סער: בהרב-מיארה היא המועמדת המועדפת עליי לתפקיד היועמ"שית

שר המשפטים הגדיר את פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר כ"מועמדת הטובה ביותר"; הוא גם אמר שייתכן שיפתח מחדש את רשימת המועמדים לבית המשפט העליון ● מקדם ההדבקה עלה ל-1.4 - הנתון הגבוה ביותר מאז יולי ● 591 חולי קורונה אובחנו היום כנשאים של האומיקרון, ובכך עלה ל-1,118 מספר הנדבקים בווריאנט ● בנט הנחה לערוך בדיקות מהירות בכניסה לבתי אבות גם למחוסנים

גדעון סער בישיבת סיעה של תקווה חדשה בכנסת, 25 באוקטובר 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
גדעון סער בישיבת סיעה של תקווה חדשה בכנסת, 25 באוקטובר 2021

הממשלה תקיים מחר את ישיבתה בקיבוץ מבוא חמה שברמת הגולן, ובישיבה עתידים השרים לאשר תוכנית לעידוד צמיחה דמוגרפית במועצה האזורית גולן ובמועצה המקומית קצרין לשנים 2025-2022. התוכנית, שהיקפה מיליארד שקלים, גובשה על ידי צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה יאיר פינס.

576 מיליון שקלים יוקצו לתכנון דיור. לפי התוכנית, בקצרין יתווספו בתוך חמש שנים כ-3,300 יחידות דיור ולמועצה האזורית גולן יתווספו כ-4,000 בתים. 23 אלף איש צפויים לעבור לאזור.

רמת הגולן, בקרבת הגבול עם סוריה, 10 בספטמבר 2019 (צילום: Ariel Schalit, AP)
רמת הגולן, בקרבת הגבול עם סוריה, 2019 (צילום: Ariel Schalit, AP)

שני יישובים חדשים, אסיף ומטר, יוקמו ברמה, וכל אחד מהם יכלול כ-2,000 יחידות דיור. 160 מיליון שקלים יושקעו בשיפור איכות החיים בגולן על ידי השקעה בתשתיות ובתחבורה.

חלק מתושבי רמת הגולן עתידים להתנגד לתוכנית כי אינם מעוניינים בהגדלת יישוביהם. התנגדות צפויה גם מצד ארגוני סביבה בשל רצון להימנע מפגיעה בטבע.

שר התפוצות נחמן שי אומר שהוא מתנגד לאיסור כניסה ארצה בגלל האומיקרון. בראיון לשלום קיטל בתאגיד השידור כאן אמר שי: "שנתיים שהיחסים עם יהודי התפוצות משובשים. הם לא מצליחים להגיע לכאן. יום עסל, יום בסל. יום פתוח, יום סגור. אני מקבל פניות כאלה מכל העולם".

יושב ראש מרכז השלטון המקומי חיים ביבס: "המשימה המרכזית של כולנו היא לשמור על מערכת החינוך והכלכלה ולהבין שאנחנו חיים לצד הקורונה. לא ניתן לעשות סגר במדינה עם כמות מחוסנים כמו אצלנו. שום סגר לא יפתור את הבעיה, הסגר האמיתי היחיד היה הראשון". ביבס אמר את הדברים בראיון לתאגיד השידור כאן.

חיים ביבס (צילום: Miriam Alster/Flash90)
חיים ביבס, אשתקד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל יארחו מחר את עמותת תפוח לציון עשרים שנות פעילות בבית הנשיא ויקבלו מהנהגת העמותה את חזונה לעשרים השנים הבאות. עמותת תפוח פועלת ליצירת שוויון טכנולוגי ומגשרת בין אומת הסטארט-אפ ובין אוכלוסיות הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל. באירוע ישתתפו מנכ"לית הסוכנות היהודית אמירה אהרונוביץ', יושב ראש קרן היסוד סם גרונדוורג, ראש עיריית רמלה מיכאל וידל, ראש מועצת ג'אסר אזרקא עמאש מוראד פתחי והנהגת העמותה.

מספר המאושפזים הנתונים במצב קשה עלה ל-90 – כך עדכן הערב משרד הבריאות. 34 מהם מחוברים למכונות הנשמה. אתמול אובחנו 1,775 חולי קורונה. שיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-1.82%. מקדם ההדבקה (R) עלה ל-1.4. זהו מקדם ההדבקה הגבוה ביותר מאז חודש יולי.

סגירה