שקד: "שואפים ליותר מ-10 מנדטים; לא סוד שארצה לחזור למשרד המשפטים"

עוד אמרה איילת שקד, יו"ר איחוד הימין, "עצמה יהודית בראשות בן גביר העדיפו להישאר בחוץ ולצעוק, במקום להיכנס פנימה ולעבוד" ● ברקת מהליכוד: "ליברמן עושה הצגה, הוא זגזגן. צר לי שנושא כל כך רגיש כמו חוק הגיוס, הפך להיות קלף מיקוח" ● הפרקליטות ממליצה להעמיד לדין את השר חיים כץ בגין עבירות שוחד

איילת שקד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
תומר נויברג, פלאש 90
איילת שקד
07:27 עריכה

בוקר טוב! אמש הסתיימה תקופת ההמתנה, וכל המפלגות שרצות בבחירות, שייערכו ב-17 בספטמבר, הגישו את רשימותיהן לוועדת הבחירות המרכזית. שלום ירושלמי, הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, מנתח את תמונת המצב שמצטיירת כרגע – אבל ממליץ להמתין עד ה-1 בספטמבר לתחילתו של הקמפיין האמיתי.

בינתיים, אלו 32 הרשימות שירוצו לכנסת ה-22:

כינוי רשימת המועמדים האות המבוקשת מס' מועמדים
דעם – כלכלה ירוקה מדינה אחת ץ 16
מנהיגות חברתית י/קן/נץ 4
עוצמה כלכלית קולם של העסקים בישראל ז/נ/כן 8
ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן ל 25
זכויותנו בקולנו ק 10
זהות – תנועה ישראלית יהודית בהנהגת משה פייגלין ז/זן 15
אדום לבן הבלתי משוחדים יז 36
הפיראטים – כי כולנו באותה סירה והכל אותו שייט ף 27
מתקדמת נ/ני 6
מפלגת גה"ת – גוש התנ"כי קי 8
התאחדות הספרדים שומרי תורה תנועתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל שס 120
צדק בראשות אבי ילאו צ 19
קמ"ה – קידום מעמד הפרט קן/קץ 8
כבוד האדם יף 11
יהדות התורה והשבת אגודת ישראל – דגל התורה ג 120
כראמה ומוסאוא – כבוד ושווין נך 8
מפלגת הדמוקראטורה זך 8
נעם – עם נורמלי בארצנו כ 9
כחול לבן – בראשות בני גנץ ויאיר לפיד פה 120
כל ישראל אחים לשווין חברתי נץ 5
סדר חדש – לשינוי שיטת הבחירות קך 33
הליכוד בראשות בנימין נתניהו לראשות הממשלה מחל 120
האחדות העממית אלוחדה אלשעביה כנ 11
המחנה הדמוקרטי בהנהגת הורוביץ, שפיר וברק מרצ 120
צומת – התיישבות וחקלאות זץ 9
איחוד בני הברית התנועה הנוצרית הליבראלית ינ 9
הרשימה המשותפת ודעם 120
עוצמה יהודית כף 29
רון קובי הימין החילוני נלחמים בכפייה החרדית רק 15
צפון צן 9
הימין המאוחד הבית היהודי – האיחוד הלאומי – הימין החדש טב 42
העבודה – גשר בראשות עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס אמת 120
07:36 עריכה

אף על פי שבכחול לבן ובעבודה מתיימרים להביא קולות של אנשי ימין, הקרבות בתוך מחנה השמאל-מרכז נמשכים. חבר הכנסת אסף זמיר מסיעת כחול לבן מסיר את הכפפות –

08:12 עריכה

אחרי שהניסיונות להשגת הסכמה על התמודדות ברשימת הימין המאוחד כשלו, וגם היוזמה לרוץ יחד עם נעם, המפלגה שבהנהגת הרב צבי טאו, לא עלתה יפה, לראשונה בתולדותיה, עוצמה יהודית תתמודד לבדה בבחירות. לדברי יושב ראש עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, המחלוקת בין מפלגתו למפלגת נעם הייתה האם לשלב ברשימה נשים וחילונים.

