בנט בפתח פגישתו עם בלינקן: "אני מביא מישראל רוח חדשה"

רה״מ ושר ההגנה דנו בדרכים לבלום את תוקפנות איראן ● אוסטין אמר בפתח הפגישה כי ארה״ב מחויבת לביטחון ישראל ולזכותה להגן על עצמה ● משרד החינוך: למנהלים אין סמכות לשלול כניסה מתלמיד שלא נבדק לקורונה ● הורוביץ: נתונים מעולים לבוסטר ● פריג׳: ידעו מי שביזו את זכר אלחרומי שתהיה תגובה ● השרה אלהרר: הרשעת אביעד משה - אמירה ברורה למתעללים

  • שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן נפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט בוושינגטון, 25 באוגוסט 2021 (צילום: אבי אוחיון/לע"מ)
    אבי אוחיון/לע"מ
  • שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין נפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט, 25.8.2021 (צילום: AP Photo/Andrew Harnik)
    AP Photo/Andrew Harnik
  • ראש הממשלה נפתלי בנט בפגישה עם שר ההגנה לויד אוסטין ובכירי משרדו, 25.8.2021 (צילום: AP Photo/Andrew Harnik)
    AP Photo/Andrew Harnik
  • ראש הממשלה נפתלי בנט בתפילת הבוקר לקראת סבב הפגישות בארה"ב, 25.8.2021 (צילום: אבי אוחיון / לע“מ)
    אבי אוחיון / לע“מ
  • ראש הממשלה נפתלי בנט בפגישה עם שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, 25.8.2021 (צילום: אבי אוחיון, לע״מ)
    אבי אוחיון, לע״מ

חבר הכנסת סעיד אלחרומי מרע"ם הלך לעולמו הלילה בגיל 49 מהתקף לב. אלחרומי כיהן כיושב ראש ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת. בשנים האחרונות כיהן כיו"ר ועדת ההיגוי העליונה לערביי הנגב, והיה ממובילי מאבק החברה הבדואית להכרה ביישובים הבלתי מוכרים בנגב.

הוא נולד בשנת 1972 בשגב שלום בנגב, את לימודיו היסודיים סיים ביישובו בדרום, ובתיכון למד בכפר ג'ת במשולש. הוא בעל תואר ראשון בפיזיקה מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

סעיד אלחרומי
סעיד אלחרומי

אלחרומי החל את דרכו כמורה בשגב שלום ונבחר לכהן כראש המועצה המקומית. עמד בראש הוועדה העליונה לערביי הנגב, ובהמשך נבחר לכהן כחבר כנסת מטעם רע"ם.

לקראת פגישתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ראש הממשלה נפתלי בנט נחת בבירה וושינגטון.

חבר הכנסת מוסי רז ספד לסעיד אלחרומי: "אבדה קשה לשותפות היהודית ערבית ולכל אזרחי ישראל".

שר החוץ יאיר לפיד התייחס גם כן למותו של אלחרומי ואמר: "צער גדול על מותו בטרם עת של אלחרומי שהיה שותף לדרך, ואחד האנשים שבזכותם הוקמה הממשלה. איש הנגב, אוהב אדם שהאמין שאפשר לשנות ולקדם את החברה הישראלית. שולח תנחומים למשפחתו, לכל שבט מסעודין אל־עזאזמה ולמפלגת רע"ם. יום עצוב".

יושב ראש רע"ם מנסור עבאס ספד לחבר מפלגתו חבר הכנסת סעיד אלחרומי, שהלך לעולמו הלילה בבית החולים סורוקה: "איבדנו איש שעשה המון למגזר הערבי, במיוחד עבור הבדואים בדרום. הוא היה חבר כנסת חרוץ ועשה הרבה בשנים האחרונות. כל שנות חייו הוא שירת את תושבי הנגב. הוא הבן של שגב שלום, הנגב, העם הערבי וכל העם הפלסטיני. הוא עשה הרבה ולא החמיץ הזדמנות לעזור לתושבים".

לקראת הפגישה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן: ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בריאיון לניו יורק טיימס שנערך לפני צאתו לארצות הברית כי הוא מתנגד לחזרה להסכם הגרעין עם איראן, אך יציע לביידן לנקוט בגישה חדשה הכוללת, בין היתר, לחץ אזורי משותף עם ישראל ומדינות ערביות שכנות.

עוד אמר כי ממשלה בראשותו לא תספח שטחים אך גם לא תחתום על הסכם שלום עם הפלסטינים. "אני ראש הממשלה של כל הישראלים, ומה שאני עושה עכשיו זה למצוא את האמצע – איך נוכל להתמקד במה שאנחנו מסכימים עליו". הוא הוסיף כי לא יתקיים משא ומתן עם הפלסטינים משום שאין להם הנהגה יציבה.

ראש הממשלה נפתלי בנט על כבש המטוס בנמל התעופה בן-גוריון, 24 באוגוסט 2021 (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט על כבש המטוס בנמל התעופה בן-גוריון, 24 באוגוסט 2021 (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
סגירה