חלופה גרועה לאסון

שר האוצר אביגדור ליברמן ויו"ר הכנסת מיקי לוי במליאה בעת העברת חוק התקציב בקריאה ראשונה, 2 בספטמבר 2021
שר האוצר אביגדור ליברמן ויו"ר הכנסת מיקי לוי במליאה בעת העברת חוק התקציב בקריאה ראשונה, 2 בספטמבר 2021

האם היה זה מקרי שלאורך שנתיים לא הייתה נציבת שב"ס בדיוק בתקופה בה הפך ראש הממשלה הקודם לנאשם?

האם היה זה מקרי שלאורך שנתיים לא היה מפכ"ל למשטרת ישראל בדיוק בתקופה בה הפך ראש הממשלה הקודם לנאשם?

האם היה זה מקרי שלא היה פרקליט מדינה בדיוק בתקופה בה הפך ראש הממשלה הקודם לנאשם?

האם זה מקרי שלאורך שנתיים לא הייתה נציבת שב"ס ולא היה מפכ"ל למשטרה, בדיוק בתקופה שרה"מ הקודם הפך לנאשם? האם זה מקרי שלא היה פרקליט מדינה בתקופה בה הפך רה"מ הקודם לנאשם?

האם היה זה מקרי שמאז 2018 לא אושר תקציב מדינה תוך שהנאשם ההוא גורר את מדינת ישראל ל-4 מערכות בחירות אך ורק לצורך הישרדותו המשפטית-פוליטית ונמנע מהעברת תקציב מדינה אך ורק כדי לרמות את גנץ ולהפר את הסכם הרוטציה אותו מעולם לא התכוון לקיים?

האם היה זה מקרי שהשירות הציבורי הוחלש, מערכות אכיפת החוק הוחלשו ועמדו תחת מתקפה כוזבת (להבדיל מביקורת חשובה, הכרחית ורבה שיש למתוח עליהן לא אחת) ותרבות הכזב וההסתה שיצאה מבלפור התפשטה ברחבי המדינה?

זה עמד מול העיניים כל הזמן: ראש ממשלה אינו יכול לכהן תחת כתב אישום. חזקת החפות האישית שלו היא מובנת מאליה. אבל מדובר בניגוד עניינים בלתי נסבל בתפקיד הכי חשוב שיש. מבחינה ציבורית זה פשוט מסוכן.

כפי שאמר ב-2008 ראש האופוזיציה נתניהו: קיים חשש, לא בלתי מבוסס, שראש ממשלה תחת חקירות (אפילו לא כתב אישום) יקבל הכרעות על בסיס שיקולי ההישרדות שלו ולא על בסיס האינטרס הלאומי.

חורבן עצום הותיר אחריו מר אדמה חרוכה. הממשלה הנוכחית העבירה תקציב שיש בו בעיות עצומות. תפיסת עולמם הכלכלית של ראש הממשלה הנוכחי, שר האוצר הנוכחי ושרת הפנים הנוכחית – היא תפיסת עולם שיש בה היבטים אכזריים.

הדיקטטורה הצבאית בגדה, השליטה האלימה בחיי מיליוני נתינים משוללי זכויות אזרח, שתי מערכות החוק הנפרדות בהתאם למוצא אתני שונה, וההתעמרות הממוסדת בפלסטינים – הן בלתי נסבלות.

חורבן עצום הותיר אחריו מר אדמה חרוכה. הממשלה הנוכחית העבירה תקציב שיש בו בעיות עצומות. תפיסת עולמם הכלכלית של רה"מ, שר האוצר ושרת הפנים הנוכחיים – היא תפיסת עולם שיש בה היבטים אכזריים

מחירי הדיור האכזריים ממשיכים לנסוק וממשלת ישראל לא מציעה להם שום פתרון. זו לא טעות. זו מדיניות: המחירים המופרכים הללו מכניסים לקופת המדינה מיסים ורבים מהשרים אינם יודעים מצוקת דיור מהי.

אבל דבר אחד (ועגום) אפשר לומר לזכות הממשלה הזו: היא לא ממשלת נתניהו. היא חלופה גרועה לאסון בלתי נתפס.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 362 מילים
סגירה