ישראל ביתנו משלמת לפעילים כדי שיפגינו נגד הממשלה

יאיר לפיד פרסם סרטון שבו נראים דרעי וליצמן כמי שמבקשים כסף מהמדינה ● במערכת הפוליטית תקפו את לפיד וטענו שהסרטון אנטישמי; גם גנץ הסתייג ממנו ● הליכוד הנחה את חבריו לא לקחת חלק באירועים שבהם משתתפים אנשי ישראל ביתנו ● העבודה הגישה תלונה במשטרה בגלל מאמר שבו נכתב שמרוקאים השתלטו על המפלגה

אביגדור ליברמן מציג את רשימת ישראל ביתנו לכנסת ה-22 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
תומר נויברג/פלאש90
אביגדור ליברמן מציג את רשימת ישראל ביתנו לכנסת ה-22
07:26 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל נסיעה מתוכננת של שר החוץ ישראל כ"ץ לברזיל, כך חושף הבוקר שלום ירושלמי, הפרשן הפוליטי של זמן ישראל.

במאמרו הבוקר בזמן ישראל, כותב ירושלמי כי נתניהו והליכוד מראים סימני לחץ ביממה האחרונה, מאז הציע אביגדור ליברמן במוצאי שבת שהליכוד יבחרו מועמד אחר לעמוד בראש הליכוד בהרכבת הממשלה אחרי הבחירות בספטמבר.

נתניהו, כותב ירושלמי, חושד בכולם. הוא מזהה סימני מרד פה ושם. אתמול אף ביטל ביקור מדיני של שר החוץ החדש כ"ץ בברזיל.

בסביבת שר החוץ אמרו לזמן ישראל, בדוחק, כי התקבל אישור עקרוני למפגש עם נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו. "מכיוון שהתאריך המוצע חייב היעדרות מהארץ של למעלה משבוע סוכם שנתאים ביקור למועד מאוחר יותר", מסר מקורב לזמן ישראל.

07:36 עריכה

ח"כ מאיר כהן מכחול לבן: "אין שום מגעים עם ליברמן. יש עבודה להפיל את נתניהו הפרנואיד, שמוצא את כל הסיבות לפלג את העם הזה".

עוד אמר כהן בראיון בגלצ: "האיש הזה חושב שהוא זה ששולט וישלוט במדינה לעולמי עד, הוא המדינה. הדבר הזה צריך להיפסק. גם לליכודניקים נמאס. אנשים מהליכוד, כולל בכירים, פוגשים אותנו, פגישות אקראיות. אתמול גיחכתי על זה שאנשים רצו לחתום על ה'נאמנות', אבל הם אומרים לנו בפה רפה ולא בחוצות שהם חושבים על  היום שאחרי עידן נתניהו".

07:39 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בתגובה לדבריו של נתניהו, שאמר אמש כי "יש קומבינה בין ליברמן, לפיד וגורמים מהימין": "הבדיות, ההאשמות וההזיות של נתניהו מעידות יותר מכל על היסטריה, אי עמידה בלחצים ואובדן שליטה עצמית. ההחתמה המבזה של ח"כים מהליכוד על הצהרת נאמנות בנוסח צפון קוריאה, מצביעה על חוסר אמון מוחלט של נתניהו בחבריו למפלגה".

הבדיות, ההאשמות וההזיות של נתניהו מעידות יותר מכל על היסטריה, אי עמידה בלחצים ואובדן שליטה עצמית.ההחתמה המבזה של ח"כים…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום ראשון, 4 באוגוסט 2019

07:45 עריכה

ח"כ יאיר לפיד בראיון בכאן רשת ב' מגיב להאשמות נתניהו על כך שכחול לבן לא התקיימו פריימריז: "כל מפלגה חדשה עושה את זה בהתחלה כדי למנוע השתלטות"

