לבן גביר הוצע להתמנות לסגן יו"ר הכנסת, אך הוא דורש את המקום החמישי ברשימה

משבר במשא ומתן נתניהו נמנע מלנסות לפתור את המחלוקת בין הימין המאוחד ועוצמה יהודית ● שקד, פרץ, סמוטריץ' ובנט שוקלים להתמודד בבחירות תחת השם "ימינה" ● ועידת העבודה אישרה את ההסכם לריצה משותפת עם גשר ● זהות, מפלגתו של משה פייגלין, תרוץ בבחירות באופן עצמאי

איתמר בן גביר (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
איתמר בן גביר
07:26 עריכה

בוקר טוב! 47 ימים לבחירות 2019 – סבב ב'. היום יחל בכנסת הליך הגשת הרשימות לבחירות, שיסתיים מחר בעשר בלילה. מה שאומר שככל הנראה, הולכת להיות להיות יממה די דרמטית.

לפי כאן חדשות, ברשימת המפלגות שלקחו את הטפסים לא נמצאת עוצמה יהודית. ייתכן שהסיבה לכך, היא שהמפלגה מתכננת להתאחד עם רשימה נוספת.

07:29 עריכה

השר צחי הנגבי מהליכוד: "ככל שאתה בונה לפלסטינים, כך אתה יכול לדרוש יותר בנוגע לבנייה בלתי חוקית".

07:35 עריכה

יו"ר סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן על ליברמן: "הוא שותף פוטנציאלי"

07:38 עריכה

ח"כ עופר שלח: "כשגנץ יקבל את תפקיד הרכבת הממשלה, נפנה גם לליכוד, אפילו בראש ובראשונה"

08:52 עריכה

בן גביר: "איילת שקד רוצה לתת לי את הדרישות שלי, בנט מטרפד. מישהו בבית היהודי רוצה לשים לאיילת שקד מקלות בגלגלים כדי להכשיל אותה במשימתה לאיחוד הימין"

08:57 עריכה

המלחמה על הקול הרוסי. ח"כ פורר מישראל ביתנו: "אף אחד לא חושב שנתניהו באמת מתעניין בזה שהוא מגיע לאיזשהו פאב אחרי שלא עסק בנושא במשך עשור".

08:59 עריכה

יאיר גולן, מס' 3 במחנה הדמוקרטי, אמר היום כי הסיכויים לאיחוד עם עמיר פרץ נמוכים:  הייתי שמח אם החיבור היה גדול יותר, אבל נרוץ במחנה כפי שהוא היום".

09:01 עריכה

ח"כ אבי דיכטר מהליכוד, על ליברמן: "לפעמים אני מחפש מורה נבוכים על אביגדור ליברמן. הוא גם ימין וגם ממשלת אחדות? ממשלת אחדות זה לא ימין. הליכוד רוצה ממשלת ימין, ממשלת אחדות זה דבר אחר. ליברמן צריך להחליט איפה הוא נמצא".

10:42 עריכה

אלי אבידר מישראל ביתנו: "מישהו פה שכח מה זה 'עוצמה יהודית'. אם תשאלו אותם מה דעתם על ברוך גולדשטיין, הם יגידו שזה 'ברוך הגבר'"

10:58 עריכה

מנצלים את הסיטואציה. במחנה הדמוקרטי התייחסו לחשד לתג המחיר בג'סר א-זרקא הבוקר: "עוד פשע שנאה בחסות אותם כהניסטים שהחשוד מבלפור מנסה להכניס לכנסת. המצלמות בקלפיות, הערבים נוערים לקלפיות, תג מחיר – כולם חלק מאותה שיטה של המסית הראשי, לשסות את החלקים השונים בחברה הישראלית זה בזה, אלה באלה".

11:00 עריכה

ח"כ סתיו שפיר, קוראת לאקס-מפלגה שלה, העבודה, בראשות עמיר פרץ לחבור למחנה הדמוקרטי. "עמיר פרץ עושה טעות איומה, אלה הרגעים לעשות שינוי".

ניצן הורוביץ, אהוד ברק וסתיו שפיר בעת ההחלטה על איחוד ביניהם (צילום: דוברות מרצ)
ניצן הורוביץ, אהוד ברק וסתיו שפיר בעת ההחלטה על איחוד ביניהם (צילום: דוברות מרצ)
11:12 עריכה

נתניהו מבטיח למתיישבים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השתתף בטקס חניכת טיילת נוף חדשה ביישוב אפרת ואמר: "מה שאתם עושים פה הוא לנצח". עוד הוסיף: "מפה רואים את העבר, ההווה והעתיד. נתתי לכם התחייבות שמוכיח הלכה למעשה – אף יישוב ואף מתיישב לא ייעקר, נגמר הדבר הזה".

