על רקע העימות עם אנגלמן: חברי וועדת ההיתרים התפטרו

יו"ר וחברי ועדת ההיתרים שליד מבקר המדינה התפטרו מתפקידם לאחר 4 חודשים בתפקיד, על רקע עימות עם המבקר סביב סוגיית הכספים שנתניהו קיבל מבן דודו ● מנדלבליט והמשטרה יידרשו למסור את עמדתם בעניין הצבת מצלמות בקלפיות עד יום שני ● היועמ"ש: חנין זועבי ובל"ד יועמדו לדין בכפוף לשימוע בעבירות מרמה וזיוף

מתניהו אנגלמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
מתניהו אנגלמן
06:48 עריכה

נתי יפת, הכתב הפוליטי של זמן ישראל, מדווח:

במהלך המו"מ המחודש להקמת איחוד מפלגות הימין לקראת בחירות ספטמבר, טענו אנשי עוצמה יהודית שבבחירות אפריל הביאו בין 60 ל-80 אלף ממצביעי איחוד מפלגות הימין. על בסיס הטענה הזאת דרשו איתמר בן גביר וחבריו את מקומות 3 ו-6 ברשימה עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי, ואת מקומות 5 ו-9 ברשימת הימין המאוחד, הכוללת גם את הימין החדש.

בסביבת רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' טענו לאורך כל המו"מ שהמספרים של אנשי עצמה יהודית מנופחים ומנותקים מהמציאות ולכן לא נענו לדרישותיהם. בחודש שקדם להגשת הרשימות לוועדת הבחירות, כולל ביום הגשת הרשימות עצמו, הדליפו אנשי הבית היהודי פעם אחר פעם נתונים המבוססים על בדיקות לכאורה, המצביעות על כך שעוצמה יהודית שווה 15 ל-20 אלף קולות בלבד, שהם כחצי מנדט.

איתמר בן-גביר בהפגנת תמיכה לגירוש ילדי מהגרי עבודה בדרום תל אביב (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
איתמר בן-גביר השבוע, בהפגנת תמיכה לגירוש ילדי מהגרי עבודה בדרום תל אביב (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

טענת פרץ וסמוטריץ' התקבלה בקרב עיתונאים כמבוססת, מה שגרר בדיחות רבות על חשבון עוצמה יהודית. בקבוצת העיתונאים "המטבחון", שבה עיתונאים ואנשי ציבור חרדים וימנים רבים, כתב מישהו לאחר פרסום ב"ידיעות אחרונות" על נתוני הבית היהודי: "חוצפה מצד הבית היהודי. עוצמה הביאו מומחה לסטטיסטיקה שאמר שהם 90 אלף קול".

אלא שהסקרים שנעשו לאחר סגירת הרשימות מלמדים שהצדק היה דווקא עם עוצמה יהודית. בסקר וואלה מיום שני השבוע, קיבלה עוצמה יהודית 1.9% מקולות הנשאלים, שמייצגים כ-77 אלף קולות. סקר חדשות 13 מאותו יום הציג נתון זהה.

אפשר להצטער על הנתון הזה, המלמד על ציבור רחב שתומך בגזענות מוצהרת ובמעשה הטבח המגונה של ברוך גולדשטיין, גיבורם של בן גביר וחבריו, אבל אי אפשר לטעון שבן גביר ניהל מו"מ על בסיס טענות מופרכות.

לדברי גורם ברשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי, "סקרים זה נחמד, נתוני האמת עוד יותר. מבדיקות שלנו והשוואות קלפיות ממערכות בחירות קודמות, בבחירות האחרונות הצביעו לאיחוד מפלגות הימין כ-20 אלף מצביעי עוצמה.

"הוצע להם לפני כחודש וחצי מקום 4 ברשימה והם סירבו. אנו מאמינים שגם הם מתחרטים על עקשנותם וכעת החליטו להכפיש ולתקוף בכל הזמנות. מוזר שהם תוקפים את מי שאתמול הם ביקשו לשבת יחד באותה מפלגה. כנראה שכבוד, אגו ומיקום ברשימה יכולים לפעמים לבוא על חשבון אידיאולוגיה. צר לנו שזו דרכם. לא ניגרר לשיח הכפשות".

