מצעד האיוולת אל מדינה דו-לאומית בשטחים

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן ובכירים נוספים, הערכת מצב באוגדת עזה, 17 באוגוסט 2021 (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
אריאל חרמוני / משרד הביטחון
ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן ובכירים נוספים, הערכת מצב באוגדת עזה, 17 באוגוסט 2021

המתנחלים ונציגיהם בכנסת מובילים את ישראל במצעד איוולת מפואר למדינה דו-לאומית שתחיה במלחמת נצח.

למי עוזרות עוד 3000 יחידות דיור בשטחים? יגורו בהן עוד 15 אלף מתנחלים ומתנחלות. סביבם כבר 2.5 מיליון פלסטינים. ככל שהמתנחלים והמתנחלות מתבססים ומתבססות בשטחים, ישראל הופכת יותר ויותר למדינה דו-לאומית. מעמיקה את המוטיבציה הפלסטינית להילחם, מרחיקה כל הסדר ומערבבת עד בלי יכולת הפרדה יהודים ופלסטינים בשטחים. בשטחים ובתוך ישראל.

למי עוזרות עוד 3000 יחידות דיור בשטחים? יגורו בהן עוד 15 אלף מתנחלים. סביבם כ-2.5 מיליון פלסטינים. ככל שהמתנחלים מתבססים בשטחים, ישראל הופכת למדינה דו-לאומית

הפלסטינים זקוקים למקורות תעסוקה, לשירותי רפואה, למים, לנמל לייצוא וייבוא, לביוב מודרני שיטוהר לפני שיזהם את מי התהום של שני העמים במדינה הדו-לאומית. לחיים שלמים של אוכלוסייה עצומה בשטח ענק צמוד לישראל.

גם אם בעוד עשר שנים יחיו מיליון מתנחלים ומתנחלות בשטחי אבותינו, לא יהיה פתרון. סביבם יהיו כבר 3 מיליון פלסטינים ופלסטיניות. ובעוד 20 שנה יהיו 5 מיליון פלסטינים…ופלסטיניות כבר אמרתי. השב"כ יצטרך לגדול כמו שמגדילים את משטרת ישראל ביחס לגידול באוכלוסייה הפלסטינית והגידול באוכלוסיית המתנחלים. כמות ניסיונות הפיגוע יעלו לאין ערוך. האלימות של נוער הגבעות כלפי הפלסטינים תיעשה אכזרית יותר וצה"ל כבר לא ישלוט בשטח.

השטחים יהפכו לאזור כאוס.
רוב רובו של הצבא והשב"כ יושקעו שם בניסיון להתמודד עם מצב של אוכלוסיות מעורבות ועוינות. יוגוסלביה זה באיו"ש עכשיו.

העולם המנומס שעדיין עומד מנגד ורק מוחה או שולח מסרים עצבניים וגינויים דיפלומטיים, יירד מהגדר ויתחיל בסנקציות. כמו דרום אפריקה ישראל תהפוך למדינה דחויה. מצורעת. אזרחיה יתקשו לטייל בעולם. המתנחלים אולי ימשיכו לרקוד עם סכינים ברחבת הכותל, אבל יתר אזרחי המדינה יחיו בגיהינום שאליו מובילים המתנחלים והמתנחלות ומפלגות הימין התומכות בהם.

העולם המנומס שעדיין עומד מנגד ורק מוחה או שולח מסרים עצבניים וגינויים דיפלומטיים, יירד מהגדר ויתחיל בסנקציות. כמו דרום אפריקה ישראל תהפוך למדינה דחויה. מצורעת. אזרחיה יתקשו לטייל בעולם

מה חושבים לעצמם רה"מ בנט או שר הביטחון גנץ? גם אם 3000 יחידות הדיור הללו יוסיפו להם מצביעי ימין בבחירות הבאות, ומצביעות ימין, הרי הדירות הללו מרחיקות כל אפשרות לפתרון. גם גנץ וגם בנט יודעים שהם מעמיקים את מצב השטח הדו לאומי. זה שאין בו דמוקרטיה ואין זכויות אדם והוא נשלט רק בכוח הצבא.

בנט, מסיבותיו האידאולוגיות אולי, עדיין מאמין שזכותנו על הארץ מחייבת המשך הכיבוש ודחיית כל הסדר עם הרש"פ. אבל גם הוא, מתפקידו בלשכת רה"מ, מבין כעת את הקשר בין חיזוק ההתיישבות בשטחים לבין מצבה של ישראל בעולם והעומס המוטל על כלכלתה והמיסים על אזרחיה החיים בקו הירוק. העול הכבד ממילא של החזקת השטחים ותמיכה בחיי המתנחלות והמתנחלים, יהיה כבד עוד יותר בעתיד, ולאזרחיות ואזרחי ישראל למעשה הוא יהפוך לבלתי אפשרי.

