בנט: "להערכתי, עד סוף השבוע אנחנו נחצה את קו עשרים אלף המאומתים ביום"

מנכ"ל משרד הבריאות אישר מתן חיסון רביעי לבני 60 ומעלה ולצוותים רפואיים ● חברים בקואליציה מאיימים להיעדר מהצבעות במליאה אם יוסרו המכסים על הירקות והפירות ● מהיום עסקים יכולים לקבל כשרות גם שלא מהרבנות של היישוב שבו הם פועלים; מנהיגי הציבור החרדי קוראים שלא לתת יד לרפורמה ● לשכת עורכי הדין תציע חמישה מועמדים חדשים לשיפוט בבית המשפט העליון

תור לבדיקת קורונה במרכז תל אביב, 2 בינואר 2022 (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אבשלום ששוני, פלאש 90
תור לבדיקת קורונה במרכז תל אביב, 2 בינואר 2022

בישראל היום מדווחים כי בכחול לבן מעוניינים להתחיל לקדם שלושה חוקים – חוק השיוויון ועיגון מגילת העצמאות בחוקי יסוד ורפורמת השירות, שמבקשת לתקן את האופן שבו משרתים בצה"ל. על חוק השיוויון אמר גורם במפלגה: "שוב אנחנו נתקלים בהתנגדות של איילת שקד בלבד. כל שאר מפלגות הקואליציה וחבריה מסכימים לקדם את החוק, גם מימין וגם משמאל".

שר הביטחון בני גנץ, שר התרבות חילי טרופר ואיילת שקד במליאה, 2.6.2021 (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
שר הביטחון בני גנץ, שר התרבות חילי טרופר ואיילת שקד במליאה, 2.6.2021 (צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)

גדעון סער על רקע המתיחות מול עזה: "כל תירוצי הברקים ומזג האוויר – זאת שיטה. לא מזג האוויר שיגר את הטילים, רואים בחמאס אחראי. התגובה הולמת את האירוע, המדיניות שלנו הרבה יותר חזקה מהמדיניות החלשה של הממשלה הקודמת, שספגה בלי סוף".

שר המשפטים שהתראיין לגל"צ התייחס לפגישת גנץ ואבו מאזן ואמר כי זו הייתה "פגישה מיותרת לא חשובה". לדבריו, "אבו מאזן אמנם פועל נגדנו בדרכים מדיניות ולא צבאיות כמו חמאס, אבל אסור להשלות את עצמנו שאחד מהם הוא בן בריתנו".

סער התחייב: "בפברואר יהיו לנו 4 שופטים חדשים לבית המשפט העליון וגם יועמ"ש חדש. הכל בסדר ומתקדם כמו שצריך".

גל האומיקרון. נחמן אש אמר בראיון לגל"צ כי "אם נראה עלייה מהירה במספר המאושפזים בתי החולים – נצטרך לחשוב גם על צעדים יותר קשים". על חגיגות השנה החדשה אמר: "התמונות מדאיגות. לא הגבלנו את החגיגות, אבל קראנו לאנשים לשמור על עצמם, להיות עם מסכות במקומות צפופים ולהמעיט להגיע לאירועים האלה. יכולת ההדבקה העצומה של האומיקרון קיימת בכל המקומות ואנשים צריכים להיזהר".

ראש האופוזיציה מגיב לראיון של יאיר לפיד בשישי – עם קטע ממערכון של הגששים.

השלב הראשון של תכנית הכשרות החדשה של שר הדתות מתחיל: החל מהיום יוכלו בעלי המסעדות, המפעלים, המרכולים וכל עסק לייצור ומכירת מזון לבחור איזה רב עיר (באמצעות מועצה דתית) יעניק להם תעודת כשרות.

יוליה מלינובסקי:

סגירה