08:24 עריכה

השר יריב לוין מהליכוד, מתייחס ל"עצומת האחדות": "אנחנו עדים למסע מתואם בין לליברמן, לפיד וגנץ שמטרתו להגיד שזה בסדר לא להצביע לליכוד כי ממילא נחליף את נתניהו. אין לזה אחיזה במציאות"

08:39 עריכה

גם הם רוצים הצהרה: איילת שקד תחתים היום את חברי הימין המאוחד על הצהרת נאמנות לערכי הימין. על פי הודעת המפלגה, בנוסח האמנה מופיעים 10 תחומים אותם חורטת המפלגה על דגלה – לאום, שלמות הארץ, זהות יהודית, ריבונות, מאבק נחוש בטרור, עלייה והגירה, תחרות וחירות, הזכות לעבוד, משילות ואחריות חברתית.

איילת שקד (צילום: Flash90)
איילת שקד (צילום: Flash90)

שקד אמרה הבוקר: "השאיפה שנקבל מספר דו ספרתי של מנדטים מאוד מכובד, זה בסדר גמור שיש דעות שונות במפלגה שחותרת גם להנהגת המדינה"

08:42 עריכה

הסערה סביב הצהרת האמנות לנתניהו לא שוככת. ח"כ ביטן מהליכוד: "ליברמן המציא את צפון קוריאה, אצלו במפלגה זו דיקטטורה מוחלטת"

09:58 עריכה

קריאות במחנה הימין לכחול לבן, להתנער מהסרטון שהופץ כחלק מקמפיין הבחירות, בו נראית התכתבות לכאורה בין חברי הימין. ליצמן: "אני רוצה את כל הכסף שיש לישראל", דרעי: "רוצים שאחתום? תביאו עוד טריליון שקל!".

ליצמן: "מדובר בחציית קו אדום המזכיר תקופות אפלות"

דרעי: "אנטישמיות. אין מילה אחרת"

גם סמוטריץ' גינה: "בבחירות לא הכל מותר!"

לפיד הגיב להאשמות: "לא מוכן לקבל הטפות מוסר על אנטישמיות מאדון ליצמן שמגן על פדופילים. סרטוני בחירות מצחיקים, שמדברים על זה שנתניהו מוכן למכור את הכול תמורת החסינות שלו, זו לא אנטישמיות".

10:02 עריכה

התגובות להצהרת הנאמנות של חברי הליכוד לנתניהו ממשיכות: 

ניצן הורוביץ, יו"ר המחנה הדמוקרטי: "הם בפאניקה, הם יודעים שהוא צריך ללכת הביתה"

השרה וח"כ מהליכוד לשעבר, לימור לבנת: "לא הייתה להם ברירה אלא לחתום"

ח"כ מיקי זוהר: "יש מגמה של דה-לגיטימציה לנתניהו. זה מטעה את הציבור שעלול לחשוב שנקים ממשלה בלעדיו"

השר יובל שטייניץ: "המכתב עליו חתמנו מתבקש"

10:09 עריכה

40 בובות קרטון בדמותו של נתניהו הוצבו הבוקר מול מצודת זאב, מעוז הליכוד בתל אביב. מי שעומד מאחורי זה היא מפלגת המחנה הדמוקרטי: "מפלגת הליכוד הפכה אתמול רשמית למפלגת 'הבובות של נתניהו'. אותן בובות חתמו אתמול על מסמך שבו מצהירים שהם איבדו כל אידאולוגיה, כל יכולת חשיבה עצמאית ובעיקר העדיפו את נאמנותם לנתניהו על פני נאמנותם למדינת ישראל ואזרחיה".