בשונה ממערכת הבחירות הקודמת, במערכת הבחירות הנוכחית חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי, לא שולב ברשימת המפלגה לכנסת. בבחירות אביב 2019 נפסל בן ארי מלרוץ לכנסת, והפעם, כך נראה, בעוצמה יהודית ויתרו על הקרבות בוועדת הבחירות המרכזית ובבית המשפט העליון, וחבר הכנסת לשעבר נותר מחוץ לרשימה.

מועמדת בולטת, ששובצה במקום השלישי ברשימת עוצמה יהודית לכנסת, היא אדווה ביטון. ביטון נחשפה לציבור הרחב כשבתה הפעוטה אדל נפצעה אנושות, כשאמה התנגשה במשאית, אחרי שאבנים יודו לעבר מכוניתן, כשנסעו בכביש חוצה שומרון. שנתיים לאחר שנפצעה, מתה אדל ביטון בת הארבע.

08:28 עריכה

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, חנן מלצר, יבחן האם יש קלון במעשיהם של ארבעה מועמדים, שהורשעו בעבר והגישו אתמול את מועמדותם לכנסת. שופט בית המשפט העליון פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כדי לקבל את חוות דעתו בעניינם של מועמד ברשימת הימין החילוני של רון קובי ושלוש מועמדות ברשימת קמ"ה – קידום מעמד הפרט. כך פרסם כתב כאן אמוץ שפירא.

בבחירות האחרונות נפסלה מועמדותו של מתמודד ברשימת פיתרון לעזה, משום שנמצא לא כשיר. ומכיוון שהיה המועמד היחיד ברשימתו, נפסלה הרשימה כולה.

08:38 עריכה

הגשת רשימות המועמדים לכנסת לוועדת הבחירות המרכזית אמנם כבר הסתיימה, ולשאלות לגבי חבירות ואיחודים אין כבר משמעות אופרטיבית, אבל המאבק בין הימין המאוחד לבין עוצמה יהודית נמשך –

09:31 עריכה

באופן מסורתי נוהגות מפלגות להציב במקומות סמליים ברשימותיהן אישים בכירים שתומכים בהן. בתחתית רשימת העבודה מופיעים השרים לשעבר דוד ליבאי, אופיר פינס-פז, איתן כבל, משה שחל, מיכה חריש ואהרון ידלין, כשאת המקום ה-120 מאייש יושב ראש הכנסת לשעבר, שלמה הלל בן ה-96.

את רשימת הליכוד חותם שר המשפטים ושר האוצר לשעבר משה נסים, כשלפניו משובצת חברת הכנסת לשעבר מרים גלזר-תעסה. במקום האחרון ברשימת הימין המאוחד מוצב חתן פרס ישראל, הרב חיים דרוקמן, ולפניו חבר הכנסת לשעבר ניסן סלומינסקי.

במקומות האחרונים ברשימת המחנה הדמוקרטי משובצים ראשי מרצ הקודמים, חברי הכנסת לשעבר יוסי ביילין, זהבה גלאון וחיים אורון (ג'ומס). כן מוצבים ברשימה, במקומות סמליים גם כן, השחקניות אסתי זקהיים וחלי גולדנברג, הצלם אלכס ליבק והבלשנית צביה ולדן.

במקום הייצוגי 120 ברשימה המשותפת מוצב חבר הכנסת לשעבר, מוחמד ברכה, יושב ראש ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל. בשולי הרשימה משובצים גם חברי הכנסת לשעבר ג'מאל זחלקה, דב חנין, חנין זועבי ותמר גוז'נסקי, וכן עורכת הדין לאה צמל והסוציולוג יהודה שנהב.

ואת רשימת כחול לבן חותם איש יש עתיד, המשורר רוני סומק.

