דיווח: נתניהו הסכים להסדר טיעון עם קלון

ח"כית ממרצ התנגדה – חוק הגיוס נפל בקריאה ראשונה; בנט גנץ ולפיד: הצעת חוק הגיוס תעלה מחדש בשבועות הקרובים ● המחקר על החיסון הרביעי: לא מספיק להגן מהדבקה באומיקרון ● רה"מ החליט: הבידוד יקוצר לחמישה ימים כפוף לבדיקות אנטיגן; כל אזרח שיהיה מעוניין בכך יקבל ערכות בדיקה בחינם ● לפיד: "הממשלה תחזיק מעמד גם אם נתניהו יחתום על הסדר"

Benjamin Netanyahu (צילום: Jack Guez/Pool Photo via AP)
Jack Guez/Pool Photo via AP
Former Israeli prime minister Benjamin Netanyahu, second right, arrives for a court hearing on corruption charges Tuesday, Nov. 16, 2021, in Jerusalem. Netanyahu appeared in court for the first time in over half a year on Tuesday as a one-time confidant prepared to take the stand against him in a high-profile corruption case against the former Israeli prime minister. (Jack Guez/Pool Photo via AP)

אחרי כארבע שעות הסתיימה הפגישה של בנימין נתניהו עם מקורביו בעניין הסדר הטיעון בעניינו. בפגישה, שנערכה בביתו של פרקליטו של נתניהו, עורך הדין בעז בן צור, בשכונת רמת חן ברמת גת, השתתפו, לבד מנתניהו ומבן צור, שרה נתניהו, בניהם של הזוג, יאיר ואבנר, עורכי הדין עמית חדד ויוסי כהן והמקורב נתן אשל. לפי הדיווחים בתקשורת, הוחלט להמשיך במגעים לגיבוש הסדר טיעון.

אחת המגבלות בעניין הגעה להסדר טיעון היא פרק הזמן הקצר שנותר עד תום כהונתו של אביחי מנדלבליט כיועץ המשפטי לממשלה.

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת תדון היום בתיקון חוק יסוד הממשלה, כך שתוגבל כהונתו של מי שיכהן בתפקיד. סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער, המקדם את השינוי, יתייצב בישיבה, שתיערך בשעה 12:00. לפי השינוי, שאושר במליאת הכנסת בקריאה ראשונה בנובמבר האחרון, כהונת ראש הממשלה תוגבל לשמונה שנים. רק משחלפו שלוש שנים מתום הכהונה, יוכל מי שכיהן כראש הממשלה שמונה שנים לשוב ולהתמנות לתפקיד.

בבית המשפט המחוזי בירושלים יתחדש היום משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. בדיון היום תימשך עדותו של חוקר להב 433 ניר שוורץ, שחקר את ניר חפץ. אחריו יעיד ניר פלג, חוקר בלהב גם כן.

יושבת ראש ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, שרן השכל, הניחה על שולחן הכנסת הצעת חוק, שלפיה, לוח החופשות בבתי הספר ובגני הילדים יותאם לימי העבודה במשק.

לפי ההצעה, שפורסמה הבוקר ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet, החופש הגדול יקוצר מחודשיים לחודש אחד. לפי ההצעה, שנת הלימודים תיפתח ב-1 באוגוסט במקום ב-1 בספטמבר. במקום ימי הלימוד שיתווספו בקיץ, יקוצר שבוע הלימודים לחמישה ימים ויבוטלו החופשות בל"ג בעומר ובאיסרו חג.

מהסתדרות המורים נמסר בתגובה: "מדובר בפופוליזם זול. כולם יודעים שימי החופשה של עובדי ההוראה נקבעו במסגרת הסכמים קיבוציים בין הסתדרות המורים למדינה ולא בהצעת חוק של חברת כנסת כזאת או אחרת. ימי החופשה מהווים חלק בלתי נפרד מתנאי ההעסקה של עובדי ההוראה בדיוק כמו שכר, ימי מחלה, השתלמויות או תנאים אחרים שנקבעו בהסכמים".

יושב ראש ארגון המורים רן ארז מסר בתגובה כי "מדובר בתוכנית הזויה. אנחנו מתנגדים לה בתוקף וניאבק נגדה. במקום להתמודד עם החוליים האמיתיים של המערכת, מציעים הצעה פופוליסטית שמטרתה לפגוע בתנאי העבודה של המורים".

חברת הכנסת אמילי מואטי מוחה נגד גיוס הכספים למימון ההגנה המשפטית של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו –

סגירה