"הבובות של נתניהו"
"הבובות של נתניהו"
10:49 עריכה

בוגי יעלון מתנער מהסרטון שפרסם לפיד. "זה לא הסגנון שלי ושל גנץ. נפלט ללפיד משהו שנצטרך לברר בינינו, אנחנו לא בעד שיח שנאה". מעניין מה קורה עכשיו בקבוצות הווטסאפ של כחול לבן, ומי יהיה הראשון להדליף

11:25 עריכה

הליכוד מגיבים להחלטה להעמיד את גל הירש לדין: "לפני שבוע הוא הצטרף אלינו ועכשיו המשטרה מחליטה להעמיד אותו לדין. זה בטח מקרי"

ובכחול לבן כמובן מוצאים הזדמנות לעקוץ

12:52 עריכה

השר דודי אמסלם מהליכוד תוקף את יאיר לפיד: "הוא מתפרנס משנאה"

13:26 עריכה

"ומי הדליף הפעם?" – סרטון התגובה נגד כחול לבן

13:56 עריכה

הפעם בפינת הפוטושופ:

14:18 עריכה

הליכוד תופסים טרמפ על הסרטון של יהדות תורה ותוקפים את כחול לבן

14:31 עריכה

גנץ: "אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם"

15:20 עריכה

מפלגת הליכוד הנחתה את חבריה לא לקחת חלק באירועים שבהם משתתפים אנשי ישראל ביתנו – כך מפרסם כתב כאן זאב קם. בכלל זה נקראים חברי מפלגת השלטון שלא להתראיין בתקשורת לצד חברי מפלגתו של אביגדור ליברמן.

15:35 עריכה

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית דחה את פנייתן של קשת ורשת. שתי המפעילות של הערוצים המסחריים קשת 12 ורשת 13 ביקשו לשנות את הפרשנות המקובלת כיום לחוק הבחירות. קשת ורשת ביקשו שזמן התעמולה שמשדר תאגיד השידור הציבורי כאן יהיה שווה לזמן שהן משדרות ביחד, ולא כפי שהיה המצב עד כה, שהזמן בכל שלושת הערוצים זהה. בנוסף ביקשו חברות הטלוויזיה כי שידורי התעמולה לא ייעשו בשעות צפיית שיא. חנן מלצר דחה את הבקשות. כך נמסר מדוברות ועדת הבחירות המרכזית.

חנן מלצר (צילום: Hadas Parush/Flash90)
חנן מלצר (צילום: Hadas Parush/Flash90)
15:51 עריכה

עוצמה יהודית נגד מכון הסקרים "דיירקט פולס" של שלמה פילבר. איתמר בן גביר טוען במכתב התראה לפני תביעה כי הסקרים שעורך המכון לא כוללים את מפלגתו. פילבר השיב כי הטענה איננה נכונה, וכי מאז סגירת הרשימות, עוצמה יהודית כן נכללת בסקרים של "דיירקט פולס".

בן גביר השיב לפילבר וטען שעליו להציג גילוי נאות על כך שעד לאחרונה עבד עם נפתלי בנט. מספר 1 בעוצמה יהודית טען גם שפילבר משבש את דבריו ואמר שישמח להיפגש איתו בבית המשפט.

16:11 עריכה

היוזמה של יושבת ראש הימין המאוחד, איילת שקד, להחתים את חבריה לרשימה על אמנה, בתגובה למסמך שעליו חתמו 40 מועמדי הליכוד בבחירות, נתקלת בקשיים. חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי אומר בשיחות פנימיות שלפני חתימה על מסמך יש לקיים דיון מפלגתי. כך מפרסמת שירית אביטן כהן מ"מקור ראשון". בשונה מההצהרה של מפלגת השלטון, שבה התחייבו חבריה בנאמנות לראש הממשלה נתניהו, בימין המאוחד מבקשים לכלול באמנתם ערכים, כמו מחויבות לשלמות הארץ, החלת ריבונות על יהודה ושומרון וחיזוק הזהות היהודית של המדינה.

