דיווח: פרקליט המדינה אישר את ההכרזה על ששת הארגונים הפלסטיניים כארגוני טרור

גורם מדיני-ביטחוני אומר שלישראל מידע רב הקושר את הארגונים לפעילות טרור ● הממשלה אישרה תוכנית לאומית לטיפול בפשיעה ובאלימות ותוכנית לסגירת פערים בחברה הערבית; התקציב - יותר מ-30 מיליארד שקל ● לראשונה בעידן ביידן, פרסמה ישראל מכרזים לשיווק דירות בהתנחלויות ● לקראת ועידת האקלים של האו"ם אישרה הממשלה תוכנית להאצת מיזמים בתחום התשתיות

משרדי ארגון אל-חק ברמאללה, 23 באוקטובר 2021; הארגון הוכרז על ידי ישראל כארגון טרור (צילום: Majdi Mohammed, AP)
Majdi Mohammed, AP
משרדי ארגון אל-חק ברמאללה, 23 באוקטובר 2021; הארגון הוכרז על ידי ישראל כארגון טרור

סגן השרה יאיר גולן על הכרזת שר הביטחון בני גנץ: "נכון להביא את הנושא לוועדת חוץ וביטחון, לאפשר לכנסת לפקח על פעולות הממשלה ולוודא מעל לכל ספק שמדובר בפגיעה בארגונים עם קשר לטרור".

לקראת החלטת ה־FDA ביום שלישי – במשרד הבריאות שוקלים לשדר חלק מדיון המומחים על אישור החיסון בילדים, כפי שעושים בארצות הברית, כך פורסם בישראל היום.

בכיר במשרד הבריאות ציין: "אנחנו דנים באיזה פורמט לעשות את הדברים כדי להשיג יותר שקיפות. דנים גם באיזה פורום תתקבל ההחלטה, אולי בצוות לטיפול במגיפות ואולי בהרכב רחב יותר. וייתכן שחלק מזה ישודר בשידור חי, לא כל הדיון".

חברת הכנסת אבתיסאם מראענה התייחסה בריאיון לכאן רשת ב לחיסול בנמל יפו: "רצח מחריד, הסיפור של הפשיעה בחברה הערבית הוא חירום. אני מאמינה שעמר בר־לב ויואב סגלוביץ' עושים כל מה שהם יכולים כדי למגר את הפשיעה, זה יקח זמן".

אבתיסאם מראענה בנאומה הראשון במליאת הכנסת, 27 באפריל 2021 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
אבתיסאם מראענה בנאומה הראשון במליאת הכנסת, 27 באפריל 2021 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

ברקע המחקר שמצא כי החיסון של פייזר יעיל ב־91% במניעת מחלה עם תסמינים בילדים בני 5–11 – מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש לכאן רשת ב: "נדון בתוצאות המחקר של פייזר ונבחן האם לאשר את החיסון לילדים, זה ייקח כמה שבועות".

השר זאב אלקין בריאיון לגלי צה"ל על פגישת בנט–פוטין: "הייתה פגישה חשובה ומוצלחת. היא ארכה 5.5 שעות, משהו לא שגרתי – בוודאי בפגישה שתוכננה לשעתיים. הנושא הסורי לקח מקום מרכזי, וכך גם הבלימה של הגרעין האיראני והנושאים האזוריים.

"האווירה שנוצרה בין שני המנהיגים הייתה מאוד חמה ואינטימית. נשיא רוסיה דאג להתקשר במוצאי השבת, לדרוש בשלומו של ראש הממשלה ולהזמין אותו לביקור המשך בסנט פטרסבורג. השניים סיכמו להמשיך לדבר ואף סיכמו דברים אופרטיביים".

ראש הממשלה נפתלי בנט והשר זאב אלקין עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסיום פגישתם בסוצ'י, רוסיה (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
ראש הממשלה בנט והשר אלקין עם נשיא רוסיה פוטין בסיום פגישתם בסוצ'י, רוסיה (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

על הכרזת גנץ אמר: "האמריקאים יודעים שזכותנו להגן על הביטחון שלנו. בסוף הממשלה עובדת אצל האזרח הישראלי, לא אצל ארה"ב. נמשיך לפעול כפי שדורש ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

סגירה