בארה"ב מתעקשים: לא עודכנו על הכוונה להכריז על ששת הארגונים ארגוני טרור

בג"ץ דחה את עתירת האופוזיציה נגד הרכב ועדות הכנסת ● לפיד: "בפעם הבאה שיהיה דיון על בנייה בהתנחלויות – אהיה בחדר עם שר הביטחון" ● גורם ביטחוני: צה"ל יצטרך לפעול להשבת העליונות בסוריה ● דיוני המומחים לאישור החיסון לילדים ייפתחו לציבור ● שליחו של ביידן לנושא איראן: "יש לנו עוד כלים להרחיק את איראן מנשק גרעיני" ● בנט לחברי סיעתו: הצלנו את המדינה

בני גנץ (צילום: GALI TIBBON / POOL VIA AP)
GALI TIBBON / POOL VIA AP
בני גנץ

יו"ר סיעת העבודה רם שפע אמר ברשת ב'  כי למרות החריקות בקואליציה הוא עדיין אופטימי בקשר ליציבותה. שפע הוסיף כי הוא סומך על שר הביטחון ושר החוץ לגבי ההכרזה על אירגוני הסיוע הפלסטינים כארגוני טרור.

אתמול העבירו ראשי העבודה ומרצ לבנט מסר כי הם "מבקשים להפסיק להיות מופתעים".

על פי דיווחים בנט ושר החוץ יאיר לפיד לא עודכנו מראש בנוגע להחלטה.

ח
ח"כ רם שפע יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט (צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת)

סגן שר הביטחון אלון שוסטר בגל"צ על החלטת גנץ להכריז על עמותות פלסטיניות כארגוני טרור: "שר הביטחון קיבל את ההחלטה הראויה שמאזנת את הצרכים של מדינת ישראל עם הרצון לחזק את הרשות הפלסטינית מול חמאס".

שוסטר הוסיף "גורמים בממשל האמריקני קיבלו דיווח ויקבלו עוד דיווח מפורט יותר. מי שצריך היה לקבל החלטה – קיבל"

שלמה קרעי על איילת שקד ב-103fm: "למרות שכועסים עליה מאוד ולא מאמינים לה לאף מילה – אם היא תפיל את הממשלה נקבל אותה בזרועות פתוחות לתוך התנועה, אין ספק. כל דבר יותר טוב מהממשלה הרעה והמסוכנת הזו".

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' אמר ברשת ב' כי הוא יתמוך בהצעתה של אעידה תומא-סלימאן להכרה בטבח כפר קאסם והכנסתו לתוכניות הלימוד במשרד החינוך. לדבריו "זו אינה סוגייה של ימין ושמאל אלא סוגייה מוסרית".

פריג' הוסיף: "כנכד של ניצול מהטבח, הייתי מעלה הצעה כזו כל שנה. היא טובה לילדינו ותלמד אותם מהי פקודה בלתי חוקית בעליל – תומך בלב שלם"

גם ברע"ם הבהירו לקואליציה שאין להם כוונה להצביע נגד החוק.

פריג' אמר "מרצ לא יכולה ללכת נגד דבר כזה. זה דבר שאנחנו מנסים להעביר שנים. לדבריו למרות התנגדות סיעות הימין "זה לא יהיה משבר קואליציוני".

פריג' אמר "מרצ יש לה אג'נדה פוליטית ברורה, כל מהלך של בנייה בהתנחלויות שימנע רצף והקמת מדינה פלסטינית – מרצ לא תהיה בממשלה כזאת. לא יעשו לנו מכירת חיסול".

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

בן ברק מאשים את נתניהו בצייצנות:

סגירה