מוטי יוגב (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
מוטי יוגב (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
16:38 עריכה

אתמול קבעה ועדת הבחירות המרכזית שדיון בנושא הצבת מצלמות בקלפיות יתקיים ביום שני, בשבוע הבא. הרקע לדיון הוא היוזמה של הליכוד להציב מצלמות בחדרי הצבעה ביישובים ערביים. מה שלא טרחו לברר בוועדת הבחירות הוא האם מועד הדיון מתאים גם לציבור הערבי. עתה, משהתברר שהדיון נקבע לחג הקורבן (עיד אל אדחא) הוא הוקדם, ויתקיים השבוע, ביום חמישי.

17:09 עריכה

מרבית הציבור סבור שהסיכוי שראש הממשלה בנימין נתניהו יוחלף אחרי הבחירות הוא נמוך – כך עולה מסקר שערך בשבוע שעבר המכון הישראלי לדמוקרטיה ופורסם היום. 56% מהנשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, סבורים שהסיכוי שנתניהו יוחלף אחרי הבחירות הוא די נמוך או נמוך מאוד.

בסקר, שאת ממצאיו פירשו תמר הרמן ואור ענבי, רוב דחוק בציבור, 51%, מעריך שמפלגת העבודה לא תצטרף לממשלת נתניהו. אולם 22.5% לא ידעו להשיב על שאלה זו.

מבין מספר נושאים שהוצגו לנשאלים – כמו האיום האירני, משא ומתן עם הפלסטינים, מאבק בשחיתות – הנושא שלדעת הציבור על הממשלה לטפל בו בעדיפות ראשונה הוא צמצום פערים כלכליים. האוכלוסייה שזוכה להכי פחות שוויון בעיני הציבור אלו הערבים, ואחריהם – יוצאי אתיופיה. צמצום פערים בין קבוצות בציבור הוא גם התחום שבו מקבל נתניהו את הציונים הנמוכים ביותר על תפקודו. את הציונים הטובים ביותר הוא מקבל על פעילותו בתחום שיפור מעמדה הבינלאומי של ישראל.

17:25 עריכה

הסרטון שפרסם מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, מוסיף להעסיק את המערכת הפוליטית, גם שעות לאחר הצגתו. ראש הממשלה בנימין נתניהו טוען כי לסרטון "נימה אנטישמית".

יושב ראש העבודה-גשר אומר, בהתייחסות עקיפה לסרטון: "אצלנו אהבת חינם לפני הכל".

"הסרטון הוא בדיחה", מבהיר לפיד בחשבון הפייסבוק שלו. "אין לי שום כוונה לקבל הטפות מוסר מאנשים שלא מפסיקים לקלל ולהשמיץ", הוסיף.

לא רוצים שנאת חינם? מעולה! תתחילו–אני רואה שהעסקנים החרדים זועקים "אנטישמיות!" על סרטון הווטסאפים שהעליתי כאן (מניח…

פורסם על ידי ‏Yair Lapid – יאיר לפיד‏ ב- יום שני, 5 באוגוסט 2019

מענדי גרוזמן מכאן נדרש גם הוא לסרטון, ולדבריו אין מדובר בתוכן בעל מאפיינים אנטישמיים –

17:40 עריכה

מה מבקשות להשיג מפלגת צפון, האחדות העממית ועוצמה כלכלית? באתר ynet מבקשים לסייע לציבור המצביעים ומציגים מפתח להבנת עשר מבין המפלגות הקטנות המתמודדות בבחירות.

17:47 עריכה

מספר 2 בש"ס, סגן שר האוצר יצחק כהן, על יושב ראש כחול לבן בני גנץ: "כנראה שלא רק האוזן שלו אטומה, גם המוח שלו אטום". אאוץ'.

יצחק כהן (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
יצחק כהן (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

18:13 עריכה

לאן נעלמה מירי רגב? לפי נתוני "הדיבור הפוליטי" של יפעת מחקרי מדיה, חלה ירידה ניכרת בהופעותיה התקשורתיות של שרת התרבות והספורט – כך מפרסם אורן פרסיקו ב"העין השביעית".

