איילת שקד: "אני מכוונת הכי גבוה שאפשר, להנהגת המדינה"

שקד הצהירה על כך בטקס השקת הקמפיין של "ימינה" (עד לפני שנייה - הימין המאוחד) ● ראש הממשלה נתניהו החליט שלא לפטר את סמוטריץ, שכינה אותו "חלש" ● מבקר המדינה ממנה שמונה חברים לוועדת ההיתרים, חלקם מקורבים לליכוד ולבית היהודי - ומעורר גל תגובות נסערות ● נפתלי בנט ועמיר פרץ בדו-קרב אידיאולוגי נדיר

.איילת שקד (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
.איילת שקד
07:30 עריכה

בוקר טוב! 35 ימים לפתיחת הקלפיות. השר אלי כהן מהליכוד תוקף את בצלאל סמוטריץ', לאחר שאמש כינה את נתניהו "חלש" ונתן לו ציון של "אפס במנהיגות".

בראיון בגל"צ אמר השר כהן: "סמוטריץ' צריך להתבייש על אופן ההתבטאות שלו, גם על זה שתשעה באב וגם על זה שזה נגד נתניהו. פשוט להתבייש – אם צמים לא מצייצים. מה שמאפיין גם את שקד ובנט וגם את סמוטריץ' זה חוסר אחריות".

השר כהן מצטרף לשורה של פוליטיקאים הן ממחנה הימין והן ממחנה השמאל שקראו לסמוטריץ' להתבייש, להתנצל ולחזור מדבריו. סמוטריץ' מצידו, עומד על התבטאויותיו לפי שעה.

דוברו של ראש הממשלה נתניהו: "האחרון בימין שהשתלח בנתניהו גמר מתחת לאחוז החסימה"

07:45 עריכה

יו"ר הימין המאוחד, איילת שקד, מגיבה גם היא על התבטאותו של סמוטריץ', מספר שלוש במפלגתה, נגד ראש הממשלה נתניהו. "הוא קצת כמו טראמפ, לא שולט בציוצים שלו". אמש נזפה בו שקד, הבוקר היא אומרת: "אני חושבת שהסגנון לא במקום, אבל במהות הוא צודק לחלוטין. מגיע לציבור החרדי ליהנות מאירועי תרבות כמו לכולנו".

בראיון לכאן רשת ב', התייחסה שקד גם לסערה סביב עליית היהודים להר הבית: "מה שדרשנו בסופו של דבר קרה. ראש הממשלה צריך להחליט אם הוא אחראי להחלטה או לא. כשנכנעים לטרור הוא מנצח".

08:28 עריכה

יאיר לפיד מכחול לבן, מטשטש את אמרתו של בני גנץ מאתמול, לפיה יישב עם נתניהו ברוטציה במידה שהוא יהיה זה שיתחיל ראשון: "דיברתי בלילה עם בני. לא נשב עד נתניהו". עוד אמר בראיון בנכון להבוקר בגלצ, "לא נשב עם אדם שיש לו שלושה כתבי אישום בדרכו לשימוע".

על שורת ההופעות המביכות קמעה של גנץ בתקשורת (כדוגמת שכחת שמו של החייל דביר שורק שנרצח בפיגוע), אמר לפיד: "המבחן הוא לא אם התבלבלת או לא התבלבלת באיזה משפט שנתת לתקשורת, אלא בלנהל מצבים קריטיים לגורלה של מדינת ישראל"

מהליכוד מסרו בתגובה לראיון: "אי אפשר לעשות רוטציה עם גנץ, כי גנץ ברוטציה עם לפיד לתפקיד ראש הממשלה. הפערים גדולים מדי, לפיד וגנץ יקימו ממשלת שמאל חלשה וראש הממשלה נתניהו יקים ממשלת ימין חזקה".

