עבאס למקורביו: "אני מתחיל לחשוש לחיי"

גורם במשפחת נתניהו התקשר ללפיד: "פעל לטובת הארכת תקופת האבטחה עלינו" ● לפיד שוחח עם בלינקן: "אסור להסיר את הסנקציות מאיראן, גם אם חוזרים למו"מ" ● שר החוץ הרוסי לברוב דחה את ביקורו לישראל למועד לא ידוע ● סער: בשבוע הבא אציג חוק שבמסגרתו המשטרה תוכל לבצע חיפוש גם ללא צו שופט ● מספר הנדבקים בזן אומיקרון בישראל עלה ל־35

יו"ר רע"ם מנסור עבאס בהצגת תוכנית חומש, 25 באוקטובר 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
יו"ר רע"ם מנסור עבאס בהצגת תוכנית חומש, 25 באוקטובר 2021

דונלד טראמפ התראיין לידיעות אחרונות. בין השאר הוא סבור שהוא הציל את ישראל. לדבריו "אם אני לא הייתי מגיע", הוא אומר, "אני חושב שישראל הייתה מושמדת. אוקיי? אתה רוצה לדעת את האמת? אני חושב שישראל הייתה מושמדת עד עכשיו. לא הייתה להם חברות (לנתניהו ולביידן), כיוון שאם הייתה הם לא היו עושים את העסקה עם איראן. ונחש מה? הם הולכים לעשות את זה עכשיו פעם נוספת. ואם הם יחזרו להסכם הגרעין, ישראל תהיה בסכנה גדולה מאוד. סכנה גדולה מאוד".

טראמפ פגוע מנתניהו על כך שבירך את ביידן על זכייתו, ומתייחס להכרה בגולן כמתנה שהעניק לו: "קח לדוגמה את הגולן. זה היה ביג דיל. אנשים אמרו לי שזו הייתה מתנה ששווה עשרה מיליארד דולר. עשיתי את זה לפני הבחירות – וזה עזר לו הרבה. הוא היה מפסיד את הבחירות בלעדיי ובזכותי הוא יצא תיקו".

בנט, שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, ושר הבריאות, ניצן הורוביץ, קיימו דיון בנושא הכיתה הירוקה, בהשתתפות גורמי המקצוע במשרדי הממשלה הרלוונטיים.

בדיון הוחלט להמשיך במודל הכיתה הירוקה, תוך החלת השינויים הבאים:
1. המודל לא יחול על כיתה שבה אומתו בשלב הראשון שני תלמידים מאומתים, תרחיש זה מהווה כ-5% מהמקרים המדווחים.
2. היה ואומת תלמיד אחד, יבצעו תלמידי הכיתה בדיקת PCR גם ביום השלישי.
3. המודל לא יחול במקרה בו אומת בכיתה תלמיד עם חשד להדבקה בזן ה"אומיקרון".

במצבים בהם לא יופעל מודל הכיתה הירוקה, תלמידים מחוסנים יוכלו ללמוד באופן פרונטלי, ותלמידים שאינם מחוסנים ילמדו בלמידה מרחוק.
המתווה המעודכן יוצג בישיבת הממשלה ביום א' הקרוב.

שר הביטחון בני גנץ סיים את פגישתו עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בוושינגטון. גנץ הודה למזכיר המדינה על תרומתו לחיזוק היחסים בין ישראל לארה"ב, ועל היותו ידיד אמת של ישראל.

בפגישה דנו גנץ ובלינקן בהזדמנויות במזרח התיכון, ובהן גם בהרחבת הסכמי אברהם והנורמליזציה. גנץ אמר לבלינקן כי ישראל פועלת גם לחיזוק היחסים עם ירדן ומצרים, וכן מקדמת צעדים בוני אמון עבור הפלסטינים, לרבות צעדים אזרחיים וכלכליים עליהם עובדים הצוותים המקצועיים בימים אלו.

בנוגע לאיראן, שר הביטחון הדגיש בפני מזכיר המדינה את הצורך בצעדים שיפסיקו את ההתקדמות בפיתוח הגרעין ויבלמו את התוקפנות האיראנית, תוך הבנה שאיראן היא קודם כל אתגר עולמי ואזורי.

בלינקן צייץ: "דנו במחויביות לביטחון ישראל, אתגרים אזוריים ושיפור חייהם של הישראלים והפלסטיניים".

מזל טוב לחברת הכנסת שירלי פינטו על הולדת בתה – לא שירה:

איילת שקד:

אלקין התייחס בגל"צ לראיון של טראמפ בידיעות אחרונות: "זו פצצה. נתניהו כל הזמן מתגאה בזה שהוא חבר גדול של טראמפ והרפובליקנים, אבל מתברר משבר ענק בין טראמפ לנתניהו".

סגירה