במערכת הבחירות הקודמת טענה רגב – לאחר שלא נטלה חלק בתמונה משותפת של צמרת הליכוד, שכללה את בנימין נתניהו, גלעד ארדן, גדעון סער, ישראל כץ, ניר ברקת, יואב גלנט ויולי אדלשטיין – כי התבקשה לצמצם את הופעותיה בתקשורת בעקבות פנייה של ראש הממשלה אליה, אולם בהמשך חזרה בה מדבריה.

מירי רגב (צילום: פלאש 90)
מירי רגב (צילום: פלאש 90)

בשבוע שעבר נשאלה רגב על ידי עיתונאים על היעדרותה מהתקשורת והשיבה: "אחרי תשעה באב, אני מבטיחה לך, שכבר תגיד 'די, אני לא יכול לשמוע יותר את מירי רגב'". למחרת, אגב, ובטרם חלף ט' באב, דווקא עלתה חברת הליכוד לשידור והתראיינה בכאן ב'.

18:26 עריכה

השבוע, ביום חמישי, יחול המועד האחרון להגשת התנגדויות להתמודדות יחידים ורשימות בבחירות הקרובות. חבר ועדת הבחירות דוד ביטן ניסה לגבש יוזמה, שבמסגרתה איש במערכת הפוליטית לא יגיש התנגדויות. כעת מסתמן שיאיר לפיד יפנה לפסול את עוצמה יהודית ובל"ד. גם במחנה הדמוקרטי יפעלו נגד עוצמה יהודית. בישראל ביתנו שוקלים לפעול לפסילתו של חבר הכנסת עופר כסיף, המועמד מטעם חד"ש ברשימה המשותפת. כך מפרסם זאב קם מכאן.

בבחירות האחרונות בית המשפט העליון בשבתו כערכאת ערעור לוועדת הבחירות המרכזית פסל את מיכאל בן ארי מלהתמודד לכנסת, והתיר את התמודדותם של איתמר בן גביר, עופר כסיף והרשימות חד"ש-תע"ל ובל"ד-רע"ם.

18:52 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמנם התגייס לצד החרדים וגינה את סרטון הווטסאפ שפרסם יאיר לפיד, אך במקביל הוא מקים מטה חרדי בליכוד, שלדברי אריק בנדר מ"מעריב" ינסה להביא למפלגה את קולותיהם של מצביעי ש"ס ויהדות התורה. יקי אדמקר מ"וואלה!" מציין שבראש המטה הוצב חבר הכנסת שלמה קרעי, תלמידו של הרב מאיר מאזוז, המקורב לאלי ישי – אויבו של אריה דרעי.

19:01 עריכה

כחול לבן נגד ליצמן. השבוע טסו שרי הממשלה במסוקים לישיבה השבועית, שהפעם נערכה באילת. חבר הכנסת יוראי להב-הרצנו, חבר סיעת כחול לבן מטעם מפלגת יש עתיד, לעג ליושב ראש יהדות התורה, יעקב ליצמן, ושאל אם זו הפעם הראשונה שלו במטוס צבאי (הטעות במקור).

בסביבתו של סגן השר מסרו שזו הפעם השנייה. הפעם הראשונה של ליצמן הייתה ככתב "המודיע", לצד יאיר לפיד ששימש כתב "במחנה". מי שגר בבית מזכוכית, אומרת הקלישאה, שלא יזרוק אבנים.

19:35 עריכה

אתמול הייתה זו הצהרת התמיכה החתומה של חברי הליכוד בבנימין נתניהו שהסעירה את המערכת הפוליטית; היום זהו סרטון הווטסאפ של יאיר לפיד, שהסערה סביבו מסרבת לשכוך.

