ועדת החיסונים ממליצה: בוסטר לילדים בני 12–15

קופות החולים הודיעו: ניתן להזמין תורים לחיסוני ילדים נגד קורונה ● הממשלה אישרה את החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים ● רע"ם: "מגנים כל פגיעה בחפים מפשע, בליכוד לא יכולים להטיף לנו מוסר" ● היסטוריה בצה"ל: שתי קצינות יכהנו במקביל בדרגת אלוף ● בנט: תחלואה אצל ילדים תפגע גם במבוגרים; קבינט הקורונה יכונס ביום שלישי

נער מתחסן נגד נגיף הקורונה בתל אביב, 6 ביולי 2021 (צילום: Jamal Awad/Flash90)
Jamal Awad/Flash90
נער מתחסן נגד נגיף הקורונה בתל אביב, 6 ביולי 2021

אורית סטרוק הבוקר על דברי הפרשן של רשת ב' שאמר כי האופוזיציה לא מאיישת את ועדות הכנסת כחלק מהקו של נתניהו לפרק את מוסדות המדינה, ומועלת בתפקידה כמפקחת על הממשלה: "קישקוש: אנחנו משתתפים בדיונים (אני מגיעה היום לסיור הו. לבט"פ בנגב), ויוזמים דיונים בוועדות ובמליאה. את הוועדות לא נאייש עד שנקבל הצעה לא דורסנית".

שרון אלרועי פרייס אמרה הבוקר ברשת ב': לא להאמין לפייק ניוז ברשתות ולהתייעץ לגבי חיסונים לילדים עם רופאים. הממונה על בריאות הציבור אמרה "האיומים עליי מתמשכים ביתר שאת. אני חושבת אבל שזה קומץ קטן וקולני".

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס ומנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמו אש, דיון במשרד ראש הממשלה בירושלים, 14 ביולי 2021 (צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90)
ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס ומנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמו אש, דיון במשרד ראש הממשלה בירושלים, 14 ביולי 2021 (צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90)

מיכל רוזין הבוקר ברשת ב': האופוזיציה הופכת את המדינה לאנרכיה. בדמוקרטיה יש מפסידים ומנצחים – ולא יכול להיות שהם לא חברים בוועדות כי הם הפסידו. יש ועדת ביקורת המדינה. לא חשוב שהאופוזיציה תהיה שם?
הייתה פנייה שלהם לבג"ץ וסידרנו את הוועדות בנדיבות. ויתרנו על רשות ועדה. לא רוצה לתת דוגמאות על דורסנות כלפי מרצ כשהיינו באופוזיציה. כולל לא לפתוח את המליאה. אני מבינה שהם פועלים מתוך תסכול של איבוד שלטון. הם מרגישים שהם יכולים לעשות הכל".

רוזין אמרה על ההבהרה של אמסלם שהתכוון שיש לכלוא את היועמ"שים ולא את השמאלנים: "היא לא מרגיעה אותי. להיפך – הוא מאיים על יועצים ושופטים זה מסוכן למדינה. אני חושבת שהם צריכים להתעשת. שילחמו בפנים. אני נלחמתי הרבה שנים ככה".

בגל"צ מדווחים כי על רקע מקדם ההדבקה שעולה, רה"מ יכנס היום דיון מיוחד בצעדים שיש לנקוט לקראת אירועי חנוכה שצפויים להתקיים כפוף לכללי התו הירוק. בשלב זה – לא צפויות הגבלות נוספות, גם לא על הכניסה לישראל.

נחמן אש אמר על עליית מקדם ההדבקה: "מטריד, אך צריך לקחת את זה בפרופורציה. כל עוד המקדם יישאר כך ולא יעלה – הכל בסדר. מקווה שההחלטה על חיסון הילדים תעורר גם את מי שצריך לקבל את מנת הדחף".

מיקי זוהר התייחס בראיון לרשת ב' לדבריו של אמסלם בספייס ואמר כי אמסלם מדבר מדם ליבו – וזאת מכיוון שהאופוזיציה נדרסת על ידי הקואליציה. זוהר אמר שבסופו של יום הדמוקרטיה הישראלית חזקה והיא תנצח, וכי "מי שהבטיח ולא עמד בהבטחה לא ייבחר שוב. המנדטים יחזרו לליכוד".

זוהר קבל על כך שמוציאים את חברי הליכוד מוועדות – אמירה שאינה נכונה.

זוהר אמר כי התקשורת שותקת נוכח העוול והוסיף: "כנראה שהליכוד היא הדמוקרטיה היחידה שנותרה בישראל. יש לכל אחד אפשרות לבוא לידי ביטוי בדרך שהוא רוצה לבוא לידי ביטוי – והציבור שופט. והציבור כועס – הוא חשב שתהיה ממשלת ימין|.

סגירה