08:54 עריכה

החלטת בית המשפט בעניין ההפרדה המגדרית בעפולה. ש"ס תגיש הבוקר עתירה לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד ההחלטה בטענה כי היא לא סבירה ולא מידתית ופוגעת בזכות לשיוויון של הציבור החרדי המקיים את אירועי התרבות שלו בהפרדה.

"האירוע המדובר כמו אירועים נוספים המתקיימים בהפרדה, אינם באים לכפות אורח חיים על מי שאינו נוהג כך, אלא מייצגים קבוצת אנשים המבקשים זאת, שגם להם מגיע ליהנות מאירועים עירוניים בעיר מגוריהם".

09:34 עריכה

מפלגת הליכוד תלתה שלטי חוצות במסווה של קמפיין של המפלגה המתחרה: "אבי ניסנקורן – שר האוצר הבא" 

"לפיד וגנץ, סידרנו לכם. ניסיתם להחביא את יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, המועמד שלכם לתפקיד שר האוצר, אז שמנו אותו על שלטי חוצות".

09:41 עריכה

בצלאל סמוטריץ' מגיב להתלהמות נגדו, בעקבות כך שקרא לנתניהו "חלש". בראיון בכאן רשת ב', שר התחבורה מאיחוד הימין: "מערכת המשפט מתערבת בלא לה, ומנסה לכפות על כולנו מערכת של ערכים שלא בסמכות ולא ברשות. אנחנו צועקים שנים על הצורך בתיקונים ונתניהו בולם אותם ומתגאה בזה ולכן הוא זה שנושא באחריות".

עוד אמר סמוטריץ': "אי אפשר לתת לנתניהו את הקרדיט לכל מה שטוב כאן. אתם יודעים מצוין שאני אדם ענייני ואני יודע לא רק לפרגן. קיבלתי החלטה לא פופולרית, בניגוד להד הרווח בציבור שלי, ותמכתי בהחלטה על מתן הסדר לתכנון ל-700 יחידות דיור לערבים בשטחי C, כי אני מאמין שזה משרת את האינטרסים של מדינת ישראל וההתיישבות".

10:41 עריכה

סמוטריץ' לא מתחרט ומחריף את המתקפה נגד נתניהו. בראיון ב-Ynet אמר השר: "במשך עשר שנות השלטון האחרונות שלו מערכת המשפט התפתחה למימדים מפלצתיים ומכלה כאן כל חלקה טובה. בביטחון, בהתיישבות, בזהות המדינית של מדינת ישראל ובזכויות האדם. עשר שנים שאנחנו מנסים לעצור את זה. אני מקווה שלפחות בקדנציה הבאה סוף-סוף יהיה אפשר לעשות את זה".

לשאלה האם הוא מתחרט על הציוץ בטוויטר בו כתב כי ראש הממשלה נתניהו "חלש", ענה סמוטריץ': "בשום פנים ואופן לא. זה בא מתוך כאב. אנחנו במדינה דמוקרטית. ראש הממשלה יודע שיש לי כבוד מאוד גדול אליו".

10:48 עריכה

עומר בר לב (העבודה), לשעבר חבר ועדת החוץ והביטחון מגיב לפרסום של שלום ירושלמי אצלנו, על כך שנתניהו פועל לקבל מטראמפ תמיכה בהחלת הריבונות על יישובי יו"ש: "המטרה שלנו היא להיפרד מהפלסטינים, לא ליצור מדינה דו-לאומית מהדלת האחורית. למה זה קורה פתאום עכשיו חודש לפני הבחירות? הרי לנתניהו היה עשור לקדם את זה. הוא מרגיש שהאדמה בוערת מתחת לרגליו גם מימין וגם משמאל ויעשה הכל כדי לשרוד. אבל צריך לחכות. לטראמפ יש אינטרסים נוספים באזור, למשל עם מוחמד בן סלמן הסעודי. רק לפני יומיים הוא נזף בנתניה בטוויטר על אישור הכניסה לחברות הקונגרס הדמוקרטיות לישראל".

