משרד הבריאות עדכן את נתוני הקורונה: אתמול אובחנו 1,200 – ולא 903 – נדבקים

הושג הסדר טיעון עם דרעי: יתפטר מהכנסת וישלם קנס של 180 אלף שקלים ● הרצוג בטקס סיום קורס טיס: "את סכנת הגרעין האיראני יש לנטרל, עם הסכם או בלעדיו"; הרמטכ"ל: "הטובים לסייבר? טעות חמורה, הטובים הם קודם כל הלוחמים" ● ליברמן: הנגיף הכי מסוכן זה לא הקורונה – זה הלחץ וההיסטריה ● דיווח: מבצע החיסונים של המנה הרביעית יתחיל בראשון

בדיקת קורונה בירושלים, ספטמבר 2020 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
בדיקת קורונה בירושלים, ספטמבר 2020

למי שהיה מודאג – ישראל מוכנה לתקוף באיראן, או לפחות מספיק יהירה כדי להגיד את זה. לכתבה המלאה. 

על פי הדיווח בכאן, הפגישה בין השרה שקד ויו"ר ועדת הפנים טאהא, שנערכה בתיווך שר האוצר ליברמן, ארכה יותר משלוש שעות והסתיימה ללא הסכמות – אם כי אפשר להגדירה כפגישה טובה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים אמש פגישת עבודה מדינית עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, הנשיא הרצוג, שגריר ישראל בארה
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, הנשיא הרצוג, שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג, שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס ושגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג, 21 בדצמבר 2021 (צילום: חיים צח/ לע"מ)

בפגישה השתתפו גם שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג, שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס, נציגים בכירים מהמועצה לביטחון לאומי של ארה"ב ונציגי משרד החוץ בישראל.

הנשיא הביע את הערכתו הרבה לנשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, על ידידותו הקרובה עם ישראל והודה לממשל בארה"ב על שימור וחיזוק הקשר החזק והמשמעותי בין המדינות.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן והנשיא הרצוג, 21 בדצמבר 2021 (צילום: חיים צח/ לע"מ.)
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן והנשיא הרצוג, 21 בדצמבר 2021 (צילום: חיים צח/ לע"מ.)

 

בפגישתם דנו השניים בנושאים אזוריים שונים. נשיא המדינה הביע את דאגתו מפני התקדמותה של איראן להשגת נשק גרעיני בחסות המשא ומתן בווינה, ותיאר באוזני היועץ כי כיום המזרח התיכון מחולק לקואליציות. זו של ישראל ומדינות ערב החותרות לשלום, נאבקות באיראן ופועלות לעולם טוב יותר עבור אזרחיהן, למול קואליציית הטרור של איראן ושלוחותיה המבקשות לערער את המרחב.

בסרטון שפורסם הלילה נראה ח"כ בן גביר אוחז אקדח בוויכוח עם מאבטח ערבי.

על פי דיווח, האירוע התרחש בהילולת ישיבת "כסא רחמים", מחוץ לגני התערוכה בתל-אביב. בן גביר מסר לאתר בחדרי חרדים:

"האירוע היה עלול להיגמר באסון, ראיתי מולי "מאבטחים" עם שנאה בעיניים שקיללו ואיימו לפגוע בי. כל רגע עמדה לפרוץ מהם אלימות מסכנת חיים. אני מצפה שהמשטרה תחקור את השניים ותגיש כתב אישום. מקומם בכלא יהיה בטוח יותר עבור הציבור".

בסרטון שפרסם בן גביר מהאירוע – המאבטח מקלל אותו.

עוד זווית לאירוע, לפני שליפת האקדח.

לאתר חדשות 12 אמר בן גביר: הגעתי לגני התערוכה, יש שם הילולה לרב מזוז, הגעתי לאירוע ברכב ואז פתאום עמדו שניים, כביכול מאבטחים, למרות שקשה להגיד שזו חברת אבטחה. צילמתי ותיעדתי מכות שלהם בתוך אולם עם אנשים, שניים בעלי חזות ערבית. הם התחילו לקלל אותי: 'תזיז את הרכב', וכל מיני קללות גסות. אמרתי להם 'תירגעו, הכל בסדר, נזיז את הרכב'. ואז הם התקרבו לכיווני, ממש תוך שהם מאיימים 'נזיין אותך', 'נהרוג אותך', 'נרביץ לך' בצורה מאוד מאיימת. צריך לזכור, אני בחניון תת-קרקעי, אין שם כמעט אנשים – רק אני ועוד שניים, הנהג ובנצי".

בן גביר הוסיף: "ואז הוצאתי את הנשק, לא כיוונתי לעברם אבל כן הרגשתי בסכנת חיים ממשית. אני האישיות כיום הכי מאוימת במדינת ישראל, ולתדהמתי עד היום אין לי אבטחה מטעם הכנסת. אבל בכל מקרה, זה הרגיע אותם באיזשהו שלב והם זזו קצת הצידה, אבל לא להרבה זמן – הם חזרו לסורם – קללות, איומים ואיומים ברצח. התקשרתי למשטרה, ובשלב שהם הבינו שהמשטרה מגיעה הם נמלטו מהמקום, פשוט נמלטו מהמקום. המשטרה הצליחה לאתר אותם מסתתרים והם עוכבו לחקירה".

נעמה לזימי קוראת לקו אדום מול ח"כ בן גביר.

סגירה