06:54 עריכה

נחשף הסכם בין ראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי, שקובע רוטציה אפשרית ברשימת הימין המאוחד לכנסת. לפי נספח, שעליו חתמו רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', אם מספר המנדטים שתקבל הרשימה יביא לכך שמספר חברי הכנסת מטעם הבית היהודי ומטעם האיחוד הלאומי לא יהיה זהה, אז חבר הכנסת מאחת משתי המפלגות – זה שממוקם במיקום הנמוך ביותר ברשימה, יתפטר מהכנסת לאחר שנתיים של כהונה, כדי לפנות מקום למועמד הבא ברשימה. כך פרסם עמיחי אתאלי ב"ידיעות אחרונות".

רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' מאיחוד מפלגות הימין, ב-11 במרץ 2019 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' מאיחוד מפלגות הימין, ב-11 במרץ 2019 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
07:10 עריכה

היום – המועד האחרון להגשת בקשה למניעת התמודדות של רשימת מועמדים לכנסת. לפי פרסומים בתקשורת, יאיר לפיד יבקש לפסול את איתמר בן גביר, ואילו עוצמה יהודית תבקש לפסול את התמודדותו של לפיד. המחנה הדמוקרטי צפוי לבקש לפסול את עוצמה יהודית, ובישראל ביתנו שוקלים לבקש לפסול את עופר כסיף, מועמד חד"ש ברשימה המשותפת.

לוח זמנים להמשך הטיפול בנושא:

18 באוגוסט – החלטת ועדת הבחירות לגבי אישור או סירוב לאשר רשימת מועמדים

20 באוגוסט – הגשת ערעורים לבית המשפט העליון על סירוב או אישור רשימות מועמדים

25 באוגוסט – מסירת פסקי דין לגבי פסילה ואישור רשימות מועמדים

07:58 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט: הצבת מצלמות בחדרי הקלפי עלולה להיות עבירה פלילית, אם היא מפריעה להליך התקין של ההצבעה; ועדת הבחירות המרכזית לא מוסמכת להתיר תיעוד מצולם באולמות ההצבעה. את הדברים כתב היועץ המשפטי בחוות דעת שפרסם לפנות בוקר, לקראת דיון בנושא שעתיד להתקיים היום בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת. במסמך קובע מנדלבליט שאת ההחלטה לגבי הצבת מצלמות צריכה לקבל הכנסת באמצעות חקיקה.

08:36 עריכה

במערכת הפוליטית מגנים את דקירתו למוות של חייל בגוש עציון. האירוע הקשה עומד במרכז סדר היום ודוחק הצידה את העיסוק בשאלות פוליטיות. הסברה הרווחת היא שאירועים ביטחוניים משרתים את הימין, אבל המרחק מיום הבחירות – כמעט ארבעים יום – לא צפוי להשפיע משמעותית על המערכת הפוליטית, אבל כן לתת את אותותיו על הסקרים, אם ייערכו כאלה בזמן הקרוב.

יולי אדלשטיין מהליכוד קורא בתגובה לפיגוע להחיל את הריבונות הישראלית בשטחים.

איתמר בן גביר מעוצמה יהודית קורא לקבוע בחוק עונש מוות למחבלים.

גבי אשכנזי מכחול לבן רואה באירוע "עוד הוכחה להרתעה שנשחקה". "יש לשים סוף ליד הקלה של הממשלה מול הטרור" הוסיף.

גם בצלאל סמוטריץ' מהימין המאוחד קורא "להשיב את ההרתעה ולגבות מחיר כבד… מהרשות הפלסטינית והעומד בראשה".

דברים מאופקים יותר כתבו ראש הממשלה נתניהו ויושב ראש כחול לבן גנץ –

08:56 עריכה

חברי כנסת בסיעת הליכוד טוענים כי בשיחות עם אנשיו של ראש הממשלה מובע בפניהם רצון לצרף לקואליציה של נתניהו, שתוקם אחרי הבחירות, את בני גנץ ומפלגתו חוסן לישראל. כך פרסם זאב קם בתאגיד השידור כאן. בליכוד מכחישים את הדיווח.