10:57 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, עוקץ את נתניהו וסמוטריץ'

11:08 עריכה

העבודה-גשר הציגה היום במסיבת עיתונאים את התכנית הכלכלית-חברתית שתחרוט המפלגה על דגלה.

מה מבטיחים עמיר פרץ, אורלי לוי ואיציק שמולי בתכנית שכותרתה "מהפקרה להשקעה"?
– העלאת שכר המינימום ל-40 שקל לשעה וביטול העסקה קבלנית, דבר שישפיע על כמיליון עובדים
– הקמת 200,000 יחידות דיור בבנייה ממשלתית, שאליהן יוכלו זוגות צעירים להיכנס תמורת תשלום הון עצמי נמוך יחסית
– תכנית חירום לאומית לשיקום מערכת הבריאות
– החלת מס עושר, שיחול על בעלי הכנסות של למעלה מ-44,000 ש"ח בחודש, על מנת לממן את כל הצעדים שנאמדים בכ-30 מיליארד ש"ח בשנה

עמיר פרץ במסיבת עיתונאית, 12.8.19 (צילום: נתי יפת)
עמיר פרץ במסיבת עיתונאית, 12.8.19 (צילום: נתי יפת)

כתבנו נתי יפת מדווח כי במהלך מסיבת העיתונאים אמר פרץ: "בשנת 2003 נשא 'הקוסם' בנימין נתניהו, שר האוצר, את נאום האיש השמן והאיש הרזה. 16 שנה אחרי והאיש השמן של נתניהו סובל כיום מאנורקסיה כלכלית וחברתית".

מקורות כספיים נוספים לתכנית הכלכלית-חברתית של מפלגת העבודה-גשר
מקורות כספיים נוספים לתכנית הכלכלית-חברתית של מפלגת העבודה-גשר

מפלגת כחול לבן בתגובה: מבעד למשקפת הסגורה לא רואים את המציאות. את התכניות שעמיר פרץ הציג לא ניתן יהיה לממש בממשלת החסינות של נתניהו.

12:35 עריכה

העבודה-גשר קוראים לכחול לבן להגיע לעימות חברתי-כלכלי: "כל היושבים בקוקפיט של כחול לבן לא ראו במשקפות פתוחות את שעמיר פרץ ראה במשקפת סגורה. אנחנו מזמינים את גנץ / לפיד – מי שהם בוחרים להתייצב לעימות חברתי כלכלי".

על רקע התכנית הכלכלית-חברתית שהציגו הבוקר עמיר פרץ ואורלי לוי – תגובות חלוקות בזירה הפוליטית. נפתלי בנט מגיב לתכנית הכלכלית-חברתית של עמיר פרץ: "נכנס למצב חירום לאומי – תכנית פרץ פוגעת בחלשים". פרץ מגיב: "אתה לא מפתיע. ברית הקפיטליסטים בינך לבין לפיד אף פעם לא ראתה בני אדם. אני מזמין אותך לעימות בכל זמן ובכל מקום שתרצה".

מפלגת ש"ס דווקא מפרגנת: "מברכים על כך שכוחות חברתיים נוספים מצטרפים למאבק שלנו לצמצום הפערים ולמען האוכלוסיות המוחלשות בחברה". בש"ס הביעו תקווה לכך שפרץ ולוי יחזרו בהם מהווטו השטילו על נתניהו: "שינוי חברתי אמיתי עושים מתוך הממשלה ולא בדיבורים מספסלי האופוזיציה".

12:39 עריכה

מפלגת המחנה הדמוקרטי השיקה את קמפיין הבחירות שלה: "ממשלת שינוי זה אומץ".

ניצן הורוביץ: "ישראל צריכה את המחנה הדמוקרטי כדי להסתכל לימין בין העיניים ולקרוע להם את המסכות מהפנים, לחשוף את הגזענות, ההסתה והשחיתות. אף אחד לא יעשה את זה במקומנו".

