רגע לפני התפטרות - העובדים שמצאו את ייעודם דווקא באותה חברה

עובדת מהבית מותשת. אילוסטרציה (צילום: iStock)
iStock
עובדת מהבית מותשת. אילוסטרציה

חושבים להתפטר? הגיעו מים עד נפש? תנו לעצמכם רגע לנשום ולחשוב על זה שוב. האם רע לכם במקום העבודה? אולי הסיבה להתפטרות אחרת לחלוטין? מבט מחודש עשוי להפוך את היוצרות מהר משחשבתם.

אל תמהרו להגיש מכתב התפטרות; גם אם רע לכם במקום העבודה אני מציעה לחשוב על זה ברצינות ולבדוק על מה זה באמת יושב. ייתכן שהפתרון נמצא בידכם ואפילו אינכם מודעים לכך. הנה כמה דוגמאות מניסיוני המקצועי.

אל תמהרו להגיש מכתב התפטרות; גם אם רע לכם במקום העבודה אני מציעה לחשוב על זה ברצינות ולבדוק על מה זה באמת יושב. ייתכן שהפתרון נמצא בידכם ואפילו אינכם מודעים לכך. הנה כמה דוגמאות מניסיוני המקצועי

1. סיבת העזיבה – שכר

המקרה: אתם חושבים שמגיע לכם יותר; הבוס מסרב.

הפתרון: נע"ת – נוסף על תפקיד.

מזכירה רפואית בבית חולים גדול הגיעה אליי לכתיבת קורות חיים כי רצתה לעבוד במקום אחר בו תרוויח יותר. במפגש בינינו למדנו כי מקום העבודה היה לה נוח, קרוב לבית, וכן נוח מבחינת חברה, עניין, סיפוק ואתגר.

בקורות החיים ראיתי שיש לה ניסיון בהנהלת חשבונות. הצעתי לה לגשת למחלקת הנהלת חשבונות בבית החולים – ולעשות שם שעות נוספות במחלקת גבייה. לשמחתה הרבה, בקשתה אושרה והיא החלה לעבוד בנוסף גם כמנהלת חשבונות באותו מקום שחשבה לעזוב. כך הצליחה העובדת להגדיל את הכנסותיה בלי לעזוב מקום עבודה, או לטרטר את עצמה בראיונות עבודה נוספים.

2. סיבת העזיבה – תחושת מיצוי

המקרה: אחרי כמה שנים בתפקיד אתם פוזלים החוצה לבדיקת אופציות חדשות.

הפתרון: יצירת עניין מחוץ לשעות העבודה.

איש הייטק הרוויח כסף רב בעבודתו, ונהנה מכל הפינוקים הידועים שמציע התחום: חדר כושר צמוד, הרצאות העשרה שאהב ועוד. מצד שני, אחרי 6 שנים באותו תפקיד הרגיש העובד תחושת מיצוי. הוא רצה לבדוק מה קורה "בחוץ" (מי יציע לו יותר), ובמקביל גם אמר שכבר אין לו עניין בתפקיד.

איש הייטק הרוויח כסף רב בעבודתו ונהנה מכל הפינוקים שמציע התחום: חדר כושר צמוד, הרצאות העשרה שאהב ועוד. מצד שני, אחרי 6 שנים בתפקיד הרגיש שכבר אין לו עניין בו

במפגש בינינו שאלתי מה מעניין אותו, ומה הוא עושה בשעות הפנאי – וכך למדנו שהוא אוהב לנגן עם חברים בהרכב מוזיקלי מיוחד. הצעתי לו להקים להקת רוק שתופיע בערבים בכל מיני מקומות, וכך ייצור לעצמו עניין ועיסוק מחוץ לשעות העבודה.

האיש הסכים ולבסוף נשאר באותה חברה, בתפקיד נוח עם שכר מכובד – ועם תחביב מורחב.

3. סיבת העזיבה – דומה מושך דומה

המקרה: היתקלויות לא נעימות עם הבוס או עובד אחר.

הפתרון: להקשיב.

"הוא לא ירים עליי קול", אמרה לי עוזרת אישית למנכ"ל, בעלת תואר ראשון ואנגלית כשפת אם.
"ומה את עושה כשהוא צועק?", שאלתי.
"מה זאת אומרת?", היא עונה לי – "אני צועקת עליו חזרה. מי הוא חושב שהוא!".

הצעתי לה בפעם הבאה להקשיב לו. להקשיב באמת בלי להגיב. אולי נוכל ללמוד משהו. הסברתי לה ש "דומה מושך דומה", ומה שמפריע לי באחר – לרוב מצוי גם בי,  רק שלא תמיד אנחנו רואים או מודעים לזה.

לאחר שנאותה לשמוע בעצתי ובאמת להקשיב לו, היא לפתע הבינה שהוא למעשה צדק בדבריו. לאחר מכן עשינו עוד עבודת התבוננות, ובסופו של דבר היא כמובן נשארה באותו מקום עבודה. כיום היא מאושרת, וגם למדה כמה דברים על הדרך שקשורים לעבודה.

ממהרים להתפטר? תנו לעצמכם רגע

אם פוטרת, ולא חשובה הסיבה, אני מבינה שהשיעור או התיקון שלך באותו מקום עבודה הסתיים. לכן אין סיבה להיות עצוב, כאוב או מדוכא – כי תמיד משהו טוב יותר מחכה.

אם פוטרת, ולא חשובה הסיבה, אני מבינה שהשיעור או התיקון שלך באותו מקום עבודה הסתיים. לכן אין סיבה להיות עצוב, כאוב או מדוכא – כי תמיד משהו טוב יותר מחכה

אבל אם עובד מגיע אליי כי הוא רוצה לעזוב עבודה מיוזמתו – אז עוד לפני שניגשים בכלל לכתיבת קורות חיים, להיכרות עם מקורות גיוס והכנה לראיון עבודה – אני מנסה להבין יחד איתו מה הסיבה.

פעמים רבות אני מונעת אנשים מלהגיש מכתב התפטרות, כי בסופו של דבר הבעיה היא לא מקום העבודה – אלא השיעור שאנו צריכים ללמוד. לעיתים הפתרון הוא יציאה ללימודים; לעיתים התנדבות בתחום אחר בו יש לצבור ניסיון; פיתוח והרחבה של תחביב ואולי גם יזמות.

אז רגע לפני שאתם מתפטרים בפזיזות, אני מציעה: לעצור. לנשום ולעשות עם עצמכם "עבודת בירורים" (מר/מתוק, אמת/שקר). רק אחרי שהתבוננתם פנימה, תוכלו לפעול מתוך הסכמת הלב ובצורה שתהיה הטובה ביותר עבורכם. ברוכים תהיו.

דניאלה הירש היא יועצת בכירה ומוסמכת לכלכלת המשפחה. מומחית להגדלת הכנסה באמצעות ניהול ודיוק הקריירה יועצת, מרצה בחברות וארגונים, מחברת רוח לחומר. http://www.danielahirsh.co.il

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 650 מילים
סגירה