בנט תקף את האופוזיציה שדרשה שיגיע למליאה: "מביאים הדבקה מסיבית לכנסת"

נתניהו בתגובה: "שיפסיק להתבכיין" ● מנדלבליט המליץ לבג"ץ להורות על מתן פרס ישראל לגולדרייך ● שב"כ הצמיד אבטחה לבר-לב ● כהנא מינה פרויקטור להילולה במירון ● משרד הבריאות ממליץ לצמצם את רשימת המדינות האדומות ● מהיום מנת הבוסטר ניתנת שלושה חודשים אחרי החיסון השני ולא חמישה ● מליאת הכנסת אישרה את צו הפחתת השימוש בכלים חד-פעמיים באמצעות מס

ראש הממשלה נפתלי בנט נושא דברים מיציע המבודדים בכנסת, 27 בדצמבר 2021 (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ראש הממשלה נפתלי בנט נושא דברים מיציע המבודדים בכנסת, 27 בדצמבר 2021

שרת התחבורה מרב מיכאלי הבוקר ברשת ב': אנחנו הרווחנו זמן להתפשטות ההדבקה ובקרוב אפשר יהיה לחזור לטוס – למרות שאין הרבה לאן לנסוע.

מיכאלי הדגישה שכולם צריכים להתחסן ולחסן את הילדות והילדים. לדבריה "אנשים לא עושים את זה וזה דבר מדהים שיש לנו".

מיכאלי סיפרה שבקרוב יחזור קמפיין המסיכות לתחבורה הציבורית.

על הפקקים אמרה: "אנחנו במצב חירום נוראי – אחרי שנים שהזניחו. לא הושקע כלום בתחבורה ציבורית. אנחנו בתכנית לאומית. זה תחום שלוקח זמן".

המנכ"לית החדשה של משרד החינוך, דלית שטאובר מבהירה: בעד התחסנות בבתי הספר. לדבריה של שטאובר בראיון לידיעות אחרונות:

"בתי הספר הם מקום שראוי לחסן את הילדים. תמיד זה היה ראוי, וגם עכשיו זוהי מדיניות השרה. חשוב לחסן את הילדים בתוך בית הספר כדי להבטיח שגרה ורצף לימודים, והמשרד שותף למהלך של מתן חיסונים בבתי הספר".

סמוטריץ' ממשיך להתבסס על ערוץ 14 ולהזהיר מפני רע"ם:

קריב בגל"צ: "יש מקום להגבלות על התקהלויות, זה שאין הנחיות זו טעות. הממשלה צריכה לחשוב על סוף השבוע הקרוב, שיהיו בו אירועים המוניים לחגיגת השנה החדשה – קורא לאזרחים ולאזרחיות לגלות אחריות ולהבין שזו לא העת להתקהלויות".

השר לשירותי דת, מתן כהנא, הודיע היום על החלטתו למנות את תת אלוף (במילואים), ניצב (בדימוס) צביקי טסלר לפרויקטור מירון לקראת הילולת הרשב"י שתערך השנה. המינוי הוא יישום המלצות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית. תפקידו של הפרויקטור לתכלל ולנהל את קיום ההילולה אל מול כלל הגורמים הרלוונטים, ובכפוף לשר לשירותי דת. כזכור, לפני כשבועיים קיבלה הממשלה החלטה כי השר לשירותי דת יקבל את האחריות הכוללת לאירוע מירון, וימנה פרויקטור מטעמו עד לסוף חודש דצמבר 2021.

הבוקר הודיע השר לשירותי דת כי תא"ל (במיל'), ניצב (בדימוס) צביקי טסלר יכהן בתפקיד. טסלר, בן קיבוץ יבנה, שירת בצה"ל כמפקד טייסות בחיל האוויר, בתפקידו האחרון בצה"ל כיהן כראש מטה פיקוד העורף בדרגת תא"ל. בין השנים 2019-2016 שירת טסלר במשטרת ישראל כראש אגף התכנון והארגון, בדרגת ניצב.

השר מתן כהנא ברך על המינוי ואמר: "ממשלת ישראל הפקידה בידי את האחריות על חגיגות ל"ג בעומר במירון השנה. אירוע מירון הקרוב יהיה שונה לחלוטין מהאירועים שהיו במקום עד כה – ביטחון החוגגים בהילולה יהיה הפעם מעל הכל. ניהול ההילולה במירון מצריך ידע ונסיון עשיר בהבנת אירועים מורכבים. לצביקי טסלר יש את הכישורים והידע לנהל אירוע שכזה, המצריך ראיה רוחבית, תכנון וחשיבה מערכתית, לצד הבנה ורגישות כלפי הפוקדים את ההר בזמן ההילולה.

תא"ל (במיל') צביקי טסלר: "האסון הנורא שהתרחש בשנה שעברה, מחייב אותנו לפעול בחרדת קודש ומתוך אחריות עצומה. לא אחסוך במאמצים לקיים מסורת אבות תוך שמירה קפדנית על כללי הבטיחות ועל שלום הציבור. אני מקבל עלי את התפקיד מתוך תחושת של אחריות גדולה ומצפה לשיתוף פעולה איכותי עם כלל הגורמים."

סגירה