סתיו שפיר: "מחנה השמאל והמרכז נכשל בכל פעם שהוא התקפל מול הימין. אני קוראת מכאן לכל מי שמאמין ומאמינה בשינוי – אל תיכנעו לייאוש. אל תתפשרו על מי שמציע אותו מאותו דבר".

אהוד ברק: "בכירי כחול לבן מדברים באופן ברור על ממשלת אחדות עם הליכוד. חלקם מדברים באופן ברור על ממשלת רוטציה עם נתניהו. זאת לא פליטת פה וזאת לא בעיית שמיעה".

המחנה הדמוקרטי מציג את הקמפיין (צילום: נתי יפת)
המחנה הדמוקרטי מציג את הקמפיין (צילום: נתי יפת)
12:43 עריכה

ותודה לאחים גרים

13:02 עריכה

נפתלי בנט ועמיר פרץ קובעים דייט. בנט נענה להצעתו של פרץ לקיים עימות בנושאים הכלכליים-חברתיים. התאריך – 8 בספטמבר, 19:30

13:27 עריכה

הכתבת הפוליטית של חדשות 12, דפנה ליאל, מדווחת כי גורמים בסביבת נתניהו, בליכוד ובקואליציה, לוחצים על ראש הממשלה לפטר את סמוטריץ'.

15:27 עריכה

העימות בעצם כבר התחיל: נפתלי בנט (הימין המאוחד) ועמיר פרץ (העבודה) נכנסו למסלול התנגשות בטוויטר, שמגיע כעת לשיאו. בנט: "פרץ מבטיח להטביע את הדורות הבאים בחובות". פרץ: "בנט בטוח שישראל צריכה להיות מדינה רק למיליונרים".

עוד אמר בנט: "הסכנה הגדולה ביותר היא הפיכתה למדינה סוציאליסטית, מפגרת-מאחור תחת שר האוצר עמיר פרץ (או ניסנקורן ודומיהם). פרץ מבטיח לנפח את הוצאות הממשלה על חשבונכם, להגדיל את הקצבאות וליצור מלכודות עוני, ולהלאים את שוק הדיור ולחסל ענף עסקי שלם במשק. למדינה כמו ישראל הנלחמת על חוסנה אין את הפריבילגיה לשחק בסוציאליזם קיצוני שיהפוך את ישראל משוויץ של המזרח התיכון לוונצאולה".

ועוד ענה פרץ: "בנט הוא נער גבעות הזוי ומנותק. העבודה-גשר תדאג לבני אדם".

אה, כן, וגם את זה הוא אמר, בעודו מצוות את בנט ליאיר לפיד ומשלים בכך את סימון גזרת האויב:

15:47 עריכה

בעקבות ההתבטאות הקשה של בצלצל סמוטריץ נגד ראש הממשלה: ח"כים ממליצים לנתניהו להדיחו רק מהקבינט, ולא לפטרו מהממשלה.

15:50 עריכה

נתניהו זימן את סמוטריץ לשיחת הבהרה בשעה 17:15. והיא לא הולכת להיות נעימה או חברית. עדכון: הפגישה הסתיימה.

.סמוטריץ בכוננות ספיגה (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
.סמוטריץ בכוננות ספיגה (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)

בכחול-לבן קופצים על הרכבת ומחממים את נתניהו נגד הסורר התורן:

אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי): "נתניהו יסלח לו".

יואב קרקובסקי, ראש הדסק הפוליטי של כאן, לא אופטימי לגביו – וצופה פיטורין: 

16:15 עריכה

הרפורמה יוצאת לדרך: מתניהו אנגלמן ממשיך לפעול בהתאם לשמו הפרטי ולחלק מתנות לנתניהו 

מבקר המדינה הכריז על שורה של מינויים חדשים, בעלי הקשר פוליטי מובהק, לוועדת ההיתרים. הבשורה המרכזית: הרכב הוועדה הורחב לשמונה חברים. אה, וכעת נתניהו יוכל לבקש שוב הלוואה למימון הוצאות משפטיות. 