11:36 עריכה

שר הכלכלה, ח"כ אלי כהן (הליכוד-כולנו), תקף את ליברמן: "הוא אומר לקהל המצביעים הרוסי שימליץ על נתניהו לראשות הממשלה – אך לאחרים אומר כי יתמוך ביריבו מכחול לבן. כל קול לליברמן – יילך לגנץ"

11:55 עריכה

במקרה או שלא, גם נבחרת כחול לבן מדברת היום על התיישבות

 

12:03 עריכה

הגשת הרשימות לכנסת. הראשונות להגיע ולסגור את העניין היו מפלגות "זהות" ו"ישראל ביתנו". ח"כ עודד פורר חזר על דברי של ליברמן: "לא נמליץ על מי שלא יצהיר שהוא לממשלת אחדות ללא החרדים".

12:22 עריכה

איתמר בן גביר, יממה וחצי לפני סגירת הקלפיות: "אם אין עצמה יהודית, אין קואליציה". 

עוד אמר בלייב בעמוד הפייסבסוק שלו: "אנחנו רוצים נציגות בכנסת, אז למה אני לא יכול לקבל את המקום החמישי? כי עונים לי שאופיר סופר, מוטי יוגב ומתן כהנא חייבים להיות לפניך". עוד הוסיף להתייחס לחיבור עם איחוד הימין: "כמו שמסתמן כרגע, זה לא יקרה. יש בינינו מחלוקות על הסגנון, אבל על אופיה של המדינה, שנלחמים על יהדותה – אנחנו מסכימים".

13:07 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "בקעת הירדן תהיה בשליטת ישראל לעד. נציג תכנית לאומית לפיתוח הבקעה"

בסיור שערכו בבקעת הירדן, גנץ, יעלון וחברי כנסת נוספים מכחול לבן, נפגשו עם ראשי מועצת בקעת הירדן ומגילות ים המלח.

גנץ: "אנחנו מכירים את חשיבותה האסטרגטית של הבקעה. בכל הסדר – בקעת הירדן צריכה ותהיה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. הבקעה היא חומת המגן המזרחית של מדינת ישראל ולעד תהיה בשליטה שלנו".

יועז הנדל, בני גנץ ובוגי יעלון בבקעת הירדן
יועז הנדל, בני גנץ ובוגי יעלון בבקעת הירדן

יעלון: "אנחנו נשמור על שליטה ישראלית מלאה בבקעת הירדן במובן הרחב של המילה. שליטה מנהר הירדן ועד גב ההר. כל מי שמבין ביטחון  – מבין שהבקעה צריכה להיות חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

13:33 עריכה

בליכוד תוקפים את גנץ:

ואסף זמיר מכחול לבן משיב:

14:38 עריכה

למקרה שלרגע חשבנו שיש עוד חיים פולטיים גם מחוץ לטוויטר

15:34 עריכה

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את העתירה נגד השיריונים של יושב ראש מפלגת העבודה, עמיר פרץ, שהגישו השבוע חברות המפלגה מיכל בירן ואמילי מואטי.

לפי כתבת "וואלה!" טל שלו, במקום ה-11 ישוריין מועמד דרוזי, במקום ה-12 – קיבוצניק, ובמקום ה-15 – מושבניק. לדברי אריק בנדר מ"מעריב", נציג המושבים הוא עמית יפרח. לא ברור מי יוצב במקום השמיני ברשימה.

הערב צפויה ועידת המפלגה להתכנס כדי להצביע לגבי ריצת העבודה ברשימה אחת עם מפלגת גשר ולגבי בקשות יושב הראש פרץ לשריונים ברשימה.

16:12 עריכה

הסתיים היום הראשון, מתוך שניים, של הגשת רשימות מועמדים בבחירות לכנסת ה-22. עשר רשימות הגישו את מועמדותן לוועדת הבחירות המרכזית, ובהן ישראל ביתנו, זהות והפיראטים, מפלגת זכויותינו בקולנו ואדום לבן – הבלתי משוחדים. מחר יהיה היום האחרון להגשת רשימות מועמדים לבחירות.