ייתכן שאחד הגורמים לעיסוק הרב בסרטון הוא הרצון של מפלגת השלטון להסית את האש מהדיון על התגייסותם נגד הדחת נתניהו, שחשף את חרדתו של יושב ראש הליכוד. בנוסף, סערת הסרטון משרתת את התפיסה במפלגות החרדיות שמבקשת להסית את האש כלפי לפיד, ובכך להצניע את נוכחותו של יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שמנע את הקמתה של ממשלת ימין. וייתכן גם שפשוט מדובר בעונת המלפפונים.

אז מה חדש בסערת הסרטון? אחרי הגרסה של יהדות התורה, בש"ס מציגים את הגרסה שלהם –

גם מס' 2 ביהדות התורה, משה גפני, נדרש לסוגיה –

מי שניצב בלב הסערה, לפיד, מגיב על דבריו של ראש הממשלה: "נתניהו, גדול המסיתים בתולדות ישראל, תוקף אותי על בדיחה בווטסאפ".

משה (בוגי) יעלון, שלא אחת נטען שאינו מסתדר עם לפיד, יצא להגנת מס' 2 בכחול לבן –

19:58 עריכה

את השעות האחרונות מעבירים חברי הכנסת יועז הנדל מכחול לבן ודוד ביטן מהליכוד בקרבות טוויטר תוך ניסיון לקבוע עימות מצולם –

20:05 עריכה

העיתונאי הנריקה צימרמן עוזב את מפלגת העבודה. בבחירות האחרונות התמודד צימרמן במקום ה-20 ברשימת המפלגה לכנסת. קודם לכן ניסה צימרמן להשתלב ביש עתיד, אך ללא הצלחה.

הנריקה צימרמן (צילום: משה שי, פלאש 90)
הנריקה צימרמן (צילום: משה שי, פלאש 90)

20:26 עריכה

מפלגת העבודה הגישה תלונה במשטרה בעקבות מאמר דעה, שבו נכתב שהמרוקאים השתלטו על מפלגת העבודה ופורסמה בו קריאה לאשכנזים שלא להצביע למפלגה. כך פרסם כתב "וואלה!" יקי אדמקר. המאמר, שאותו חיבר דב הלברטל, פורסם אתמול באתר החרדי "אקטואליק".

20:33 עריכה

ש"ס עתרה לוועדת הבחירות המרכזית בדרישה להסיר את סרטון הווטסאפ שהעלה לרשת יאיר לפיד – כך פרסם אריק בנדר מ"מעריב" –

הנה תזכורת לסרטון אחר, שלא הורד מהרשת. יש מי שימצא גם בו "מסר גזעני המבקש לפגוע במרקם החיים המשותף" –

21:17 עריכה

בימים האחרונים אמר בשיחות סגורות יושב ראש כחול לבן בני גנץ על מספר 2 ברשימתו: לצערי, לפיד לא מצליח להבין את העובדה שאנחנו צריכים את החרדים – כך פרסם מיכאל שמש בכאן. היום הייתה הפעם הראשונה שבה מתח גנץ ביקורת פומבית על לפיד, נמסר בדיווח, זאת על רקע סרטון הווטסאפ שפרסם האחרון. עוד נאמר כי יש בכחול לבן מי שמדבר על התפוצצות של השותפות בין יש עתיד לבין חוסן לישראל ותל"ם לאחר הבחירות.

גנץ לא ידע מראש על פרסום הסרטון. ביש עתיד אמרו כי הסרטון תואם עם קמפיין המפלגה. במפגש בין גנץ ללפיד הערב באירוע של ראשי מטות כחול לבן ביקש הראשון למתן את התוקפנות כלפי החרדים. בחוסן לישראל ובתל"ם מבקרים את הקמפיין העצמאי של לפיד. אחת הסברות שהועלו היא שלפיד תוקף את החרדים כדי לצבוע את כל כחול לבן כאנטי חרדית וכך למנוע אפשרות שגנץ יהיה חבר בממשלה עם החרדים אך בלי יש עתיד. כך פרסמה יערה שפירא בכאן.

