בכירים במערכת הבריאות: ייתכן שבתוך חודש-חודשיים תגיע ישראל למצב של חסינות עדר

לדבריהם, שיעורים גבוהים של התחסנות לצד הדבקה נרחבת הם שיביאו למצב זה ● משרד הבריאות ממליץ לציבור לעבור בדיקות ביתיות לפני ארוחת החג ● המדינה ביקשה מבג"ץ לדחות בחצי שנה את מתן תשובתה בעניין מתחם חאן אל-אחמר על רקע "התקדמות משמעותית" לגבי גיבוש מתווה הריסה מוסכם

תלמידה מתחסנת נגד נגיף הקורונה בבית הספר הרב תחומי עמל – רמות בבאר שבע, 17 במרץ 2021 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
תלמידה מתחסנת נגד נגיף הקורונה בבית הספר הרב תחומי עמל - רמות בבאר שבע, 17 במרץ 2021

ראש הממשלה מברך את נבחרת ישראל בכדורגל לאחר הניצחון מול אוסטריה:

 

עופר כסיף על רקע שריקות בוז לשחקן מונאס דאבור והתלונה של איתמר בן גביר על כך ששחקני הנבחרת הערבים לא שרו את ההמנון:

הנשיא הרצוג בברכת שנה טובה:

דברי הנשיא:

תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה" כך לחשו שפתותינו ערב ראש השנה הקודם, בעיצומם של ימי הסגר, וכך תלחשנה שפתותינו גם בערב ראש השנה הזה. השנה שעברה עלינו הייתה שנה של חושך ואור, מורדות ועליות, אתגרים והזדמנויות. בצל מגפה משתוללת למבצע חיסונים מעורר תקווה יצאנו למערכת בחירות רביעית בתוך שנתיים, ובתוך רגעי האושר על החזרה לחיים עמדנו נדהמים מול הרוגי האסון הנורא במירון. מסבב הלחימה בעזה, שהצית גם התפרעויות פושעות ביישובים שונים בארץ, עברנו לעסוק ביוזמות רבות ששטפו את הארץ וביקשו לחבר, לבצר ולהעמיק את החיים המשותפים שקיימים כאן. בתוך הגאווה והשמחה הגדולה שהייתה לנו למול מפגן העוצמה המרהיב של הספורטאיות והספורטאים שלנו לטוקיו, הבטנו בחרדה בשריפות המשתוללות שאיימו בקיץ לפגוע בחיי אדם, ברכוש, ובטבע הישראלי היפהפה שלנו. כן אלה הם חיינו, עליות ומורדות. קללות וברכות.

גם השנה, תשפ"ב, אנחנו מתפללים, מברכים ומקווים. ואולם, גם אנחנו יודעים שנכונו לנו לא מעט אתגרים. עלינו להמשיך ולהתמודד עם איום הקורונה, לצאת להתחסן, לעשות הכול כדי להפגין סולידריות. לייצב את המערכת הפוליטית, לעסוק במחבר ביננו, להושיט יד לאחרת ולאחר, ולוודא שאנחנו מצליחים לשמור לא רק על בריאותם של אזרחיות ואזרחי ישראל, אלא גם על אושרם ורווחתם הנפשית.

בשעת הרצון הזו, על סיפה של שנה עברית חדשה, וכדי להבטיח שתהיה לנו שנה טובה, כדי להבטיח גמר חתימה טובה, עלינו לחדש את ההבטחה שלנו – הבטחת היחד. הבטחת האכפתיות, הבטחת הערבות ההדדית. צריך להיות לנו אכפת מהשותפות, בין כל חלקי החברה הישראלית, על אף המחלוקות ועל אף הפערים. צריך להיות לנו אכפת מהחיים, צריך להיות לנו אכפת מהכאב של הזולת, גם אם הוא לא בן ה"מחנה", הקבוצה, העדה או הקהילה שלנו. צריך להיות לנו אכפת מהשכן או השכנה שמעבר לדלת, מהשכונה שמעבר לכביש, מהיישוב שמעבר לעמק. צריך להיות לנו אכפת מכל האנשים שמרכיבים את פסיפס הזהויות, האמונות והערכים שמרכיבים את החברה הישראלית. וצריך להיות לנו אכפת ממדינת ישראל כולה.

כפי שאמרתי בנאום ההשבעה שלי: מתוך האכפתיות, מתוך הביחד, נוכל להוסיף ולבנות את הבית המשותף שלנו – המדינה היהודית והדמוקרטית המיוחדת והנפלאה שלנו – ולתקן יחד. רק יחד.

באחד משיריו היפים ביותר, שר חנן יובל: "הימים שעוד נכונו לנו / שיהיו נכונים, שיהיו רכונים / שיהיו מעלינו כמו כפות תמרים". יהי רצון שתהא השנה הזו, הבאה עלינו לטובה, שנה נכונה לנו, שנת רצון ומעשה. שנת אחווה, אהבה, שלום ורעות. שנת בריאות, שנת יחד, כתיבה וחתימה טובה לכולם!"

בכיר במשרד הבריאות לכאן: "ההחלטה לפרק את מפקדת הקורונה הלאומית, מפקדת אלון, לאחר גל התחלואה השלישי, הייתה טעות שעליה ישראל שילמה מחיר בגל התחלואה הרביעי". 

סגן השר יאיר גולן ברשת ב':  "אין מצור על עזה. לעזה יש גבול עם מצרים. מצרים ברצונם יכולים לפתוח את מעבר רפיח 24 שעות ביממה והכול יזרום לתוכה. לשמחתי הם לא עושים את זה. מצד אחד אסור לאפשר אסון הומניטרי בעזה, ומהצד השני צריך להכניס רק את הדברים שלא משרתים את חמאס".

על מותו של חייל מג"ב חדריה שמואלי אמר גולן: "גורמים פוליטיים מנצלים באופן ציני מוות של חייל. פעילי הליכוד ניסו בהלוויה לחמם את האווירה, זה המשיך ברשתות החברתיות. ככה נראית הסתה מבית מדרשו של נתניהו המסית, המפלג והמבזה. זה הביביזם במרעו"

עוד אמר גולן: "לא יכול להיות שאירוע, טרגי ככל שיהיה, מביא אותנו לכמעט שבר מוחלט והיסטריה ציבורית. צה"ל צבא מצויין, אין לנו צבא אחר. הוא גם יעשה שגיאות פה ושם ויפיק לקחים".

השר ישראל כ"ץ הגיב לדברי גולן ואמר: "כל הזמן 'ביבי', 'נתניהו'. תתמודד עם הדברים, אתה חלק מממשלה. תענה על שאלות הציבור – איך קורה מחדל כזה, איך לא הגיבו על רקטה לשדרות ועל רצח של חייל בנסיבות שקרו?"

אורית סטרוק לא מתרגשת מאיגרת הרמטכ"ל:

סגירה