הצצה להיבטים הרקובים בשב"ס, במשטרה ובמח"ש

.קציני משטרה ואנשי שב"ס ליד הבור שממנו נמלטו המחבלים. 6 בספטמבר 2021 (צילום: פלאש90)
פלאש90
קציני משטרה ואנשי שב"ס ליד הבור שממנו נמלטו המחבלים. 6 בספטמבר 2021

משטרת ישראל מתקשה להודות בעובדה הפשוטה שלכידת האסירים איננה פועל יוצא של יכולתה המודיעינית או של מבצע מבריק מטעמה.

המשטרה מתקשה להודות בעובדה הפשוטה שבני משפחה ערבית מנצרת הם שהביאו ללכידת שני המחבלים הראשונים שנתפסו (לא שהדבר הזה ימנע הכללות נבזיות כלפי כל האזרחים הערבים בפעם הבאה).

משטרת ישראל מתקשה להודות בעובדה הפשוטה שלכידת שני האסירים הראשונים שנתפסו איננה פועל יוצא של יכולתה המודיעינית או מבצע מבריק מטעמה

הצמד הנוסף שנלכד גם הוא פרי דיווח של נהג טרקטור מאזור מועצת שבלי – אום אל-גאנם, שראה אותם מסתובבים ליד מטע זיתים וצילצל להסגירם.

שימו לב להודעת דוברות משטרת מחוז הצפון לאחר לכידת שני האסירים הראשונים:

"שוטרי מחוז צפון לכדו שניים מהאסירים הנמלטים בהר הקפיצה בעיר נצרת. השניים נלכדו לאחר שכוחות משטרה עלו על עקבותיהם ופתחו במצוד אחריהם בליווי מסוק. השניים, יעקב קאדרי מחמוד ומחמוד עראדה עבדאללה, נעצרו ללא התנגדות סמוך להר הקפיצה בדרומה של נצרת. החיפושים אחר שאר הנמלטים נמשכים".

באמת, משטרת ישראל? השניים נלכדו "לאחר שכוחות משטרה עלו על עקבותיהם ופתחו במצוד אחריהם בליווי מסוק"? מדובר בשקר מוחלט. כוחות המשטרה לא עלו על עקבותיהם אלא הוזעקו למקום בעקבות דיווח של בני המשפחה מנצרת.

אגב, כך גם נראות תגובות המשטרה במוקדים רבים (לא בכולם) לבקשות דחופות מטעמי ומטעם סנגורים אחרים: בקשות לגניזת תיקי חקירה מופרכים שנפתחו נגד אזרחים שומרי חוק, לא זוכות לתשובה לאורך חודשים. לעתים לא מגיעה תשובה בכלל. גם לאחר גניזת תיק החקירה לא טורחת המשטרה לעדכן אותי או את הלקוח. ואני מדבר על לקוחות מהסוג הכי שומר חוק:

נער נבון שחושש לעתידו, אדם מבוגר בתפקיד שיפוטי, אזרח שהיה מתנדב במשטרה, סטודנט מצטיין למדעי המחשב שגם היה קצין חילוץ בפיקוד העורף והרשימה נמשכת.

באמת, משטרת ישראל? השניים נלכדו "לאחר שכוחות משטרה עלו על עקבותיהם ופתחו במצוד אחריהם בליווי מסוק"? מדובר בשקר מוחלט. כוחות המשטרה לא עלו על עקבותיהם אלא הוזעקו בעקבות דיווח משפחה מנצרת

קיבלנו השבוע הצצה להיבטים רקובים בשב"ס. ועדת הבדיקה שתקום, תעמיק, כך אני מקווה, בבחינת מכלול ההיבטים הרקובים. ההיבטים הרקובים הללו קיימים גם במוקדים לא מעטים במשטרת ישראל.

וגם במח"ש, כמובן. חבר הכנסת ד"ר עופר כסיף שאותו אני מייצג, הותקף בידי שוטרים באלימות לעיני מצלמות לפני קרוב לחצי שנה. כתב אישום טרם הוגש. יש להם זמן.

לכולם יש זמן. רק לנפגעי עבירות מחד ולחשודים על לא עוול בכפם מאידך, אין זמן. קשה לתאר את עוצמת הסבל שכרוך בהמתנות האינסופיות הללו. קשה גם לתאר את כמות המריחות והשקרים. כמו השקר שטמון בהודעת משטרת מחוז הצפון. כאן למעלה.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 378 מילים
סגירה