גם בני גנץ, שחרט בסיסמאותיו את הביטוי ישראל לפני הכל, מבין שאם השטחים לפני ישראל, אז ישראל משועבדת לשטחים, לקיום המתנחלים, לביטחונם, לשליטה בעם אחר ולהנצחת מצב של מלחמה תמידית.

אז מה יועילו עוד כמה אלפי דירות בשטחים? את מי הן משכנעות שזה מקרב פתרון או הסדר כלשהו?

במוקדם או במאוחר התובנה הפשוטה והמציאותית הזו תכה גם בפניהם של אנשי ימין כמו גנץ ובנט.

אין שום אפשרות אחרת.

מה חושבים לעצמם רה"מ בנט או שר הביטחון גנץ? גם אם 3000 יחידות הדיור הללו יוסיפו להם מצביעי ימין בבחירות הבאות, הרי הן מרחיקות כל אפשרות לפתרון ומעמיקות את מצב השטח הדו-לאומי הנשלט בכוח הצבא

השקט הפוליטי הפנימי בישראל אולי יאפשר את המשך קיומה של הממשלה, אבל מתחת לשקט המציאות תבער.

אז הם יצטרכו לבצע את המעשה המנהיגותי שביצעו קודמיהם. בגין שתכנן לעבור לגור בימית, פינה את כל סיני. רבין שכבש את השטחים בששת הימים, הלך להסכם עם ערפאת. שרון שיישב את השטחים בעשרות אלפי מתנחלים ומתנחלות, פינה את כל רצועת עזה ואת כל יישובי גוש קטיף.

נתניהו היה מוכן לרדת מרמת הגולן בתחילת כהונתו הראשונה, ונתניהו החזיר את חברון לפלסטינים בהסכם וואי והיה מוכן להקים מדינה פלסטינית על פי הסכם עסקת המאה של טראמפ. אפשר להיזכר במה שברק היה מוכן לתת ומה שאולמרט היה מוכן לתת.

גם בנט וגנץ יצטרכו לבצע את הפשרה הכואבת בשטחים.

הפזילה ליום הבחירות חייבת להיפסק יום אחד והם אמורים להביט בעתיד המתקדר מעל שני העמים, עלינו ועל הפלסטינים.

ממשלת השינוי קמה תוך הבטחה שלא יהיה סיפוח לא יפונו יישובים ולא תקום מדינה פלסטינית.

אבל מתברר שהממשלה הזו לא התחייבה שלא להקים מדינה דו-לאומית בשטחים ולספח אליה את מדינת ישראל באמצעות שגרת הכיבוש והתיישבות מסיבית.

המדינה הדו-לאומית הרי חייבת לינוק ממישהו. היא לא תוכל להתקיים בזכות עצמה. לא פוליטית לא כלכלית ולא ביטחונית. ישראל הרי מספקת צבא שלם להגנתה ושירות ביטחון הפועל בקרב פלסטינים ובקרב היהודים, כדי שאלה ואלה יוכלו לחיות יחד לכאורה. ישראל בונה לה דירות (למתנחלים) ומאשרת בתים לפלסטינים. ישראל מספקת ביטחון וחשמל וגז ואמצעי תחבורה ותקשורת ומקומות עבודה ושירותי רפואה וקבורה וזריקות קורונה ואפילו השכלה גבוהה. ישראל משועבדת למדינה הדו-לאומית.

ממשלת השינוי קמה תוך הבטחה שלא יהיה סיפוח לא יפונו יישובים ולא תקום מדינה פלסטינית. אבל מתברר שהממשלה הזו לא התחייבה שלא להקים מדינה דו-לאומית בשטחים ולספח אליה את מדינת ישראל

מצעד האיוולת הזה, שבו כמו בטרגדיה יוונית צועדת מדינה שלמה אל אסון צפוי וברור מראש, למרות שיש אלטרנטיבות הגיוניות אחרות, המצעד הזה מגיע כיום לנקודת האל חזור שלו.

שיאה של האיוולת הוא הניסיון להתעלם ממנה, לא להכיר בה ולא להודות בכך שמנהיגיה מובילים את המדינה כולה לאבדון.

הויכוחים הטיפשיים בכנסת על עוד כמה יחידות דיור בשטחים והרוגז של מפלגות השמאל על כך ומצד שני ההתפארות של נציגי הימין בדאגתם למתנחלים, כמוהם כמי שמביאים עוד משאיות בנזין לפירומנים החוגגים במרכזה של עיר בוערת. מרכזה של מדינה דו-לאומית בוערת.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 839 מילים
סגירה