אחרי שגבתה עדות מעידית סילמן הפכה המשטרה את בדיקת תקיפתה לחקירה

חודשיים אחרי בריחת האסירים מכלא גלבוע החלה ועדת הבדיקה הממשלתית בגביית עדויות המעורבים ● במפגשי ההכנה לקראת עדותו סיפר ניר חפץ שכשהגיעה כתבה עם פוטנציאל נפיץ, נתניהו חדל מלעסוק בענייני המדינה למשך שעות ● מרכז הליכוד קבע שהמפלגה לא תהיה שותפה בקואליציה ש"יש בה או שהיא נשענת על מפלגות או חברי כנסת, שמביעים תמיכה בארגוני טרור"

עידית סילמן בכפר המכבייה בעת המו"מ הקואליציוני, 2 ביוני 2021 (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
Avshalom Sassoni/Flash90
עידית סילמן בכפר המכבייה בעת המו"מ הקואליציוני, 2 ביוני 2021

בוקר טוב! מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ככל הנראה יחליט בימים לאמץ את החלטת פורום המומחים לחסן ילדים בני 5-11 לקורונה. בראיון לכאן ב' הוא אמר שהחיסונים צפויים להתחיל במהלך החודש הנוכחי:

"הדיון היה מעמיק ומה שמכריע זה שההחלטה התקבלה ברוב מוחץ, ההורים יכולים להיות בטוחים שהחיסון בטוח ומונע מחלה קשה עם השלכות ארוכות טווח וההמלצה של משרד הבריאות תהיה לחסן את הילדים".

"ההחלטות מתקבלות לא עם כל הנתונים הראשונים, לא חיכינו עשר שנים, אבל כל הסימנים מראים שלא יהיו השלכות ארוכות טווח לחיסון בעוד שלמחלה ידוע כבר עכשיו שיכולות להיות השלכות וגם בשיקול הזה החיסון יותר בטוח".

בתשובה לשאלה אם החיסונים יתחילו במהלך נובמבר, הוא אמר כך: "אני מעריך שכן. האפשרות לחסן בבתי הספר קיימת וזה יהיה משולב עם קופות החוללים. לא רוצים ללחוץ ושההורים ייקבלו החלטה בלב שלם, יש כאלה שירוצו להתחסן ויש כאן שפחות, לאורך זמן אני מעריך שרוב הילדים יחוסנו".

בכירי שב"ס יתחילו להעיד הבוקר בפני ועדת הבדיקה לבריחה מכלא גלבוע.

עד המדינה ניר חפץ קיים בימים האחרונים מפגשי הכנה בפרקליטות לקראת עדותו בשבוע הבא במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. חפץ טוען שהופעל עליו לחץ לא מידתי והוא שוקל לתבוע את המדינה לאחר שתסתיים עדותו.

חפץ אמר עוד כי בחר להפוך לעד מדינה מחשש ששאול אלוביץ' יחתום על הסכם שכזה והוא עצמו ייפגע מכך. ביחס לנתניהו הוא אמר כי כאשר הגיעה בקשה לתגובה בנושא "נפיץ" ראש הממשלה לשעבר עסק בנושא שעות רבות ו"ניהול המדינה נפסק עד חצי יממה".

משרתי קבע שלא חוסנו ולא נבדקים יוצאו לחל"ת, לפי פרסום של כרמלה מנשה בכאן ב' הבוקר.

הכנסת אישרה אתמול הצעת חוק למיסוי רווחים ממשאבי טבע, בדגש על הגבייה בעת מחלוקת בין רשות המסים לתאגידים. המסים האלה מרווחי הגז והמחצבים, (חברות קידוחי הגז וכימיקלים לישראל בעיקר), אמורים להגיע לקרן העושר שתתחיל לפעול לאחר שתצבור 1 מיליארד שקל, וזה עדיין לא קרה.

לפי החוק החדש שאושר אתמול,במקרה בו פקיד שומה הוציא שומה הגבוהה מהשומה העצמית של התאגיד, והתאגיד בחר לפנות לבית משפט, השומה אותה הוציא פקיד השומה תשולם על ידי התאגיד ולא ימתינו עד להכרעת בית המשפט.

בהקשר לכך נקבע כי סכומי מס אלו שעדיין נמצאים בדיון בבית משפט לא יועברו לקרן לאזרחי ישראל, אלא לקרן ייעודית שתנוהל על ידי החשב הכללי והוא ישקיע את סכומי המס עד שהשומה תהיה סופית, או שיחזיר את סכומי המס שנגבו לתאגיד, במידה ובית המשפט יפסוק שסכומי המס שנגבו גבוהים מידי.

בין השאר נקבע שוועדת הכספים תקבל דיווח שנתי אודות היקף השומות שבמחלוקת וגם על מצב קרן העושר.

אתמול עברה במליאה בקריאה טרומית הצעת חוק פרטית של איימן עודה להקמת בית חולים בסכנין בתמיכתו של מאזן גנאים מרע"ם, (לשעבר ראש העיר סכנין).

במקביל, ימינה נאלצה להפיל את חוק ההתיישבות הצעירה בגלל היעדר תמיכה של מרצ ורעם. בקואליציה מתכוונים להטיל סנקציות על מאזן גנאים ובימינה מותחים ביקורת על ההתנהלות העצמאית של מרצ ורע"ם.

ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ התייחסה לכך הבוקר בראיון לכאן ב':

"גנאים הוא איש אחראי שיודע מה צריך לעשות ומבחינת משמעת קואליציונית הוא תמיד ישנו. באופוזיציה מנסים להביך אותנו באופן כללי ובמיוחד את רע"ם, הקואליציה צריכה להשתמש באסטרטגיה אחרת כל פעם שהמשותפת מעלה הצעות חוק פרטיות וצריך לנפץ את הבלון הזה ולתת חופש הצבעה.

"המשותפת ואיימן עודה יודעים שלא יוקם בית חולים בסכנין, לא כי הממשלה לא רוצה להקים אלא כי הוא לא עשה שיעורי בית, לא בדק היתכנות, לא ישב עם שר הבריאות. אין דבר כזה, יש כאן רק ונטילציה, אז מבחינתי זו פוליטיקה קטנה שאסור לנו ליפול לידיים שלה".

 

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אמרה הבוקר לגלי צה"ל שאישור הצעת החוק של המשותפת להקמת בית חולים בסחנין היתה אירוע נקודתי, שהקאוליציה מורכבת ושהיה "הזוי לראות את בן גביר חוגג עם הליכוד והמשותפת".

רמי לוי הוצא אתמול מדיון בוועדת הכלכלה ובלילה הוא זכה לציוץ תמיכה מח"כ אביר קארה (ימינה).

סגירה