לוועדה ימונו בין השאר השופטות בדימוס שרה פריש (שמונתה ב-2017, על ידי שר החינוך הקודם, נפתלי בנט, לחברת ועדת האיתור למנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה) ונחמה מוניץ (שמונתה על ידי שרת התרבות מירי רגב לעמוד בראש ועדה ציבורית שתבחן את חלוקת הכרטיסים לטקס המשואות הממלכתי בהר הרצל), שישמשו כיו"ר.

כמו כן, ימונה לוועדה מנכ"ל משרד האוצר לשעבר שמואל סלבין – לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ומשרד העבודה, שלקראת בחירות 2006 ו-2009 התמודד בפריימריז בליכוד, וב-2009 הוזכר כמועמד המועדף על בנימין נתניהו במחוז ירושלים (והפסיד).

כזכור, ששת חברי הוועדה הנוכחיים אמורים לסיים את כהונתם בחודש הבא. חלקם אף ביקשו מפורשות שלא להאריך אותה לתקופת כהונה נוספת על רקע חילוקי הדעות מול אנגלמן סביב סירובה של הוועדה לאשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל מימון מאנשי עסקים לצורך הגנתו המשפטית.

חבר נוסף בוועדה יהיה ישראל תיק, חבר המועצה ועמית במכון החרדי למחקרי מדיניות, שהיה בעבר מנהל אגף החינוך בעיריית בית"ר עילית. תיק מונה למל"ג על ידי שר החינוך הקודם בנט והיה לנציג החרדי הראשון אי פעם במועצה.  בוועדה יכהן גם עו"ד עדן בר טל, שהיה מנכ"ל משרד התקשורת מ-2009 עד 2013. בעברו הרחוק, בתחילת שנות ה-90, היה עוזרו של השר רחבעם זאבי (גנדי), כיום משמש בר טל יו"ר הוועדה לחיוב אישי במשרד הפנים.

אנגלמן אמר על הרכב הוועדה החדש: "היום עשינו את הצעד הראשון בדרך ליישום רפורמה המקדמת ביקורת בונה ואיכותית. העצמת הרכב הוועדה למתן היתרים תאפשר שילוב של מומחים מתחומים שונים לצד הרחבת מגוון הדעות ופתיחת הוועדה לקבוצות שונות בחברה.

"הוועדה תפעל ללא משוא פנים והיא אינה כפופה בהחלטותיה אלא למרות הדין. הוועדה היוצאת השלימה קדנציה מלאה בת שנתיים ואני מבקש להודות לחברי הועדה על תרומתם למנהל התקין בישראל".

תגובות למינויים החדשים: 

המחנה הדמוקרטי: "החשוד מבלפור התחיל להפעיל את ידיו הארוכות בדרך להיחלצות מכתב אישום. בדרכו הוא הורס את כל מוסדות הדמוקרטיה הישראלית ובניהם את כל שומרי הסף. הוא רומס כל מוסד שמייסדי המדינה הקימו כדי לבסס את ישראל כדמוקרטיה. הפחדנות של נתניהו לתת דין על שוחד, מרמה והפרת אמונים יביאו לחורבן דמותה של ישראל כדמוקרטיה".

רוויטל סויד (העבודה-גשר): "נתניהו הצליח במזימתו לחסל ועדת היתרים אחת, נקווה שוועדת ההיתרים החדשה תפגין בכ"ז חוט שדרה ולא סמרטוטיות כלפי המנהיג, ששוב רוצה לקבל כסף מחבריו הטייקונים".