11:57 עריכה

ראש עיריית טבריה רון קובי, שעומד בראש רשימת הימין החילוני, ניהל מגעים עם ראש עיריית חיפה לשעבר, יונה יהב, ועם הדוגמנית טיטי איינאו, מלכת היופי של ישראל לשנת 2013, לגבי הצטרפותם לרשימתו, אך המגעים בין הצדדים לא הבשילו.

במקום הרביעי ברשימת הימין החילוני שובץ עורך הדין חובב דמרי, בעלה של חברת הליכוד, השרה גילה גמליאל, ולדברי כתב "הארץ" חיים לוינסון, חבר ילדות של קובי. אולם, לדברי דמרי, הוא הוצב ברשימה ללא הסכמתו, לכן פנה לוועדת הבחירות ושמו הוסר מרשימת המועמדים של הימין החילוני.

לבסוף, במקום הרביעי שובץ ירון ידען, שפועל למען יציאה בשאלה. ידען התמודד לכנסת שלוש פעמים עם מפלגת אור, אך מעולם לא עבר את אחוז החסימה.

גם סגן ראש עיריית רחובות לשעבר, עמי פינשטיין, ביקש לשבץ אישים מוכרים ברשימתו. אולם, הפעילה החברתית ויקי קנפו והחקלאי שי דרומי, שירה בפורץ שחדר לחוותו, שלפי פרסומים אחדים היו אמורים לרוץ ברשימת אדום לבן – הבלתי משוחדים, לא מופיעים בה. לעומתם, הסטנדאפיסט גדי וילצ'רסקי – שם הבמה של עידן מור – וכושי רימון, בעל פונדק דרכים בערבה, רצים ברשימתו של פינשטיין.

אושיית הרשת סמיון גרפמן, שהתמודד בבחירות הקודמות בראשות בט"ח – ביטחון חברתי, ואמר שירוץ בשנית, לא הגיש את רשימתו לוועדת הבחירות. גם חבר הכנסת לשעבר אורן חזן, שבבחירות האחרונות עמד בראשות צומת, לא מתמודד בבחירות הנוכחיות, אולם מפלגת צומת דווקא כן מתמודדת.

12:30 עריכה

ההתנצחות בין איתמר בן גביר מעוצמה יהודית לבצלאל סמוטריץ' מהימין המאוחד נמשכת. "בנט מנהל את המפלגה. אתה ואיילת קישוטים", כותב בן גביר לראש האיחוד הלאומי –

13:08 עריכה

הפרקליטות ממליצה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להעמיד לדין את שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, חיים כץ, בגין עבירות שוחד – כך מפרסמת תמר אלמוג מכאן.

13:17 עריכה

הזדמנות נוספת לרון קובי: שר הפנים אריה דרעי נפגש אתמול עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן ומחלקת הבג"צים, והוחלט שרשויות מקומיות שלא העבירו את תקציביהן, יוכלו לעשות זאת עד 30 בספטמבר, דהיינו במהלך החודשיים הקרובים. היישובים האמורים הם טבריה, רהב, עוספיא וירכא. זאת לאחר שהשבוע מתח בג"ץ ביקורת על דרעי שפעל להדחת קובי מראשות עיריית טבריה.

13:52 עריכה

עמיר פרץ על חברת מפלגתו אמילי מואטי: כל המכשפות הגדולות יפות. לדברי מואטי, לפני שלושה שבועות אמר לה יושב ראש המפלגה, בנוכחות פעילים, "תמיד המכשפות הכי גדולות הן גם הכי יפות" – כך פרסם יהושע (ג'וש) בריינר ב"הארץ". מואטי פרסמה בחשבון הטוויטר שלה את הדברים אחרי שפרץ שיריין ברשימת העבודה את חבר הכנסת לשעבר נחמן שי לפניה ברשימת המפלגה לכנסת. אחרי הביקורת שמתחה על המהלך, ביקש שי לבטל את שיריונו ברשימה.

פעיל העבודה שהיה עד לדברי פרץ אמר שהדברים נאמרו בהומור.

