ביקורת נגד ההחלטה לקיים את הדיון על חיסון הילדים סגור: "עלול לפגוע באמון"

בנט בדיון "40 החתימות": "אין מו"מ למדינת טרור בארץ"; נתניהו: "אתה גדול מוליכי השולל" ● דיווח: ראש ממשלת אתיופיה לבנט – קצינים שהשתתפו בטבח נמלטו לישראל ● ליברמן: נבקש לקדם את מתווה הכותל בחודש הקרוב ● לפיד: "כתבו לי – אתה כמו היטלר, תקבל כדור ממני" ● לראשונה מאז 1996: שער הדולר עומד על 3.09 שקלים ● בשידור פייסבוק: גולשים קיללו את אלרעי פרייס

חיסון ילדים, אילוסטרציה (צילום: ovanmandic / iStock)
ovanmandic / iStock
חיסון ילדים, אילוסטרציה

אפרת רייטן ממפלגת העבודה על הרוגי תאונות העבודה:

שר התפוצות נחמן שי על רקע העימות באתיופיה וחשש לגורלם של יהודים שם:

"אם אין סכנה – למה מפנים מאתיופיה דיפלומטים ישראלים? למה מוציאים אזהרת מסע? אני מבקש להביא את היהודים לארץ ולבצע את זה עכשיו – לא בתוכנית ארוכת טווח".

השר אמר את הדברים בגל"צ.

נחמן שי בכנסת, 27 ביוני 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נחמן שי בכנסת, 27 ביוני 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר מתן כהנא הגיב לפרשת סילמן ברשת ב'. לדבריו "עידית סילמן כבר ארבעה חודשים חווה מתקפות קשות מאוד. היא עושה עבודה מעולה כיו"ר הקואליציה, לכן היא נתונה תחת מתקפות משולחות רסן בתקשורת. אין לי סיבה שלא להאמין לה. כבר לפני שבועיים היא אמרה משהו לאחת העוזרות שלי".

על שיקלי אמר כהנא: "פוליטיקה זה לא המקום לעבוד מתוך כעסים או רגשות מהסוג הזה. שיקלי קיבל את ההחלטות שלו ואנחנו מתקדמים".

כהנא אמר שאינו יודע כיצד יצביע בנוגע לחקיקה נגד כהונת ראש ממשלה תחת כתב אישום חמור. לדבריו "היינו מרוכזים בלהעביר את התקציב, ולא החלטנו סיעתית איך מצביעים. עמדתי האישית – נגד חקיקה פרסונלית. גם אם שמו נתניהו לא מופיע. בנוסף, גורלו של ראש הממשלה לא צריך להיות תלוי באדם אחד. אבל נקבל את ההחלטה – אולי יהיה חופש הצבעה בכלל".

גם בועז טופורובסקי תומך בעידית סילמן. בראיון בגל"צ הוא אמר "מציע לא להסית את הדיון מהעובדה שסילמן עומדת תחת מתקפה יומיומית. במקום שיפסיקו את זה – אנשים מחפשים עניינים צהובים ופיקנטריה. זה נורא, אבל היא כבר התרגלה לתקיפות האלה. באיזשהו שלב נהיים אדישים להן".

עידית סילמן עם בועז טופורובסקי בוועדה המסדרת, 28.6.2021 (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
עידית סילמן עם בועז טופורובסקי בוועדה המסדרת, 28.6.2021 (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

על הכינוי בו כינתה פינטו את שיקלי "וירוס" אמר: "לא מקבל אמירות כאלה. אני חושב שהיא התכוונה לזה במובן אחר, היא בחרה מילה לא נכונה".

דיווח ברשת ב': בקואליציה שוקלים לבטל היום את ההצבעות על חוקים במליאת הכנסת, בהיעדר רוב עקב היעדרות מנסור עבאס ומאזן גנאים מרע"ם מנסיבות אישיות.

היום גם צפוי להתקיים דיון 40 חתימות במליאה בהשתתפות רה"מ בנט, כשבסופו תצביע המליאה בעד או נגד הצהרתו –  מהלך שמשמעותו סמלית.

סטרוק:

סגירה