ח"כ אבי ניסנקורן (כחול-לבן): "אותה ועדה מקצועית שסרבה לאשר לנתניהו מימון אסור להגנתו המשפטית, תהפוך עכשיו בעזרת אנגלמן ממקצועית – לפוליטית. עבור אדם אחד בלבד, המבקש חסינות מפני החוק, נרמסות מערכות שלטון החוק של מדינה שלמה. נצחון כחול לבן בבחירות הכרחי להשבת המדינה למסלול שפוי".

יו"ר ועדת הביקורת לשעבר, ח"כ קארין אלהרר (כחול-לבן): "מבקר המדינה פתח במבצע 'ניקוי אורוות'. לאחר בחירתו התמוהה שלא לעמוד מאחורי החלטת הוועדה, נדמה כי אנגלמן החליט להנדס אותה מחדש והמשמעות היא אחת: הפיכת ועדת ההיתרים החדשה לערכאת ערעור לנתניהו. במקום להיאבק בשחיתות, המבקר החליט לפתוח לה את הדלת לרווחה".

ח"כ יעל גרמן (כחול-לבן): "מהרגע שמבקר המדינה החדש נכנס לתפקידו הוא קיבל סדרה של החלטות העושות רושם כי בכוונתו לשנות את תפקיד המבקר – כפי שקבוע בחוק. חשוב להזכיר שתפקיד הביקורת בין השאר הוא: איסוף נתונים על פעולות הגופים המבוקרים ובחינתם לאור נורמות מחייבות. אין למבקר את הסמכות לשנות חוק יסוד".

זהבה גלאון, יו"ר מרצ לשעבר: "זו לא 'רפורמה' ולא 'מהפכה'. זה מינוי בובה של ביבי, כמו פילבר במשרד התקשורת, שעושה בשביל רה"מ מה שמבקשים ממנו. והמטרה היא אחת: לאשר לנתניהו את המימון המשפטי של המיליונרים המקורבים אליו, כדי לחלץ אותו מהעמדה לדין".

אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי): "מתניהו מדיח את כל ועדת ההיתרים וממנה במקומה מקורבים".

17:13 עריכה

בצל המתיחות נוכח פיטוריו האפשריים של בצלאל סמוטריץ: בימין המאוחד נערכים להשקת הקמפיין, הערב. עם זאת, ראשי המפלגה נערכים לשינויים שעלולים להיגרם כתוצאה מהשיחה הצפויה בין ראש הממשלה נתניהו לסמוטריץ.

17:23 עריכה

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) סירב להשתתף בפאנל "לפני החדשות" (חדשות 13) לאחר שנאמר לו שגם הרב (הרפורמי) גלעד קריב (המחנה הדמוקרטי) ישתתף בו. במחנה הדמוקרטי מיהרו, כמובן, להגיב:

18:28 עריכה

שיחת ההבהרה עם ראש הממשלה הסתיימה ו… דפנה ליאל (חדשות 12) מדווחת שסמוטריץ לא פוטר מתפקידו כשר התחבורה. עדכון: כעת יש לזה גם אישור סופי.

18:36 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ככל הנראה סלח לו, או סוג של סלח לו, אבל חברת מפלגתו מירי רגב נשמעה עדיין מאוד כועסת על בצלאל סמוטריץ בריאיון ל"שש" עם עודד בן עמי (קשת) – ולא חסכה בלשונה.

בין השאר, רגב אמרה שם: "אני חושבת שסמוטריץ' הוא ילד מגודל. הוא חצה את כל הקווים האדומים, הוא מתנהג כמו ילד שבועט בהורים שלו. זו התנהגות לא מכובדת ומכבדת. הוא נגרר יחד עם השמאל לשיח נגד ראש הממשלה.

"בהתנהלת שלו ובירי שלו לתוך הנגמ"ש, הוא כנראה למד משהו מבנט ושקד והבין שכדי לקבל כותרת הוא צריך לדבר בצורה כל כך בוטה נגד ראש ממשלה. הוא צריך להתנצל. סמוטריץ' פישר, לא יודע מה זה פוליטיקה. מי אתה, סמוטריץ', שתגיד אפס מנהיגות לראש ממשלה שמכהן 13 שנה?".

