היועמ״ש דורש הבהרות ממפכ״ל המשטרה לגבי השימוש בפגסוס

המפכ״ל: המשטרה לא מפעילה יכולות טכנולוגיות מול אזרחים ומפגינים תמימים ● בר-לב: לא היה שימוש בתוכנה נגד מפגינים והמשטרה גם לא ביקשה אישור לכך ● ארדואן: הרצוג אולי יבקר בטורקיה בקרוב ● ליברמן: אין הגיון בתו בירוק - אפעל לבטלו ● ג'ידא רינאוי זועבי לא מבטיחה שתצביע בעד חוק הגיוס כשיובא מחדש למליאה ● ארה״ב הזהירה מנסיעה לישראל עקב רמות התחלואה

הלוגו על המשרדים הישראליים של קבוצת NSO ליד ספיר, 24 באוגוסט, 2021 (צילום: AP Photo/Sebastian Scheiner)
AP Photo/Sebastian Scheiner
הלוגו על המשרדים הישראליים של קבוצת NSO ליד ספיר, 24 באוגוסט, 2021

אם בנימין נתניהו יחתום על הסדר טיעון, יהדות התורה תחתור להצטרף לממשלה – כך אומר בכיר ברשימה למתי טוכפלד ב"ישראל היום". בדיווח המתפרסם הבוקר בעיקר מצוין שהתנאי המרכזי של יהדות התורה הוא שמירה על הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה.

על רקע העלייה בתחלואה שוקלים במשרד הבריאות לבטל את התו הירוק או לשנותו – כך דיווח הבוקר אדיר ינקו ב"ידיעות אחרונות". לפי הדיווח, בימים האחרונים התקיימו במשרד הבריאות דיונים בנושא, וישנה מחלוקת לגבי תרומתו. אולם בתגובה שנמסרה לידיעה מהמשרד נמסר ש"אין דיונים בנושא".

מחר תניח הקואליציה מחדש את הצעת חוק הגיוס על שולחן הכנסת – כך מסרו אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ לאחר שהחוק לא אושר במליאה. בהצבעה שנערכה אמש הושג שוויון, 54 חברי כנסת תמכו בחוק ו-54 התנגדו לו, זאת אחרי שחברת סיעת מרצ, ג'ידא רינאוי-זועבי, התנגדה לחוק, בניגוד למשמעת הקואליציונית. רינאוי-זועבי הסבירה שעשתה זו כאקט של מחאה נגד הנטיעות של הקרן הקיימת בנגב ונגב אישור חוק האזרחות בוועדת השרים לחקיקה.

שולחן הממשלה במליאת הכנסת, 17 בינואר 2022 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שולחן הממשלה במליאת הכנסת, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר שהבוקר יפורסם מתווה הסיוע לענף התרבות שעליו סיכם אתמול עם שר התרבות והספורט חילי טרופר. בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל אמר הבוקר ליברמן שהיום תתקבל החלטה על חלוקה מסיבית של בדיקות אנטיגן לשכבות החלשות. הבדיקות יינתנו למשפחות שרשומות בלשכת הרווחה.

על חוק הגיוס, שהעברתו אתמול בכנסת נכשלה, אמר יושב ראש ישראל ביתנו: "אמרנו שלא ניכנס לקואליציה בלי חוק הגיוס, לא נוותר הפעם. נכון, יהיו תקלות וזו בהחלט תקלה – מניח שנמצא דרך להתגבר על זה".

המשטרה ביצעה מעקבים אחרי אזרחים שאינם עבריינים או חשודים באמצעות תוכנת ריגול של חברת NSO – כך מפרסם הבוקר תומר גנון ב"כלכליסט". זאת ללא צו של בית משפט או פיקוח של שופט.

אנשי צוות המבצעים המיוחדים (מ"מ) בחטיבת הסייבר סיגינט הם שביצעו את המעקב. תוכנת הריגול פגסוס הושתלה, בין היתר, בטלפונים של פעילי המחאה נגד בנימין נתניהו. התוכנה הושתלה גם בטלפון של מקורב לפוליטיקאי.

הפרקטיקה ננקטה תוך ניצול של פרצה בחוק שאפשרה זאת. באופן הזה פרצה המשטרה לטלפונים של שני ראש עירייה מכהנים. אחרי רציחתה של שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים ב-2015, שתלה המשטרה את התוכנה בטלפונים של מתנגדי המצעד.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "הטענות שנמסרו בפנייתכם חוטאות לאמת. משטרת ישראל פועלת בהתאם לסמכויות המוקנות לה בחוק וככל שנדרש על פי צווי בית המשפט, במסגרת נהלים וכללים שנקבעו ע"י הגורמים המוסמכים. פעילות המשטרה בתחום זה נמצאת תחת פיקוח ובקרה באופן רציף, על ידי היועץ המשפטי לממשלה וגורמים משפטיים חוץ ארגוניים נוספים. מטבע הדברים אין בכוונת המשטרה להתייחס לכלים המופעלים על ידה. יחד עם זאת, נמשיך לפעול בנחישות בכל האמצעים העומדים לרשותנו, במרחב הפיזי והרשתי, במטרה להילחם בפשיעה בכלל ובפשע המאורגן בפרט על מנת להגן על ביטחונו ורכושו של הציבור".

סגירה