לאורך מערכת הבחירות מביע יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, את התנגדותו להצטרפות לממשלה בראשות נתניהו.

09:04 עריכה

התנועה הרפורמית תבקש היום לפסול מהתמודדות בבחירות את עוצמה יהודית ואת מועמדיה איתמר בן גביר, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין, הממוקמים, בהתאמה, במקומות הראשון, השני והחמישי ברשימת המפלגה לכנסת.

המועד האחרון להגשת בקשה לפסילת מועמדים הוא היום בשעה עשר בלילה.

בנצי גופשטיין ואנשי להב"ה מפגינים נגד מצעד הגאווה בירושלים, 2016 (צילום: יונתן סינדל/פלאש 90)
בנצי גופשטיין ואנשי להב"ה מפגינים נגד מצעד הגאווה בירושלים, 2016 (צילום: יונתן סינדל/פלאש 90)

במערכת הבחירות האחרונה נפסלה התמודדותו של חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי, שביקש להתמודד מטעם עוצמה יהודית ברשימת איחוד מפלגות הימין. במערכת הבחירות הנוכחית, הוא אינו מתמודד.

09:22 עריכה

במערכת הפוליטית מביעים צער על מותו של חייל צה"ל שנדקר למוות בגוש עציון ומביעים אמון בכוחות הביטחון.

מוטי יוגב מהימין המאוחד מבקר את הרשות הפלסטינית שמחנכת את ילדיה לרצח יהודים וקורא לבנות יישובים נוספים.

צבי האוזר מכחול לבן, שכיהן בעבר כמזכיר הממשלה, קורא לאמץ את מסקנות דוח שמגר בנושא משא ומתן על שבויים וחטופים. דבר זה, לדבריו, יחזק את ההרתעה.

ניר ברקת מהליכוד קורא להחיל את הריבונות על יהודה ושומרון.

יושבת ראש הימין המאוחד איילת שקד קוראת "לחזק את ההרתעה מול הטרור הפלסטיני".

תגובות לפיגוע נרשמו גם בעבודה-גשר, במחנה הדמוקרטי ובש"ס.

09:28 עריכה

בנט בביקורת מימין על הממשלה על רקע הפיגוע בגוש עציון: "הרוצח יבלה בכלא בתנאים טובים, ביתו לא באמת ייהרס, שכר הרצח החודשי שלו יימשך". בנט הוסיף כי "ביום זה, שערי הגיהינום צריכים להיפתח על חמאס ומוסדותיו". "איננו יכולים להבטיח שלא יהיו עוד פיגועים, אך עלינו להבטיח שנגיב עליהם בצורה אחרת לחלוטין", כתב.

בן גביר: תוספות בנייה אינן פתרון לטרור.

10:32 עריכה

סמוטריץ': "אבו מאזן אחראי לפיגוע. נקודה".

"עלינו לגדוע את התקווה למדינה פלסטינית", כותבת שולי מועלם-רפאלי מהימין המאוחד.

שר הביטחון לשעבר משה יעלון אומר בראיון לתחנת הרדיו 103fm שבחמאס יודעים שנתניהו לא רוצה הסלמה לפני הבחירות, לכן הם מנצלים זאת.

יריב אופנהיימר, מספר 26 במחנה הדמוקרטי, קורא לשלום –

11:37 עריכה

הדיון לגבי הצבת מצלמות בחדרי הקלפי. עורכת הדין סאוסן זהר מארגון עדאללה: מצביעים חשו השפלה ופגיעה בפרטיותם בעת הצבת מצלמות בבחירות האחרונות. חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת הצביעה על כך שהצבת המצלמות נשאה אופי אתני.

עורך הדין תומר נאור מהתנועה למען איכות השלטון: לא אזרחים צריכים לפקח באמצעות הצבת מצלמות, אלא המדינה. פרופסור קרין נהון, נשיאת איגוד האינטרנט: הצבת מצלמות איננה מידתית.

יושב ראש הוועדה חנן מלצר התייחס לפרסום אמש בכאן 11, שלפיו ועדת הבחירות הציעה לנתניהו הצעת פשרה: לא הייתה כל הצעה מצד הוועדה.

