המשבר עם טורקיה: ישראל פנתה למדינה שלישית כדי שתסייע בשחרור בני הזוג אוקנין

מבלי שהגיע להסכמה עם האופוזיציה, הודיע יושב ראש הכנסת על הקמת ועדת האתיקה; יעקב מרגי מש"ס, שמונה לוועדה מבלי שהתבקש לתת את הסכמתו לכך - הודיע על פרישתו ● המאבק במגפת הקורונה: מקדם ההדבקה עלה, והוא קרוב כעת ל-1 ● ישראל תמכור מים לירדן ובתמורה תרכוש ממנה חשמל סולארי ● "ביזנס אינסיידר" מתנער מהדיווח על האינטליגנציה הגבוהה של נתניהו

בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין, שנעצרו בטורקיה בתחילת נובמבר 2021 (צילום: פייסבוק)
פייסבוק
בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין, שנעצרו בטורקיה בתחילת נובמבר 2021

מנתוני משרד הרווחה והביטחון החברתי שפורסמו הבוקר עולה כי מתחילת שנת 2021 ועד לחודש אוקטובר התקבלו 7,977 פניות בנושא אלימות במשפחה במוקד 118, אותו מפעיל המשרד. מדובר בעלייה של 10% בפניות לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020.

במשרד הרווחה מעריכים שהעלייה נובעת מהדיון הציבורי בנושא אלימות נגד נשים, במספר האירועים המתוקשרים שסוקרו בהרחבה ובפרסום יזום של המוקד על ידי המשרד.

כוחות הביטחון פינו הבוקר את המאחז גאולת ציון שבגוש שילה. במקום מתגוררות שתי משפחות, וישנם חמישה מבנים. במקום החלו עימותים ומספר פעילי ימין נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים, כך פורסם בגלי צה"ל.

ההתנחלות שילה, 2016 (צילום: Miriam Alster/Flash90)
ההתנחלות שילה, 2016 (צילום: Miriam Alster/Flash90)

שר המשפטים גדעון סער על מעצר הישראלים בטורקיה: "ברור שבני הזוג נעצרו בלי סיבה. אנחנו פועלים בשקט לשחרר אותם בהקדם. כל הגורמים שעוסקים בנושא, לרבות הנשיא, מתואמים ביניהם. לא כדאי מנקודת הראות הטורקית שתיירים יחששו לנסוע לשם. מקווה שיהיו תוצאות בהקדם".

ח"כ עאידה תומא סלימאן על האלימות בחברה הערבית בריאיון לגלי צה"ל: "המשטרה עד עכשיו לא עשתה מספיק כדי להתחיל למגר את התופעה בצורה אמיתית. כולנו יודעים שצריך גם לטפל בשחיתות הקיימת בתוך המשטרה, כי ממנה נובעים חלק מהקשרים שלה עם האנשים בשטח".

תומא סלימאן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
תומא סלימאן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס בריאיון לגלי צה"ל: "למיטב הבנתי כבר יש הסכמים עם פייזר לקבלת התרופה נגד קורונה שפיתחו. כל כלי שיש בידינו לשימוש במגפה הוא יעיל, וחשוב להשתמש בו. עם זאת, התרופה היא לא תחליף לחיסון".

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס בוועדת החוקה בכנסת, 24 באוקטובר 2021 (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס בוועדת החוקה בכנסת, 24 באוקטובר 2021 (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
סגירה