי עולה להתקפה מול יאיר לפיד: "תתבייש, אתה גזען קטן". יו"ר ש"ס מתייחס לסרטון של לפיד מהבוקר, בו הוצבה דמותו של מוכר במכולת כמזרחי נלעג, לטענת ש"ס. "זה לא מפתיע, כי אצלכם בבועה זה לא כחול-לבן, זה לבן-לבן. לא פלא שבסרטון שהעלית הבוקר, הפכתי את מוכר המכולת המזרחי למסכן, חסר דעה עצמאית, שמנסה לעקוץ לקוחות ממוצא מאד מסוים". דרעי קורא ללפיד לבוא לעימות מולו. סטיי טיונד.

22:21 עריכה

נתניהו פגש הערב מצביעים מהאלקטורט של יוצאי ברה"מ בפאב בראשון לציון, וניסה לשכנע אותם שהצבעה לליברמן תוביל לממשלת גנץ:

מי שרוצה להבטיח ממשלת ימין חייב להצביע רק ליכוד

ליברמן אמר אתמול בגלי צה"ל שהוא הולך להמליץ על בני גנץ. הוא רוצה את בני גנץ כראש ממשלה. אם מצביעים לליברמן מצביעים לממשלת שמאל: אהוד ברק כשר ביטחון, יאיר לפיד כשר חוץ. מי שרוצה להבטיח ממשלת ימין חייב להצביע רק ליכוד. ליכוד אחד גדול ימנע ממשלת שמאל!

פורסם על ידי ‏Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‏ ב- יום שלישי, 30 ביולי 2019

סגירה