מנכ"ל משרד הבריאות אישר לחסן ילדים בני 11-5 נגד קורונה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה לקדם את ההצעה לתיקון חוק יסוד הממשלה, שלפיה, אדם לא יוכל לכהן למעלה משמונה שנים רצופות כראש הממשלה ● הממשלה אישרה לנקוט בסנקציות נגד יחידות ממשלתיות שלא יעברו לירושלים ● שרי הממשלה אישרו תוכנית בהיקף של חצי מיליארד שקלים לחיזוק הנגב ● לראשונה מאז החל את כהונתו ערך ראש השב"כ ביקור במצרים

מזרק ממולא בתמיסה שמוזרקת נגד נגיף הקורונה במתחם חיסונים של מכבי בתל אביב, 22 ביוני 2021 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אבשלום ששוני, פלאש 90
מזרק ממולא בתמיסה שמוזרקת נגד נגיף הקורונה במתחם חיסונים של מכבי בתל אביב, 22 ביוני 2021

אכזבה בעולם מתוצאות ועידת גלזגו – שלא צפויות להשיג את היעד של עצירת  ההתחממות בעולם ומניעת קטסטרופה.

בכיר במשרד הבריאות הישראלי לישראל היום על רקע עליית התחלואה באירופה: "השיקולים להכרזת מדינה כאדומה הוא מה שקורה באותה מדינה וכמה מגיעים ממנה. אנחנו בוחנים את הנושא כל שבוע, ולקראת סוף השבוע תהיה החלטה. למי שמתכנן נסיעה לאירופה – כרגע מותר לנסוע, אבל אני ממליץ לכל אחד שטס לשמור על עצמו ולהקפיד לעטות מסיכה. לדעתי זו תהיה טעות לקחת ילדים לא מחוסנים לחו"ל. יש אזהרת מסע לגבי כל המדינות הכתומות, אמירה ברורה שלא כדאי לנסוע, אך אין איסור לנסוע. בפועל – זה לא מרתיע אנשים".

איילת שקד על הפטור לוויזות לארה"ב: אני חושבת שיש הזדמנות כי הממשל האמריקאי רוצה. אלחנדרו מיורקס הוא יהודי חם שרוצה לקדם את הנושא ועכשיו אנחנו רציניים וגם הם. יש שני מכשולים – אחוז הסירוב של ישראלים שלא מקבלים ויזה,  דבר שני צריך מערכת טכנולוגית לשאילתות פליליות – וזה ייקח לפחות שנתיים. שקד הוסיפה – אין שום קשר לנושא הקונסוליה הפלסטינית בירושלים ואנחנו לא משנים את עמדתינו.

על החוק שימנע מח"כ נאשם בפלילים להקים ממשלה אמרה: "אני בעד שאזרחי המדינה יחליטו מי יהיה ראש ממשלה. זה לא חלק מההסכם הקואליציוני ולכן לא יקודם ללא הסכמה מלאה"

שקד אמרה את הדברים ברשת ב'.

סער עומד להעלות את ההצעה להגבלת קדנציות לראש ממשלה לוועדת השרים לענייני חקיקה והוא כבר מסמן את היעד הבא: מניעת כהונת רה"מ נגדו הוגש כתב אישום.

הבוקר הוא אומר בגל"צ: "צריך לשכנע את חבריי, ובעיקר את רה"מ בנט, שמניעת כהונת נאשם בפלילים חשובה".

סער הוסיף כי הוא מתכנן להעביר גם חוק שאוסר על מורשע בעבירה שיש עמה קלון לרוץ לכנסת.

ביטן ממשיך לנסות. בגל"צ הוא אמר "זאת הייתה טעות לפרק את הממשלה עם גנץ, אבל לא רק שלנו, אלא של שני הצדדים – ועכשיו נתניהו לא ראש ממשלה וגנץ לא ראש ממשלה. אני לא בקיא במו"מ הסמוי, אבל אני אומר בגלוי – שיבוא ונתקן את מה שקרה בעבר".

על החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה אמר: "אם החוק יהיה 8 שנים מלאות ולא שתי קדנציות – יש על מה לדבר. בשיחות עם נתניהו בעבר לא הייתה לו בעיה עם החוק, בתנאי שלא יחול רטרואקטיבית".

סגירה