כמה אצבעות אתה רואה?

nirmo 2
בחינת איי.קיו. בחדר המיון. איור: ניר מולד

בשנת 1983 רכשתי את הקטנוע הראשון שלי וקראתי לו "יוסף" על שם הקומיקס המיתולוגי של דודו גבע וקובי ניב, שהתפרסם באותם ימים ב"העיר", עד שיוצריו התגרשו.

מאז הספקתי להחליף 11 אופנועים נוספים ולהעניק שם לכל אחד מהם (קסייב, לייזה, ואצלאב, פיליפ, שטרקמן, שווילי, שמופי, וינסנט, שרגא הראשון, שרגא השני והג'וימקס הנוכחי- גולדין, על שם ד"ר גולדין מפרק 2 של "גויאבות בערפל").

בתור אדם בלתי ממושפח, לא חשתי מעולם צורך להוציא רישיון על קופסת פח עם גלגלים, ומזה 36 שנים אני שועט לי בדרכים, שמנמן בעקבות גורלו.

אבל אופנוע זה אופנוע, ואחת לכמה שנים אני מוצא את עצמי מרוח על הכביש ומובל אחר כבוד למיון, מחכה לרגע הנכסף בו יפציע מולי דוקטור פלגמט, יניף שתי אצבעות וישאל אותי כמה אצבעות אני רואה.

בכל הפעמים בהם הייתי בהכרה מלאה בסיטואציה, ביקשתי מהדוקטור שאלות קשות יותר. וכך נוצר הסקץ' הבא ב"גויאבות בערפל":

לצפיה בפרק 1 המלא:

(אנימציה: מורן לחמן, יאיר ורדי (ירקו) וטל הדר, רקעים: מורן לחמן, שחקנים: אורנה כץ, ניר מולד, אלדד ירון, סאונד והקלטות: אלדד ירון)

ניר מולד (נירמו) הוא קריקטוריסט, תסריטאי ובמאי אנימציה. מנהל את סטודיו "ארמדילו הפקות מצויירות". הוציא לאור את ספרי הקריקטורות "צלילי המוסאקה" (אוסף גג-קרטונז שפירסם בשנות התשעים בעיתונים רבים בארץ) ואת ספר הקריקטורות "שלפוחיות" (בשיתוף עמוס אלנבוגן), את סדרות האנימציה "גוגי ומגוגי" (2011) ו"רפפורט" (2012) ובימים אלו משיק את העונה הראשונה של סדרת הסקצ'ים המצויירת "גויאבות בערפל". מזל עקרב, חובב חצילים. http://www.studioarmadillo.co.il

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 159 מילים
סגירה