11:40 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שוקל להגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע, נגד מפלגת בל"ד ונגד חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי בשל עבירות מרמה כלפי מבקר המדינה. העבירות בוצעו לכאורה בבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות בשנת 2013. כך נמסר מדוברות משרד המשפטים.

 

12:01 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הניח אבן פינה להקמת שכונה של 650 יחידות דיור חדשות בבית אל. נתניהו קשר בין הבנייה לבין הפיגוע שבו נדקר למוות החייל דביר יהודה שורק בגוש עציון.

"הבטחנו לבנות בבית אל מאות יחידות דיור – היום אנחנו עושים זאת, גם מפני שהבטחנו וגם מכיוון שהייעוד שלנו הוא לבסס את עם ישראל בארצו, להבטיח את הריבונות שלנו במולדת ההיסטורית שלנו.

אנחנו יודעים שארץ ישראל נקנית בייסורים. היום נפל עוד אחד מטובי בנינו, למשפחה שכבר הקריבה קורבן כבד למען ארץ ישראל. המחבלים הנפשעים הללו, הם באים לעקור – אנחנו באים לנטוע. הם באים להרוס – אנחנו באים לבנות. ידינו תשיג את מבקשי נפשנו ואנחנו נעמיק את השורשים שלנו במולדת שלנו, בכל חלקיה".

12:37 עריכה

משרד הבריאות: כחול לבן מקיימים תעמולת בחירות אסורה בבתי החולים. כך פרסם מאיר מרציאנו מגלי צה"ל.

חברי הכנסת ביחד עם עשרות פעילי כחול לבן הגיעו היום לבתי החולים ברחבי הארץ. מערכת הבריאות שלנו חולה, וזאת לא גזירה…

פורסם על ידי ‏יעל גרמן – Yael German‏ ב- יום שלישי, 6 באוגוסט 2019

12:52 עריכה

ועדת הבחירות ממשיכה את הדיון לגבי הצבת מצלמות. ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה: לשיטתי, אין להציב מצלמות בזמן ההצבעה, אלא רק בשעת ספירת הקולות. יש כלים טכנולוגיים אחרים מלבד מצלמות, שפוגעים פחות בפרטיות.

רלוקה גאנה מזזים – קהילה פועלת: בבחירות הקודמות הצבת המצלמות הביאה לירידה בשיעורי הצבעה בציבור הערבי; זה משרת את מפלגת השלטון, שהיא זו שפעלה להצבת המצלמות.

אבי הלוי, היועץ המשפטי של הליכוד: מצלמות עוזרות ליצור סדר ציבורי. "אין חוק שאוסר שימוש במצלמות". זהו "אמצעי סביר".

13:25 עריכה

בבל"ד מגיבים להודעתו של היועץ המשפטי לממשלה –

13:33 עריכה

"רצח הוא רצח וטרור זה טרור", אמר יושב ראש העבודה-גשר, עמיר פרץ, בראיון ללוסי אהריש וג'קי לוי בגלי צה"ל, בהתייחס לפיגוע שבו נדקר למוות החייל דביר שורק. ברור לכולם שגוש עציון תישאר בריבונות ישראל, הוסיף פרץ.

"המגמה שלנו היא להפוך את השלום למוצר עממי. ביום שיתחילו לדבר על השלום ברצפות הייצור של המפעלים, במקומות של האנשים הכי מוחלשים במדינה ושהם יבינו שהשלום יכול לשרת גם אותם – השלום יפרוץ מלמטה".

אורלי לוי-אבקסיס ועמיר פרץ בדרך להכרזה על איחוד (צילום: רועי אלימה/פלאש90)
אורלי לוי-אבקסיס ועמיר פרץ בדרך להכרזה על איחוד (צילום: רועי אלימה/פלאש90)

לגבי שותפתו, אורלי-לוי אבקסיס, אמר פרץ: "הייתי נרגש כולי כששמעתי אותה אומרת 'אתם מאמינים שאני לא אצביע בעד הסכם שלום?'". עוד סיפר שאמרה: "אצלנו בבית מתפללים שלוש פעמים ביום 'עושה שלום במרומיו'", וכן סיפרה על חלקו של אביה, דוד לוי, כשר חוץ בוועידת מדריד.