16:32 עריכה

בית המשפט הפדרלי לערעורים במנהטן פסק החודש שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לא יכול לחסום גולשים בחשבון הטוויטר שלו, אולם בישראל פוליטיקאים מוסיפים לחסום משתמשים, ומפלגת הליכוד חסמה את כחול לבן ומנעה מרשימתם של גנץ ולפיד את האפשרות להגיב לחשבון של מפלגת השלטון. בכחול לבן לא נשארו חייבים –

בינתיים במחנה הדמוקרטי יצאו נגד הימין המאוחד –

16:49 עריכה

כתב כאן יואב קרקובסקי מדווח שבמערכת הפוליטית גוברת ההערכה שעוצמה יהודית תקבל את ההצעה לרוץ ברשימת הימין המאוחד במקומות השמיני וה-13. במסגרת ההסכם ייקבע שיחוקק חוק נורווגי שבמסגרתו יתפטרו שרי הרשימה מהכנסת ויפנו את מקומותיהם בפרלמנט לבאים אחריהם, כך ששני נציגים של עוצמה יהודית יתמנו לחברי כנסת.

קרקובסקי גם פרסם כי ברשימתם של שקד, פרץ, סמוטריץ' ובנט בוחנים את האפשרות לרוץ תחת השם "ימינה".

17:24 עריכה

"ספין עלוב" – כך מכנים בעוצמה יהודית את הפרסום, שלפיו יקבלו את המקום השמיני והמקום ה-13 ברשימת הימין המאוחד.

17:33 עריכה

עמיר פרץ מבקש לשריין במקום ה-14 ברשימת העבודה את חבר הכנסת לשעבר נחמן שי, במקום ה-15 – את עמית יפרח מתנועת המושבים, ובמקום ה-19 – את גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית.

17:45 עריכה

דווקא כשהיה נראה שיש יום מוצלח ליושב ראש העבודה עמיר פרץ, לאחר שבית המשפט המחוזי דחה את הערעור נגד השיריונים ברשימת המפלגה לכנסת, הודיעו המועמדים לשיריוּן, גלעד קריב ועמית יפרח, שהם מוותרים על ההצעה.

18:08 עריכה

ועידת מפלגת העבודה אישרה ברוב גדול את ההסכם לריצה משותפת בבחירות עם מפלגת גשר.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' והשר לשעבר אופיר פז פינס יקחו חלק בקמפיין של המפלגה.

וכשבעבודה דנים בשיבוצו של גלעד קריב ברשימתם, מנכ"ל התנועה הרפורמית מוצא לעצמו בית פוליטי חדש, במחנה הדמוקרטי –

חבר הכנסת לשעבר איתן כבל ישובץ במקום הסמלי 116 ברשימת המפלגה.

אל הוועידה הגיע גם שר החינוך לשעבר אהרון ידלין בן ה-93 –

19:00 עריכה

איתמר בן גביר מעוצמה יהודית אמר הערב בראיון לאודי סגל בתוכנית "לפני החדשות" כי מפלגתו תרוץ בבחירות ברשימה משותפת יחד עם מפלגת נעם. בן גביר סיפר כי במשא ומתן הוצעו לו תפקיד של סגן שר ותפקיד של יושב ראש ועדה בכנסת. לדבריו, מפלגתו שווה שני מנדטים וחצי. איש עוצמה יהודית הוסיף שהוא מסרב להתפשר על שיבוץ במקום החמישי ברשימתם של שקד, פרץ, סמוטריץ' ובנט.

איתמר בן גביר (צילום: פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: פלאש 90)
19:14 עריכה

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי איים כי אם עירו – שבה הליכוד קיבל יותר קולות מכל מפלגה אחרת – לא תזכה להטבות מס כמו שכנתה נהריה, יקרא לתושביו שלא להצביע למפלגת השלטון. והשבוע קיבל לנקרי הבטחה מראש הממשלה נתניהו כי דרישתו תיענה. עכשיו, כך נראה, מנסה גם יאיר רביבו, ראש עיריית לוד – שגם בה קיבל הליכוד יותר קולות, בפער ניכר, מכל מועמד אחר – את השיטה שעד כה הוכחה כיעילה –

19:24 עריכה

אחרי שדחה את ההצעה להשתבץ במקום ה-19 ברשימת העבודה לכנסת, הצטרף גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית למחנה הדמוקרטי, וירוץ במקום ה-11 ברשימתה לכנסת. קריב, שרץ בבחירות האחרונות ברשימת העבודה לכנסת, הוצב ברשימת המחנה הדמוקרטי במסגרת השיריונים שניתנו לסתיו שפיר.