14:50 עריכה

לאחר הגשת הרשימות, מציגות המפלגות פוסטרים עם מועמדיהן, מה שעשוי ללמד על שאיפותיהן. הליכוד מציג רשימה של ארבעים מועמדים, ובמחנה הדמוקרטי מסתפקים בעשרים. בתוך כך הציגו ברשימה החדשה את הלוגו החדש שלהם; בעוד שלליכוד ישנה למ"ד דגולה בסמליל, לעבודה יש את סמל השיבולים האדום, ובכחול לבן חותמים במגן דוד – במחנה הדמוקרטי הציגו זה על זה שני סימנים של שוויון (=), האחד בכחול והשני בירוק.

19:36 עריכה

ניר ברקת, עשירי ברשימת הליכוד, התראיין בתכנית אופירה וברקו בערוץ 12 והביע דאגה מהסקרים: "יש סיבה לדאגה במחנה הימין. אנחנו רואים את הסקרים ואנחנו רוצים שכולם יגיעו להצביע. כל מי שחושב להצביע למפלגות הקטנות שמימין לליכוד, שיידע שחצי מההצבעה שלו הולך לשמאל".

ברקת התייחס גם לאיילת שקד ולאביגדור ליברמן: "איילת שקד תהיה בקואליציה ותמליץ על נתניהו. אם היא הייתה רוצה להיות בליכוד, היא הייתה צריכה לעבור את הדרך שעברו שאר חברי הכנסת. את ליברמן אני מכיר – זה הכל הצגה, הוא זגזגן. צר לי שנושא כל כך רגיש כמו חוק הגיוס, הפך להיות קלף מיקוח".

ח"כ ניר ברקת (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
ח"כ ניר ברקת (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

על כתבי האישום המסתמנים נגד נתניהו, אמר ברקת, "ראש הממשלה חף מפשע עד שהמערכת המשפטית תאמר את דברה".

19:52 עריכה

איילת שקד נשאלה אצל "אופירה וברקו" כיצד היא מסבירה את הפופולריות הגוברת שלה: "אני עובדת קשה. בקדנציה האחרונה במשרד המשפטים זו הייתה הפעם ראשונה שהיה שר משפטים שיישם אידאולוגיית ימין ברורה. אני חושבת שזו תעודת כבוד גדולה מאוד לציונות הדתית, לימין וגם לנשים, זו פעם ראשונה בימין בישראל שיש אישה בראש רשימה. היעד שלנו הוא להגיד ל-15-18 מנדטים. זה לא סוד שאני רוצה לחזור למשרד המשפטים, יש הרבה דברים שעדיין צריך לעבוד עליהם".

על האיחוד הכושל עם עצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר: "אני חשבתי שזה נכון לצרף גם את 'עצמה'. הם לא קיבלו את ההצעה שלנו, שהייתה מאוד נדיבה.  הם העדיפו להישאר בחוץ ולצעוק במקום להיכנס פנימה ולעבוד. אני מאוד מקווה שהם לא ייגרמו לאובדן קולות".

על אי שריונה במפלגת הליכוד: "כשהסתיימה מערכת הבחירות הקודמת והבנתי שאני לא בכנסת, החלטתי לצאת לביתי ולהתפקד לליכוד. משנכפתה עלינו מערכת בחירות נוספת, היה לי ברור שאני צריכה לעמוד בראש הימין המאוחד. אני מאוד מקווה שנצליח".

על ההחלטה של נפתלי בנט לאפשר לה להוביל את איחוד המפלגות, אמרה שקד, "בנט עשה ויתור גדול על אגו והסכים להיות מספר 4. יש בינינו מחלוקות, אנחנו עובדים עליהן ומוצאים פתרונות".

20:32 עריכה

דיווח: ליברמן יפסיק לתקוף את נתניהו בקמפיין הבחירות לאחר שממצאי מחקר בקרב המגזר הרוסי שהוצגו בפניו

סגירה