על איילת שקד, שגם כן ביקרה את סמוטריץ, אמרה רגב: "היא אופורטוניסטית. לפני כמה שבועות היא התחננה להיות בליכוד,  אז מה קרה לה? היא חזרה לבית שהיא נטשה".

18:41 עריכה

אהוד ברק, בתגובה להתאבדות של מקורבו ג'פרי אפשטיין: "בניגוד לגורמים שהפיצו פייק ניוז, השם שלי לא הופיע בכל אלפי העמודים ששוחררו".

19:30 עריכה

איילת שקד החליטה: שמה של מפלגת הימין המאוחד ישונה ל"ימינה". גורמים במפלגה הסבירו: "ימינה זה מה שהציבור רוצה, אבל לא מקבל מידי בחירות. אנחנו הולכים למשוך את הגה הספינה לכיוון הזה".

19:56 עריכה

עכשיו אני כי ההיא הלכה: מרב מיכאלי, שתפסה את מקומה של סתיו שפיר במפלגת העבודה לאחר שזו עברה למחנה הדמוקרטי, תושבע מחר, במסגרת ישיבת פגרה של הממשלה, כחברת כנסת.

מרב מיכאלי (צילום: פלאש 90)
מרב מיכאלי (צילום: פלאש 90)
20:05 עריכה

חדשות 13: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יבקש לפסול את חברי עוצמה יהודית ברוך מרזל ובנצי גופשטיין מלהתמודד לבחירות לכנסת.

 

20:19 עריכה

מפלגת ימינה משיקה בשעה זו (20:15) את קמפיין הבחירות. איילת שקד, שנאמה ראשונה בטקס, אמרה בפתח דבריה, תוך שהיא מאמצת את גישת ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקשורת: "יש לי חדשות שלא תשמעו בשום ערוץ תקשורת – ישראל רוצה ימינה".

בנוסף, שקד הצהירה: שהיא "מכוונת הכי גבוה שאפשר, להנהגת המדינה", כדבריה, ואמרה:  "רק ביחד נוכל לפתוח את בית המשפט העליון לקולות אחרים ולהחזיר את הדמוקרטיה לעם. רק ביחד נשמור על מסורת ישראל ועל תורת ישראל, כנגד הברית הצינית של ליברמן ולפיד".

באירוע, שנערך במלון כפר המכביה, הןצג שמה החדש של המפלגה ("ימינה") ונחשפה סיסמת הבחירות שלה – "ישראל רוצה ימינה".

לוגו המפלגה החדש:

ימינה-0002

20:53 עריכה

סמוטריץ מתנצל: "נאמרו דברים בסגנון שלא צריך ולא ראוי שיאמר"

במהלך טקס השקת קמפין הבחירות של ימינה (שמה החדש של מפלגת הימין המאוחד): שר התחבורה בצלאל סמוטריץ התנצל בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

עיקרי דבריו והתנצלותו של סמוטריץ:

"אני שחקן של מהות, של אמת, ונכון, לעיתים אני אומר את האמת שלי בהתבטאויות חריפות וקשות המשקפות את העובדה שאני לא משחק משחקים של פוליטיקה וכשכואב לי – כן, אני צועק.

"מתוך הכאב האמיתי נאמרו דברים בסגנון שלא צריך ולא ראוי שיאמר, בוודאי לא במישור היחסים שבין ראש ממשלה לשר בממשלתו, ועל כך אני מיצר. מותר שתהיה ביקורת, אבל היא צריכה להיות עניינית ומכובדת ולא לגלוש לפסים אישיים ואת זה אני בהחלט מקבל. זה צריך לחול גם על שרי הליכוד שתוקפים אותי אישית ובצורה לא מכובדת, אותי ואת חברי מפלגתי.