19:34 עריכה

חמש שנים לאחר שעזב את הליכוד והקים את מפלגת כולנו, משה כחלון שב אל כור מחצבתו –

19:42 עריכה

מחר תגיע סאגת החיבורים והשיריונים לסופה; בינתיים מדווח יקי אדמקר מ"וואלה!" כי כבר שעות יש "נתק מוחלט" בין איתמר בן גביר מעוצמה יהודית לאיילת שקד מהימין המאוחד.

20:05 עריכה

הפעיל הפוליטי ברק כהן עוכב לחקירה במשטרת תל אביב, לאחר שבנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, הגיש נגדו תלונה; זאת לאחר שכהן תקף אותו מילולית פעמיים.

ברק כהן (צילום: פלאש 90)
ברק כהן (צילום: פלאש 90)
20:58 עריכה

המשא ומתן בין הימין המאוחד ועוצמה יהודית. ההצעה האחרונה שעמדה על הפרק, ונדחתה על ידי איתמר בן גביר, היא קבלת מקומות שמונה ו-13 ברשימה המאוחדת. עמית סגל דיווח כי על איילת שקד ועל נפתלי בנט מופעלים לחצים שלא להתאחד עם מפלגתו של בן גביר, לכן ההצעה מטעמם לא תשתפר. דפנה ליאל דיווחה בחדשות 12 שלבן גביר הוצעה משרת סגן יושב ראש הכנסת.

בכאן 11 דיווח מיכאל שמש, שהאופציה שתמורת האיחוד עם עוצמה יהודית ישוריין מועמד ברשימת היכוד – כפי שהיה בבחירות הקודמות עם אלי בן דהן – ירדה מסדר היום.

שאלה שנותרה לא פתורה, ציין עמית סגל בדיווחו, היא מדוע ראש הממשלה נתניהו לא מתגייס לפתור את המשבר בין הצדדים.

ספי עובדיה מחדשות 13 ומיכאל שמש העריכו כי לבסוף יימצא פתרון ועוצמה יהודית תרוץ ברשימת הימין המאוחד.

עמית סגל הוסיף בדיווח כי ברשימה החדשה, שמתקראת הימין המאוחד, טרם סיכמו סופית על שם שתחתיו ירוצו בבחירות.

21:39 עריכה

יוזמה: מפלגה למען שחרור יגאל עמיר. תחת השם "נורא דליברא" נערך כנס יסוד של פעילים למען שחרורו מהכלא של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין – כך מפרסם בר שם-אור ב"הצינור". בכנס השתתפו אחיו של עמיר, חגי, שהורשע בשותפות ברצח וריצה מאסר בכלא על חלקו בהתנקשות, ורעייתו, לריסה טרימבובלר. לפי הדיווח, גם יגאל עמיר עצמו ככל הנראה מצוי בסוד העניינים.

אולם ההערכה היא שהמעורבים במיזם לא יצליחו לרכוש שלד מפלגתי שבאמצעותו יוכלו להתמודד בבחירות, זאת, בין היתר, לאור הזמן הקצר שנותר עד לסגירת רשימות המועמדים מחר. עמיר, שהתנקש ברבין לפני 23 שנים, נידון למאסר עולם ול-13 שנים נוספות.

יגאל עמיר (צילום: פלאש 90)
יגאל עמיר (צילום: פלאש 90)

21:51 עריכה

בצלאל סמוטריץ' נגד נפתלי בנט: יושב ראש האיחוד הלאומי מותח ביקורת על יושב הראש המשותף של הימין החדש ואומר שהיה מוכן לתת לעוצמה יהודית את המקום החמישי ברשימה לכנסת – כך מפרסם יקי אדמקר מ"וואלה!". סמוטריץ' ציין כי ההסכם הנוכחי בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש לא מאפשר להיענות לדרישתו של איתמר בן גביר להשתבץ במקום החמישי. לפי הדיווחים, בנט הוא היחיד מבין ארבעת ראשי הימין המאוחד שמתנגד לתת לבן גביר את מבוקשו.

22:03 עריכה

24 שעות לסגירת הרשימות שיתמודדו בבחירות לכנסת: מרכז הבית היהודי ומרכז האיחוד הלאומי אישרו את ההסכם לריצה משותפת, שעליו חתמו איילת שקד, רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט. האישורים שניתנו הערב הותירו פתח לצירוף מפלגות נוספות, כשהכוונה היא לעוצמה יהודית.

סגירה