פרץ נדרש בראיון גם למאמרו של דב הלברטל ב"אקטואליק", "כך השתלטו המרוקאים על המפלגה הלבנה". "מי שלוקח נושאים עדתיים והופך אותם לנושאים פוליטיים שוכח שמערכת הבחירות מסתיימת, אבל הדימום של השסע נמשך", אמר יו"ר העבודה-גשר. "אנחנו מייצרים עכשיו את התיקון החברתי האמיתי".

פרץ סיפר ששאל את אביו לפני מותו אם הוא רוצה שיילחם על כבודו האבוד משנות החמישים. אביו, כך אמר, השיב לו: "תעשה לי טובה, אל תשקיע בזה. תשקיע בעתיד של הנכדים שלי. הכבוד האבוד שלי הוא חלק מהקמתה של המדינה. היו מכאובים; היו כאבים".

"אני פונה לכל חבריי דווקא בתנועה הקיבוצית, דווקא במחוזות של צפון תל אביב – תוכיחו אתם שאתם לא מוכנים לקבל אמירות גזעניות מסוג זה (כמו אמירתו של הלברטל) ותבואו בהמוניכם".

בסיום הראיון הוסיף: "נבטל את חוק הלאום ולא נשב עם נתניהו".

13:59 עריכה

אמיר בן-דוד מספר על כניסה אחת, לחוג בית אחד, אמש בתל אביב

מפגין בודד עמד אתמול בפתח בית ברחוב פאת השולחן 9 בתל אביב, דגל גאווה ביד אחת, ושלט הקורא לסובלנות, אהבה ושוויון ביד השנייה. הוא חיכה לאורחות שהוזמנו לחוג בית עם רבנית ולשיחה על האידיאולוגיה של מפלגת נעם, אבל אלה בוששו להגיע.

כ-15 דקות אחרי השעה היעודה הגיעו שלוש נערות על סף גיל ההצבעה, בחצאיות ובשיער אסוף, ומיהרו פנימה בלי להתעכב על יד המפגין. "באנו לשיחה עם הרבנית", הן מלמלו בביישנות. "כולנו צריכים לכבד זה את זה", ניסה המפגין לעניין אותן. "אנחנו לא צריכים להפיץ שנאה", הוסיף. "זה נכון, זה נכון", אמרו הנערות ונבלעו במעלית.

500 מטרים משם מתנוססים מעל נתיבי איילון שלטי חוצות ענקיים ויקרים שמפיצים את תעמולת "ישראל בוחרת להיות נורמלית" של המפלגה. אם לשפוט על פי חוג הבית המקרי הזה, בשכונת נחלת יצחק בתל אביב, שהיא שכונה בעלת אופי מסורתי-דתי – לסחורה הזו אין, בינתיים, הרבה קונים.

שלטי חוצות של מפלגת נועם (צילום: ג'ייקוב מגיד)
שלטי חוצות של מפלגת נועם (צילום: ג'ייקוב מגיד)
14:32 עריכה

הושחתה תמונתה של אורלי לוי-אבקסיס בשלט של העבודה-גשר ליד בני ברקכך פרסמה דניאל רוט-אבנרי ב"ישראל היום". בשונה מתמונתה של לוי-אבקסיס, תמונותיהם של עמיר פרץ ואיציק שמולי, שמופיעות גם כן על השלט בצומת קוקה קולה, לא הושחתו.

14:56 עריכה

הדיון של ועדת הבחירות על הצבת מצלמות נמשך.

יו"ר הוועדה מלצר מנסה לברר עם נציג המשטרה, סגן ניצב גלעד בהט, האם יש אפשרות ששוטרים שמצוידים במצלמות גוף, יגיעו לקלפיות לטובת צילום.

נציג היועץ המשפטי לממשלה, רן רוזנברג: הקלפי הוא כעין "קפסולה", אזור מיוחד שהמתרחש בו מוסדר בחוקים ותקנות.

עורך הדין אביעד בקשי מהתנועה למשילות: החשאיות היא על תוכן ההצבעה, ולא על עצם ההגעה להצביע.

