בנט: "במקום שבו יש קרב יש גם שגיאות, לפעמים טרגיות; הגיבוי שלי למפקדי צה"ל הוא מוחלט"

הרצוג נפגש ביום ראשון האחרון עם המלך עבדאללה בארמונו שבעמאן ● דיווח: בנט אמר למנהיגים יהודים-אמריקאים, שעימם נועד, שלא ייפגש עם אבו מאזן בגלל פנייתו לבית הדין הפלילי בהאג נגד ישראל ● פרויקטור הקורונה סלמאן זרקא: "מתוך הבנה שהנגיף ימשיך להיות כאן - צריך להיערך למנה הרביעית" ● מספר חולי הקורונה שמצבם קשה עלה ל-677

ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
ראש הממשלה נפתלי בנט
תא"ל (במיל') מייק הרצוג
הרצוג

הממשלה תאשר מחר בישיבתה השבועית את מינויו של מיכאל (מייק) הרצוג לשגריר ישראל בארצות הברית. הרצוג, 69, יחליף בתפקיד את גלעד ארדן, שיוסיף לכהן כשגריר ישראל באו"ם. הרצוג, תת אלוף במילואים, שימש כמזכירו הצבאי של שר הביטחון שאול מופז. אחיו הוא נשיא המדינה, יצחק הרצוג.

בישיבתה תאשר הממשלה גם את מינוי רונן הופמן לשגריר ישראל בקנדה. הופמן, 58, כיהן כחבר כנסת מטעם יש עתיד בשנים 2015-2013.

הממשלה תמנה בישיבתה את אילן שוחט למנכ"ל משרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. שוחט, 46, כיהן בשנים 2018-2008 כראש עיריית צפת. השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל הוא עודד פורר, שמכהן גם כשר החקלאות ופיתוח הכפר.

בנוסף, הסטטיסטיקן הלאומי וראש הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יציג בפני הממשלה נתונים נבחרים לרגל השנה החדשה.

פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמאן זרקא: "אנחנו היינו הראשונים בעולם שקיבלנו חיסונים והראשונים בעולם שהחלטנו על המנה השלישית, ומתוך הבנה שהנגיף כאן וימשיך להיות כאן, צריך להיערך למנה הרביעית – בין אם המנה הרביעית היא תהיה כמו השלישית ובין אם היא תעבור איזושהי התאמה ויוכנסו בה הווריאנטים החדשים, כמו הדלתא".

בראיון לשלום קיטל בתאגיד השידור כאן אמר זרקא שייסע הערב למשחק של ישראל נגד אוסטריה, כדי לבחון את האופן שבו הציבור מיישם את הנחיות הקורונה. "לפני שבוע אמרתי שצריך לסגור את מגרשי הכדורגל אחרי שראיתי את התמונות של מכבי תל אביב ומכבי חיפה. יומיים אחרי, בליגה, לשמחתי הרבה הייתה תגובה מהירה של המשרד לביטחון הפנים, של הנהלת הליגה, של משרד הספורט, והוצפתי בתמונות – ששמחתי לקבל אותן – של קהל ביציעים עם מסכה", אמר.

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו יחזק את צה"ל בימים הקרובים על רקע הביקורת נגד הצבא בעקבות הירי בבראל חדריה שמואלי – כך מדווח אטילה שומפלבי מ-ynet.

רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג תארח מחר, בשעה 16:00 אחר הצהריים, יחד עם רעיית הרמטכ"ל יעל כוכבי, חיילים בודדים מכלל היחידות להרמת כוסית חגיגית לכבוד ראש השנה התשפ"ב.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר שלא ייפגש עם יושב ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן), כי הוא פנה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כדי שיחקור אם ישראל ביצעה פשעי מלחמה – כך דיווח איתמר אייכנר ב-ynet. בנט, לפי הדיווח, בנט אמר את הדברים למנהיגים יהודי אמריקאים שעימם נפגש אתמול.

ראש הממשלה העריך שבעתיד הקרוב לא תתחולל פריצת דרך ביחסים עם הפלסטינים, אך ניתן, לדבריו, לנקוט בצעדים שיצמצמו את העימות.

סגירה