ביום חמישי נפגשו במצודת זאב בתל אביב בכירים בקמפיין הליכוד ובכירים ביהדות התורה, ובמפלגת השלטון אמרו שהתקפות על ליברמן מחזקות אותו, והם החליטו למקד את האש ביאיר לפיד. כך פרסם בכאן עקיבא וייס.

21:40 עריכה

ישראל ביתנו משלמת לפעילים כדי שיפגינו נגד הממשלה – כך חשפו תמנע פרבר ויוסי אלי בחדשות 13. יושב ראש מטה הצעירים של ישראל ביתנו בירושלים פרסם מודעה והזמין בני נוער להפגין תמורת תשלום של 35 ש"ח לשעה. מטרת היוזמה היא לעבות הפגנות וליצור מצג שווא שהן גדולות מכפי שהן.

בריאיון קבלה הנחה יושב ראש מטה הצעירים את המרואיינת שלא להזדהות בהפגנה כפעילת ישראל ביתנו. עוד נאמר בראיון שייתכן שתידרש לקרוא קריאות מסוימות בהפגנה. מדובר על הפגנות של נכים, צמחונים ולגבי המצב בעזה. אחד מתנאי הקבלה הוא תמיכה בישראל ביתנו.

תחילה מסרו בישראל ביתנו כי מדובר בפייק ניוז, אך אחר כך אמרו שזוהי יוזמה מקומית של פעיל בסניף ירושלים המנוגדת למדיניות המפלגה.

21:45 עריכה

בעקבות החלטת שר הפנים להאריך את המועד לאישור תקציב ברשויות המקומיות – בג"ץ מחק את עתירתו של ראש עיריית טבריה רון קובי נגד שר הפנים.

כיום מתמודד קובי בבחירות לכנסת בראש מפלגת הימין החילוני.

22:33 עריכה

ג'ונתן פולארד, שהורשע בריגול למען ישראל, מספר שאשתו אסתר לקתה בסרטן שד אלים, והוא מבקש מראש הממשלה נתניהו שיפנה לנשיא טראמפ כדי להקל על תנאי שחרורו. מועד הראיון של פולארד לתקשורת הישראלית – בתקופת הבחירות – עשוי ללחוץ על נתניהו כדי שיפעל בעניין. זאת בשל הזיהוי של תומכי פולארד עם מחנה הימין. בקשת ההקלה היא גם הזדמנות עבור טראמפ לפעול למען נתניהו, כפי שנהג במערכת הבחירות הקודמת, אז הכריז על הכרת ארצות הברית בריבונות ישראל על רמת הגולן.

בראיון ליונה לייבזון בחדשות 12 סיפר פולארד, שלפני מספר שבועות עברה אסתר בדיקת ממוגרפיה, והתברר שהיא חולה בסרטן השד, בפעם השלישית. באמצעות השגריר דרמר עדכן פולארד, שלו אזרחות אמריקאית וישראלית, את ראש הממשלה. לדבריו, בגלל הגבלות התנועה שמושתות עליו כאסיר משוחרר, הוא מתקשה מאוד לסייע לה. כך, למשל, הוא לא יכול ללוות אותה לטיפולי כימותרפיה. הוא הביע רצון לעבור לישראל. כיום בני הזוג מתגוררים בדירה קטנה במנהטן ומסתייעים בתרומות כדי להתקיים.

נתניהו מסר שהוא מחויב להשבתו של פולארד לישראל.

22:36 עריכה

סערת סרטון הווטסאפ של יאיר לפיד. בכחול לבן ביקשו לצנן את הלהבות ופרסמו תמונה מהערב שבה נראית צמרת הרשימה מחויכת –

בליכוד תקפו את הסתרת העובדה שלפיד מיועד לכהן כראש ממשלה אחרי הבחירות –

סגירה