ביום שני יידרשו המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה להביע את דעתם לגבי צילומים שייעשו על ידי שוטרים. מוסלמים המציינים את חג הקורבן יוכלו להביע את דעתם עד יום חמישי.

16:09 עריכה

מפלגת כחול לבן הגישה לוועדת הבחירות המרכזית עתירה לפסול את מועמדתו של בנצי גופשטיין מלהתמודד לכנסת עם מפלגת עצמה יהודית. 

בעתירה כנגד יו"ר ארגון להבה נכתב: "מי שהווייתו, עמדותיו, התבטאויותיו ומעשיו חותרים תחת קיומה של מדינה ישראל כמדינה דמוקרטית, מי שמסית לגזענות באופן שיטתי, מי שמבקש ללבות שנאה בין חלקים שונים של החברה בישראל הרי שמכוח חוק יסוד הכנסת ולשם ההגנה על ערכי היסוד של מדינת ישראל – יש למנוע את התמודדותו בבחירות".

16:49 עריכה

יו"ר ועדת ההיתרים שליד מבקר המדינה, השופט בדימוס שלום ברנר, התפטר מתפקידו לאחר ארבעה חודשים בתפקיד.  בנוסף אליו, התפטרו גם שני חברי הוועדה האחרים.

בסוף חודש יולי האחרון, דיון בוועדת ההיתרים עם מבקר המדינה החדש, מתניהו אנגלמן, הפך לעימות חריף סביב סוגיית הכספים שקיבלת ראש הממשלה בנימין נתניהו מבן דודו נתן מיליקובסקי. 

מתניהו אנגלמן (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
מתניהו אנגלמן (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)

גורמים במקום העידו כי אנגלמן תקף את חברי הוועדה: "חרגתם מסמכותם, אתם לא צריכים להתערב במה שלא שלכם. התפקיד שלכם הוא להחליט אם לתת היתרים או לא. לא מעבר לזה. אל תנהלו ל את המשרד".

18:22 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לזירת הפיגוע בה נרצח דביר שורק בן ה-19. "החקירה מתקדמת, אין לי ספק שנאתר את מי שביצע את רצח החייל"

עוד אמר נתניהו: "ארץ ישראל נקנית בייסורים, איבדנו כאן את הבן של משפחת שורק וליבנו איתם, אנחנו מחבקים אותם בשעתם הקשה".

נתניהו בזירת הפיגוע בה נרצח החייל דביר שורק ז"ל (צילום: Flash90)
נתניהו בזירת הפיגוע בה נרצח החייל דביר שורק ז"ל (צילום: Flash90)

בני גנץ, יו"ר כחול לבן, הגיע גם הוא לזירה: "המחבלים מבקשים לחזור ולפגוע בתושבי גוש עציון ובכל אזרחי ישר. צה"ל וכוחות הביטחון ירדפו אותם וישיגו אותם – חיים או מתים". גנץ הוסיף כי ישראל תמשיך לבנות בגושים: "נעשה זאת מתוך ראייה אסטרטגית ולא כאסטרטגיה פוליטית. נעשה זאת כאן בגוש עציון ובכל אזור אסטרטגי שנראה לנכון. כואבים את לכתו של דביר ונמשיך את דרכו".

21:02 עריכה

תגובות במערכת הפוליטית בעקבות החלטת יו"ר ועדת ההיתרים ושני חבריה להתפטר, על רקע עימות חריף עם מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן. 

אהוד ברק מהמחנה הדמוקרטי, אמר: "ועדת ההיתרים שדרשה הסברים על יחסי השוחד האפשריים של נתניהו עם בן דודו – אולצה להתפטר".

יעל גרמן מכחול לבן: "זוהי הבעת אי אמון במבקר, שמתחיל לאבד את אמון הציבור".

22:29 עריכה

אהוד ברק נגד הרב גינזבורג. הערב התקיים טקס שבו קיבל גינזבורג אות הוקרה ממשרד החינוך ומחוץ לו נאספו מפגינים. ברק: "המסית הראשי לישראל – זוכה להוקרה ממשרד החינוך?! בחסות הפייק ניוז ועשן השחיתות, הימין הקיצוני המטורלל השתלט על משרד החינוך. בושה".

סגירה