נתניהו הוא מנהיג הימין. הוא ראש ממשלה טוב ואנחנו מגבים אותו לא פעם ולא פעמיים, גם כשזה לא פופולרי. אנחנו מגבים אותו מול הרדיפה המשפטית המפלה שהוא עובר ומול המתקפות הצבועות מהשמאל. וכן, כשצריך לבקר אותו אנחנו גם מבקרים, ואף אחד, אבל אף אחד, בשום איום, לא ישתיק את הביקורת הזאת. הציונות הדתית היא שותפה של הליכוד והיא תמשיך להיות כזאת ככל שהליכוד יחפוץ בכך, אבל היא לא אסקופה נדרסת ולא ניתן שיפעילו נגדה סטנדרטים אחרים מאלה שמופעלים מול השותפים האחרים.

"תודה לרב רפי, לאיילת ולנפתלי – שותפיי לדרך. לפני שבועיים גילינו כולנו אחריות – ויתרנו התגמשנו והקשבנו לקולו של הציבור – שאני סמוך ובטוח שעכשיו תורו להראות בקלפי את תמיכתו בחיבור האחראי הזה".

בתוך כך, גורמים בליכוד מסרו ש"ראש הממשלה הבהיר לסמוטריץ כי אם לא יתנצל פומבית על ההשתלחות נגדו – יפוטר לאלתר מהממשלה" וכי "לא תהיה אזהרה נוספת".

21:09 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מזהיר מפני האפשרות שעמיר פרץ (או כל אחד אחר שאינו מגוש הימין) יהיה שר האוצר:

21:42 עריכה

עמיר פרץ, שמוקדם יותר היום התעמת עם נפתלי בנט וסיכם איתו על עימות כלכלי-חברתי, מציע עכשיו גם לראש הממשלה בנימין נתניהו להתעמת עמו:

22:09 עריכה

המחנה הדמוקרטי, בתגובה לפרשת סמוטריץ: "בצלאל סמוטריץ', עציר שב"כ בחשד שהחזיק 700 ליטר דלק כדי לפוצץ את נתיבי אילון בתקופת ההתנתקות – זה האיש שנתניהו הפקיד כאחראי על כבישי ישראל ונהגיה. וזה האיש שנתניהו לא פיטר בגלל הסתה וגזענות".

 

 

22:19 עריכה

אורלי לוי אבקסיס (העבודה-גשר), בראיון לאריה אלדר ובן כספית ברדיו 103fm: "לא צריך לשפוך כסף אלא לשנות סדרי עדיפויות"

עוד אמרה לוי: "ממחקרים שבדקו 133 תכניות כלכליות שנעשו לאורך ההיסטוריה יש ממצא אחד מאוד ברור שמראה שהשקעה בבריאות ובחינוך של אוכלוסיות מוחלשות מניב את התשואה הגדולה ביותר.

"אנחנו מדברים על מס עושר להכנסות הגבוהות במיוחד – 54 אלף שקל ומעלה – שבהחלט יכולים לעשות חלוקה בנטל. אנחנו אומרים שלא יתכן שאנחנו נוותר על הפוטנציאל של אותם אזרחים בפריפריה או ילדים שנולדים לבית חלש".

בנוגע להתנצחות המילולית שהתרחשה מוקדם יותר היום בין עמיר פרץ לנפתלי בנט, במהלכה כינה פרץ את בנט "נער גבעות הזוי", אמרה לוי: "אני לא קראתי לו כך ואם נאמרו דברים כאלו אני חושבת שהוא הביא את זה על עצמו. הוא עושה ניתוק רגשי מאנשים שהוא רוצה את תמיכתם ואומר שזו תהיה הפקרות ושנהפוך לוונצואלה. סליחה, מה התפקיד של המדינה בחיים של האזרח? לתת את השירותים הבסיסיים ביותר. כשאנחנו עושים קיצוצים רוחביים זה הכי לא שיוויוני שיש".

סגירה