על רקע המתיחות בנושא איראן נפגש בנט עם השגריר החדש של ארה"ב: "יש רוח טובה בינינו"

הרצוג על האיום הגרעיני: "אם הקהילה הבינלאומית לא תפתור זאת, תעשה זאת ישראל בעצמה" ● לאור חוסר ההסכמה בוועדה לבחירת שופטים צפויה רשימת המועמדים להיפתח מחדש; ייתכן שימונה שופט זמני נוסף לעליון ● דיווח: פרקליט המדינה הוא שהורה לפתוח בחקירה בעקבות הירי של השוטרים במחבל, בשעה שהיה שרוע על הקרקע ● עלה ל-11 מספר נשאי האומיקרון שאותרו בארץ

שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס מגיע לבית הנשיא כדי למסור של כתב האמנתו לנשיא יצחק הרצוג, 5 בדצמבר 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס מגיע לבית הנשיא כדי למסור של כתב האמנתו לנשיא יצחק הרצוג, 5 בדצמבר 2021

למרות התנגדות ימינה – כחול לבן תעלה את חוק יסוד השיוויון בוועדת השרים לחקיקה. "האופי היהודי של המדינה עוגן בחוק הלאום, ועכשיו אנחנו רוצים לעגן את האופי הדמוקרטי, אלו שני חוקים משלימים", אומר יו"ר הסיעה איתן גינצבורג ברשת ב'.

אורית סטרוק תוהה איך יגיב בנט לפיגועים ורומזת שהוא אולי חושש מביקורת השמאל.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התייחס הבוקר לביקורת על השוטרים שירו במחבל אתמול כששכב על הקרקע. לדבריו ברשת ב': "אף אחד מהמבקרים את השוטרים לא עמד באירוע כזה של 30 שניות שבהם הם צריכים להחליט. כל מי שעמד בסיטואציות כאלה מבין שמדובר שאי אפשר לקחת סיכון שהאירוע יכול להתפתח". בר לב סיכם: "השוטרים פעלו כפי המצופה מהם. זה חוכמה קטנה להסתכל על 3 שניות של סרטון ולהחליט".

לגבי חקירת השוטרים במח"ש אמר: "זה תהליך כמעט סטנדרטי הנקודה היא לא ההחלטה של מח"ש. הם ישלימו את הבדיקה שלהם והמסקנות יהיו אותן מסקנות".

עוד אמר בר-לב: "פיגועי אווירה זה מאוד קשה. המשטרה מנסה כל אירוע כזה לסיים אותו במהירות האפשרית. כל פיגוע כזה יכול להתרחב למשהו הרבה יותר גדול כמו מהומות – והיה ניסון כזה אתמול – אבל המשטרה פעלה מהר ופיזרה את המתפרעים.

 

יועז הנדל בגל"צ:  מחבל צריך להיות מנוטרל כאשר הוא יוצא לפיגוע. המחבל יכול לשכב עם מטען או עם נשק בידיו, המקרה הזה ברור לכל מי שמכיר את התחום. הייתה שם עבודה מצוינת של כוחות הביטחון, שפעלו בצורה מקצועית ובמהירות

לדברי הנדל: "אנחנו צריכים לעשות חשיבה מחודשת בנוגע לשער שכם ולעיר העתיקה, שמהוות נקודת תורפה. פלסטינים לא צריכים להסתובב שם בלי בידוק. אנחנו צריכים להחזיר את הריבונות"

בליאק על רקע הפיגוע אתמול ובכלל:

סגירה